Is P4 tot 30 graden overclockbaar :?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je naar het filmpje kijkt van deze test:
http://www.tweakers.net/nieuws/18478
dan zie je dat de temp zonder koeling niet boven de 30 graden komt omdat de cpu zichzelf vertraagd. Stel ik ga de cpu nu overclocken met goede koeling maar de core komt hierdoor boven de 30 graden.. dus halveerd ie zijn snelheid... dus een proc die langzamer loopt... Klopt dit of zit ik fout te denken ?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17
Op zondag 16 september 2001 22:07 schreef jhead22 het volgende:
Als je naar het filmpje kijkt van deze test:
http://www.tweakers.net/nieuws/18478
dan zie je dat de temp zonder koeling niet boven de 30 graden komt omdat de cpu zichzelf vertraagd. Stel ik ga de cpu nu overclocken met goede koeling maar de core komt hierdoor boven de 30 graden.. dus halveerd ie zijn snelheid... dus een proc die langzamer loopt... Klopt dit of zit ik fout te denken ?
Nee dan zit je fout te denken.
Als een P4 _met_ heatsink niet hoger komt dan een bepaald aantal graden (zegge 70c oid). Komt hij daarboven gaat hij zichzelf vertragen totdat hij op een temp. rond de 30c oid wordt :)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Aah gellukig... dus 70 graden en niet hoger... :)

Verwijderd

Mischien hierdoor dat de P4's zo sucken >:)

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57
Op zondag 16 september 2001 22:28 schreef KawaFD het volgende:
Mischien hierdoor dat de P4's zo sucken >:)
neej AMD is lekker ..... BURN MOT*ER F*CKER !! >:)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 16 september 2001 22:41 schreef Sonic- het volgende:

[..]

neej AMD is lekker ..... BURN MOT*ER F*CKER !! >:)
idd, ben al blij dat te horen dat als ik een P4 en P3 gah waterkoelen dat dan auto mijn pc vast loopt als het te warm wordt

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Naja, sorry hoor maar de tests van THS was dus gewoon je heatsink eraf trekken. Als je dus stom genoeg bent om je AMD te laten Quaken zonder heatsink heb je dit wel verdiend |:(

Trouwens, zelfs na de prijsverlaging Intel zijn ze nog veel duurder, en in veel gevallen wint de AMD toch nog van Intel. Dan moet je rekenen dat de AMD Thunderbird stamt uit de tijden van de PIII, AMD heeft toen Intel gewoon verpletterd. Nu vergelijken ze dus een P4 (wat een hele generatie verder is) met iets van een vorige generatie en de tests zijn nog inconclusive. Wachten op de 1.5GHz Palomino en de 2GHz Hammer, en Intel shall fall again...

* lvh is duidelijk AMD fan :P

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 21:39 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Naja, sorry hoor maar de tests van THS was dus gewoon je heatsink eraf trekken. Als je dus stom genoeg bent om je AMD te laten Quaken zonder heatsink heb je dit wel verdiend |:(

Trouwens, zelfs na de prijsverlaging Intel zijn ze nog veel duurder, en in veel gevallen wint de AMD toch nog van Intel. Dan moet je rekenen dat de AMD Thunderbird stamt uit de tijden van de PIII, AMD heeft toen Intel gewoon verpletterd. Nu vergelijken ze dus een P4 (wat een hele generatie verder is) met iets van een vorige generatie en de tests zijn nog inconclusive. Wachten op de 1.5GHz Palomino en de 2GHz Hammer, en Intel shall fall again...

/me is duidelijk AMD fan :P
Je moet wel vergelijken wat er nu op de markt is.
Pagina: 1