Ik wil me eerstdaags (nu donderdag eigenlijk, voormiddag vrij
) een nieuwe game-pc gaan bestellen en zit al tijden met allerlei onderdelen te schuiven in mijn gedachten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veel huis/tuin/keuken surfen, het is ook onze gezins-pc. Gaming-proof voor de komende x jaren (de huidige pc heeft het 10 jaar uit gehouden), liefst zonder nog onderdelen te gaan vervangen. Algemeen office gebruik, beetje beeldbewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget rond de 2500 à 3000 max, liever minder natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-1 SSD voor Windows, 2TB
-1 SSD voor games 2 of zelfs 4TB
-1 HDD voor opslag, 8TB of meer
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-EDIT: vergeten te vermelden: de case zelf moet WIT zijn!!
-Moet passen binnen formaat: 50 D x 27 (à 28) B x 60 H
-Liefst vrij stil, staat in de woonkamer
-Energieverbruik hoe lager hoe beter natuurlijk, ik betaal gerust ietsje meer bij aankoop daarvoor, maar het is ook niet prioritair.
-Ik wil graag een kast met window, graag ook verlichting die op elkaar is afgestemd (fans en verschillende onderdelen
-Ik ga alles bij Alternate.be kopen, dat is hier vlakbij
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar mits goede instructies...
Wat verwacht je van ons?
Graag advies voor een systeem waar ik jaren mee voort kan, moet niet hét allersnelste of beste zijn, liefst een beetje mooi ogen en niet te luidruchtig (staat nogal in het zicht in de woonkamer), budget lijkt me ruim genoeg om iets leuks mee te doen en 100 of 200 euro meer is geen ramp, maar ik wil er geen fortuin aan kwijt. Zo veel mogelijk bang-for-buck indien mogelijk.
Zelf stelde ik het volgende al samen:
https://www.alternate.be/...sMTc5ODQ3MCwxMDAwNTI0MDJd
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veel huis/tuin/keuken surfen, het is ook onze gezins-pc. Gaming-proof voor de komende x jaren (de huidige pc heeft het 10 jaar uit gehouden), liefst zonder nog onderdelen te gaan vervangen. Algemeen office gebruik, beetje beeldbewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget rond de 2500 à 3000 max, liever minder natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-1 SSD voor Windows, 2TB
-1 SSD voor games 2 of zelfs 4TB
-1 HDD voor opslag, 8TB of meer
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-EDIT: vergeten te vermelden: de case zelf moet WIT zijn!!
-Moet passen binnen formaat: 50 D x 27 (à 28) B x 60 H
-Liefst vrij stil, staat in de woonkamer
-Energieverbruik hoe lager hoe beter natuurlijk, ik betaal gerust ietsje meer bij aankoop daarvoor, maar het is ook niet prioritair.
-Ik wil graag een kast met window, graag ook verlichting die op elkaar is afgestemd (fans en verschillende onderdelen
-Ik ga alles bij Alternate.be kopen, dat is hier vlakbij
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar mits goede instructies...
Wat verwacht je van ons?
Graag advies voor een systeem waar ik jaren mee voort kan, moet niet hét allersnelste of beste zijn, liefst een beetje mooi ogen en niet te luidruchtig (staat nogal in het zicht in de woonkamer), budget lijkt me ruim genoeg om iets leuks mee te doen en 100 of 200 euro meer is geen ramp, maar ik wil er geen fortuin aan kwijt. Zo veel mogelijk bang-for-buck indien mogelijk.
Zelf stelde ik het volgende al samen:
https://www.alternate.be/...sMTc5ODQ3MCwxMDAwNTI0MDJd
[ Voor 1% gewijzigd door FirecrackerBE op 13-05-2025 16:35 . Reden: Vergeten vermelden: de case zelf moet WIT zijn! ]
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.