Condenspomp airco afdekken tegen geluid, mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:54
Hallo,
Op de slaapkamer heb ik een daikin airco voorzien van een siccom condenspompje. Deze zit in de leidingen goot. Nu maakt dat pompje toch wel wat geluid. Kan ik dit pompje , zonder risico op oververhitting, afdekken met bv een stukje isolatie schuim?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
Gezien de ruimte krap is kan je het beste de pvc slangen verlengen. Zou het pompje nog ergens anders geplaatst kunnen worden?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Neen, helaas kan het pompje niet op een andere plek. Ik had eerst ook gekeken of ik het pompje kon weghalen en de afvoer door een inbouwkast te laten lopen. Echter is de afvoerleiding totaal met een doorsnede van 6 mm. Om dit allemaal te gaan veranderen is een brug te ver. Ik zoek het nu dus op een andere manier.
Er zit nu een siccom mini flowatch 2 in, deze geeft >19 dba. Eventueel nog een optie om deze te vervangen door Flowath silence dt20. De geeft <17 dba volgens de beschrijving is dit muisstil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
Misschien nog een tip als je vervangen overweegt, ik had eerst ook de condenswaterpomp van de airco op de slaapkamer in de goot ernaast zitten.
Ik heb nu een condenswaterpomp boven het plafond geplaats, het buffertankje met sensor zit wel gewoon in de airco, maar het pompje zuigt het water omhoog.
Deze pomp heb ik, die heeft een stekkertje aan het buffertankje waardoor de kabel naar de pomp los te maken is om hem door een gat te kunne voeren.
https://www.aspenpumps.co...-pumps/silent-mini-orange

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Dat zou idd nog een mogelijkheid zijn. Maar dan in de kast ernaast. Dan kan het snoertje en de door de goot de kast in. Dat zal al zeker geluid schelen. Het pompje komt dan ca 1,5 van het vlottertje en 50 cm hoger.
Dat gaat dan werken begrijp ik!
Hoewel het snoertje erg kort is, zie ik nu. Van het vlottertje naar de pomp slecht 15 cm. En voor de stroom voorziening heb ik ook geen extra lengte. Jammer…! :'(
Maar als ik iets nieuws aanschaf is het plaatsen in de kast zeker een optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_G90yH-Expssm_DCzdOVD6GmLPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c35kuzbFPcNrExOEd5ngczGk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door fmrama op 13-05-2025 18:54 ]