1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!
Haha ja dat kún je zo lezen als je wilt. In elk artikel over iets of iemand in Nederland of België proberen we zo snel mogelijk duidelijk te maken over welk land het gaat. We hebben immers lezers uit beide landen (en veel ook). Dus bij KPN is het 'de Nederlandse provider KPN', bij nieuws over Belgische politiek is het 'de Belgische minister' en dus ook bij plaatsnamen. Het levert in dit geval misschien een enigszins vreemde constructie op - alsof er meer Groningens zijn - maar liever te duidelijk dan onduidelijk
Komt niet als een doordachte reden over naar mijn mening, komt 'de Belgische stad Brussel', 'de Nederlandse stad Utrecht' of 'de Belgische streek Limburg' dan ook voor tot op heden?arnoudwokke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:54:
Haha ja dat kún je zo lezen als je wilt. In elk artikel over iets of iemand in Nederland of België proberen we zo snel mogelijk duidelijk te maken over welk land het gaat. We hebben immers lezers uit beide landen (en veel ook). Dus bij KPN is het 'de Nederlandse provider KPN', bij nieuws over Belgische politiek is het 'de Belgische minister' en dus ook bij plaatsnamen. Het levert in dit geval misschien een enigszins vreemde constructie op - alsof er meer Groningens zijn - maar liever te duidelijk dan onduidelijk
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Waarom is er voor Ai-fabriek gekozen terwijl het gewoon om een (Ai) datacentrum lijkt te gaan?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Als dit beleid bestaat voor plaatsnamen dan wordt het zeker niet (veel) gebruikt. Bij een aantal plaatsen opgezocht (o.a. Eindhoven, Amsterdam, brussel, almere) komt dit alle keren niet voor. Vandaar ook mijn verbazing bij een dergelijke zinsconstructie. Als dit consequent was, dan was het wel anders...arnoudwokke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:54:
Verrek, je hebt gelijk. Een regel die niet langer gehandhaafd wordt is wat mij betreft geen regel meer, ik heb het weggehaald 
Ik heb het vorig jaar nog toegepast op Enschede nieuws: 'Nederlands systeem festivalsoftware was beveiligd met wachtwoord Wel... en collega's enkele jaren geleden nog bij Leuven nieuws: Stad Leuven zet slimme camera's in om sportersgedrag in parken te ana... en Genk nieuws: Hackers blokkeren computernetwerk van Belgische school met ransomware
Het kan altijd zijn dat we beslissen om dit wel zo weer consequent in te voeren, maar de gewoonte om dit niet meer te doen is er duidelijk in geslopen
Ik heb het vorig jaar nog toegepast op Enschede nieuws: 'Nederlands systeem festivalsoftware was beveiligd met wachtwoord Wel... en collega's enkele jaren geleden nog bij Leuven nieuws: Stad Leuven zet slimme camera's in om sportersgedrag in parken te ana... en Genk nieuws: Hackers blokkeren computernetwerk van Belgische school met ransomware
Het kan altijd zijn dat we beslissen om dit wel zo weer consequent in te voeren, maar de gewoonte om dit niet meer te doen is er duidelijk in geslopen
Geen probleem hoor @arnoudwokke en denk idd goed om het dan consequent niet (of wel weer in de toekomst eventueel) te doen, maar niet soms
Maar het leest nu weer normaal/makkelijker dus
Maar het leest nu weer normaal/makkelijker dus
Pagina: 1