Beste forumbezoekers,
Ik ben een super newbie op dit mooie forum én ik ben een redelijke leek tussen alle fantastische slimme mensen hier met veel computerkennis en ervaring. Ik hoop dan ook dat ik 'in jip en janneke taal' mijn vraag mag stellen en antwoord en tips kan ontvangen
Mijn vraag gaat over een mifi-router met VPN ondersteuning en hoewel ik een 'goed werkend hoofd heb' kost het mij veel energie en moeite om door alle technische omschrijvingen heen te lezen en te kunnen overzien welke technische oplossing een antwoord is op mijn probleem.
Mijn situatie is als volgt:
- bestaan er betrouwbare en betaalbare mifi routers (waar de KPN simkaart in kan) die wel samen kan gaan met mijn vpn?
Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien, wat voor mij als geïnteresseerde leek uitvoerbaar en haalbaar is
O ja; ik wist niet zeker aan welke categorie ik mijn topic moest koppelen, dus ik heb dat aan netwerk gedaan. Als ik mijn vraag beter onder een andere categorie kan plaatsen, hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie respons!
Hartelijke groet,
Ciska
Ik ben een super newbie op dit mooie forum én ik ben een redelijke leek tussen alle fantastische slimme mensen hier met veel computerkennis en ervaring. Ik hoop dan ook dat ik 'in jip en janneke taal' mijn vraag mag stellen en antwoord en tips kan ontvangen
Mijn vraag gaat over een mifi-router met VPN ondersteuning en hoewel ik een 'goed werkend hoofd heb' kost het mij veel energie en moeite om door alle technische omschrijvingen heen te lezen en te kunnen overzien welke technische oplossing een antwoord is op mijn probleem.
Mijn situatie is als volgt:
- ik woon op een plek met slechte wifi ontvangst en omdat ik daar tijdelijk zit (en veel buitenshuis werk) wilde ik een snelle en stabiele internet oplossing die ik overal kan gebruiken en ook na verhuizing kan aanhouden.
- voor mijn werk heb ik redelijk veel online calls met zoom en teams en daar moet het wifi signaal sterk genoeg voor zijn. Ook kijk ik wel online films, maar ik doe bijvoorbeeld niet aan gaming oid.
- na redelijk wat uitzoek werk en her en der om advies vragend, werd mij aangeraden een MIFI-router te kopen en een data sim only abonnement af te sluiten. Ik heb overigens benoemd dat ik een VPN had (Cyberghost)
- Daarbij kreeg ik concreet het advies om de TP-link M7450 te kopen en een KPN unlimited data sim-only af te sluiten.
- dat heb ik gedaan en al snel kwam ik erachter dat ik mijn VPN niet kan gebruiken en al googelend las ik ergens dat de TP-link 7450 geen vpn ondersteuning (of hoe dat ook heet) heeft.
- verder nog goed te zeggen dat ik een Macbook heb en dus met apple werk.
- bestaan er betrouwbare en betaalbare mifi routers (waar de KPN simkaart in kan) die wel samen kan gaan met mijn vpn?
Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien, wat voor mij als geïnteresseerde leek uitvoerbaar en haalbaar is
O ja; ik wist niet zeker aan welke categorie ik mijn topic moest koppelen, dus ik heb dat aan netwerk gedaan. Als ik mijn vraag beter onder een andere categorie kan plaatsen, hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie respons!
Hartelijke groet,
Ciska