Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-06 13:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een goede TV.

Wat is je budget?
€2000 a €2500.-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Films te kijken. En te gamen. Verder vind ik
Het belangrijk om mijn Sonos optimaal te laten draaien.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Sony Bravia 7 QLED K-65XR70

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Aangezien ik een Samsung heb die voor de 2e maal
Snel kapot ging. Opzoek naar wat anders. Ik weet ook niet precies maar heb het idee dat de Bravia 7 Q-Led het beste bij me past. Al twijfel ik
Ergens nog of ik een O-Led of Q-Led wil.

Goedenavond.

Ik ben opzoek naar een nieuwe tv. Mijn huidige is (al) kapot. De Samsung 65Q800T (8K) Ik ben opzoek naar een nieuwe dus. Alleen weet ik niet of mijn hart nog bij Samsung ligt. Aangezien dit mijn 2e Samsung is die binnen 5 jaar het lootje legt. Ook twijfel ik enorm over toch nog een 8K Televisie. Normaal zeg ik van ik moet erop vooruit gaan. Alleen steeds meer mensen zeggen me. 8K heb je nog niets aan. Ik moet zeggen ik ben wel enorme Film Freak en daarbij speel ik regelmatig op mijn PS5 Pro. Ook gebruik ik compleet rondom Sonos. Kan iemand me tips geven of zeggen waar ik goed aan ga doen. Mijn budget ligt een beetje tussen de €2000.- a €2500.- ik hoor graag wat jullie mening is en advies in deze. Bedankt alvast!

[ Voor 44% gewijzigd door (JVR1988) op 14-05-2025 09:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Begin eens bij de pricewatch, wat filters en wat reviews lezen zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:13

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zal momenteel eigenlijk eerder focussen op HDR, self-emissive of ENORME hoeveelheden FALD-zones, dan resolutie, eigenlijk. Zelfs voor 8K waren/zijn de interfaces zelf eigenlijk nog steeds "net niet" ideaal.

Denk dan dus aan OLED (heb je eigenlijk twee paneeltypes in), of een MINI-LED backlight LCD.

Qua bouwkwaliteit ben ik nog steeds blij met LG (mijn C7 heeft bijna het eeuwige leven lijkt, en de G2 doet het ook goed).

Qua UI vindt ik LG beter, maar eigenlijk geld zoals bij elk TV dat de C7 beter is dan de G2, want de G2 is best add-riddled geworden. Mocht je echter gewoon puur HDMI inputs gebruiken vindt ik LG nog steeds eigenlijk beter (ook qua bouwkwaliteit). Persoonlijk vindt ik OLED eigenlijk in elke situatie perfect, al was het maar omdat óók de instant pixel response echt fijn is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@(JVR1988) Je hebt ongetwijfeld gezien dat er een format in je topicstart tevoorschijn kwam toen je een aankoopvraag startte. Om onduidelijke redenen heb je dat nu weggehaald. Het is de bedoeling dat je deze gebruikt en uitgebreid invult zodat wij beter weten wat jij zoekt en zo beter passend advies kunnen geven.

Zie:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nu is dat format niet zaligmakend, maar de gevraagde informatie is wel benodigd om tot goed advies te komen - evenals eigen inzet tonen. Dat vragen we niet om je te plagen, maar zodat iedereen (jij, andere mensen met dezelfde vraag en degenen die je gaan helpen) ook zoveel mogelijk aan dit topic hebben.

Daarom het verzoek om spoedig alles aan te vullen (klik op wijzig bij je topicstart en beantwoord alle vragen) anders moet ik het topic sluiten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:01
8k is wat mij betreft minimaal de komende 5 jaar (ik denk zelfs veel langer) compleet nutteloos. Zeg nou zelf, hoeveel 8k content heb je nu? 4k is nog lang niet eens gangbaar. Kan je film freak zijn en PS5 spelen, allemaal geen 8k. Dus als ik jou was zou ik dat lekker laten zitten. Scheelt een enorme beperking in aanbod (en geld)

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 14-05-2025 01:47 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-06 11:51
Precies wat Sig zegt, er is volgens mij nauwelijks 8k content, jouw ps5 is dat niet, en streaming diensten zijn 4k. dus waarom 8k? compleet onnodig.
Verder geef je weinig input over wat je precies wil, zoals ook hierboven al aangegeven.
Maar ik vermoed dat de LG OLED Evo G4 65 inch prima voldoet aan jouw eisen.
Check wel ff, zit geen voet bij je moet deze ophangen.

*EDIT* De sony die jij hebt gezien is een miniled tv, om überhaupt OLED te overwegen moet je kijken of je geen direct zonlicht op je tv krijgt, hierdoor ontstaan er vlekken in het beeld. dit wil je dus niet.
Mocht je nou geen direct zonlicht hebben op je tv dan kun je oled overwegen.
Daarnaast wil je 65 inch? of wil je ook groter? met OLED krijg je wel betere beeldkwaliteit.

[ Voor 34% gewijzigd door Eskimoo op 14-05-2025 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
Hallo. Ik ben een beetje zoekend geweest. En kom op de volgende 3 uit. Wie raad me welke aan? Ik heb 2x OLED & 1x QLED (8K) gevonden. De QLED is een Samsung. En ik twijfel. Omdat het al mijn 2e Samsung is die binnen 4a5 jaar kapot gaat. De volgende 3 zijn m’n keuzes. Heeft iemand een betere suggestie in die prijsklasse hoor ik het graag. Ik wil ongeveer €2000 a €2500 Max uitgeven. Dankjullie!

LG OLED EVO 65C54LA (2025)

SONY BRAVIA 8 OLED

SAMSUNG Q-LED 8K 65QN800D

Update: Ook heb ik eventueel de de

LG OLED65C46LA (2024) gevonden. En die is goedkoper maar die lijkt me ook eventueel een kanshebber te zijn. Hoor het graag. Dankje.

[ Voor 15% gewijzigd door (JVR1988) op 14-05-2025 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)

Ik zoek een?
een goede tv. Haarscherp beeld en mooi design. .

Wat is je budget?
Het budget is tussen de €2000.- a €2500.- Max.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tot en met €2500.- €2600:- Euro.

Series en films te kijken.

[i]Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen?

Ik kijk veel series en films. Ook heb ik een PlayStation 5 Pro.

Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
N.v.t.

LG OLED EVO 65C54LA (2025)

SONY BRAVIA 8 OLED

SAMSUNG Q-LED 8K 65QN800D

LG OLED65C46LA (2024) (Goedkopere Klasse)

Ik heb nu al 2x Samsungs die binnen 4 a 5 jaar kapot gaan. Dus twijfel of ik nog een Samsung wil. Andere kant is dat de enigste betaalbare 8K. Ik zoek niet perse 8K. Maar wil gewoon niet achteruit gaan in beeld met de televisie die ik nu heb die zomjuist kapot gegaan is. Dit is de Samsung 65Q800T

Ik zoek een goede tv. En heb niet heel veel verstand ervan. Dus graag jullie mening of advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 17:15
Je hebt toch al een topic?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
Moest een nieuwe maken met alle info. Vandaar dat ik dat netjes gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 17:15
Ok, je had je beginpost in je vorige topic gewoon kunnen aanpassen :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
Hulleman schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:59:
Ok, je had je beginpost in je vorige topic gewoon kunnen aanpassen :)
Ahh oké sorry. Dan verwijder deze topic maar. Want dat kan ik zelf niet helaas. Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

(JVR1988) schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:04:
[...]

Ahh oké sorry. Dan verwijder deze topic maar. Want dat kan ik zelf niet helaas. Mijn excuses.
Ik heb ze samengevoegd tot 1 topic, dus je kunt nu hier verder.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb je een voorkeur voor een besturingssysteem, gebruik je een losse mediaspeler, wil je Ambilight of niet, schijnt er veel zon op de televisie, van welke streamingdiensten maak je gebruik, wat is voor jou 'een mooi design', staat of hangt het aankomende toestel, heb je voorkeur voor een bepaald type afstandsbediening zijn zo maar wat vragen die in me opkomen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Zoals ik in jouw andere topic vertelde rijmt (bouw)kwaliteit en Samsung niet met elkaar en voegt 8K niets toe, het is mij dan ook een raadsel waarom je alsnog een QN800D overweegt (mede door jouw ervaring).

Wanneer je toch met een schuin oog naar Samsung kijkt, overweeg dan de QN9xD MiniLED of S95D QD-OLED.

De bouwkwaliteit en technische design is bij Sony beter en samen met Panasonic class leading, echter is de Bravia 8 overpriced wanneer je er rationeel naar gaat kijken.

Ik heb zowel een Sony als LG TV in huis, bieden OLED.

LG biedt veel bang for the buck al vind ik webOS niet fijn en minder soepel evenals minder intuïtief dan de GoogleTV implementatie van Sony. Ook vind ik de afstandsbediening van LG waardeloos en verre van intuïtief vergeleken met die van Sony. Uiteraard is dit persoonlijk en zijn er voldoende Tweakers/ Consumenten die juist te spreken zijn over WebOS en de LG Magic remote. Betreft beeldkwaliteit biedt de LG C4 meer HDR impact, processing/ upscaling is bij de Sony weer beter.

Persoonlijk zou ik de keuze maken tussen een Sony A8xL (voorloper op de Bravia 8 maar beeldtechnisch bijna gelijkwaardig) en LG C4/ G4 (losse voet is afzonderlijk te koop mocht je 'm niet ophangen).

*Hou er rekening mee dat wanneer je gewend bent SDR op hoge helderheid te kijken de A8xL en C4 tegen zullen vallen. Hiermee zeg ik niet dat ze ontoereikend zijn betreft helderheid, beide modellen bieden namelijk voldoende helderheid bij veel omgevingslicht. De LG G4 of Samsung S95D zijn dan beide de betere keuze, ook wanneer je meer HDR impact wenst.
Pagina: 1