Mijn vraag
Goededag,
Ik heb sinds kort een hybride omvormer met een volwaardige backup mogelijkheid. Ik wil deze graag samen met een elektricien gaan aansluiten maar we zitten nog te kijken naar de beste aansluitmogelijkheid.
De grid zijde van de omvormer is aangesloten via een PV automaat op de HS van de groepenkast.
Graag wil ik 1 set met aardlek van 4 groepen loskoppelen van de HS en achter de Backup zetten. de omvormer kan maximaal 5000watt(backup) leveren wat volgens ons een 20A automaat met B-kar vereist (4800Watt). Onze aansluiting zou dan als volgt lopen
Grid zijde:
HS > PV-automaat(grid is 6000w dus 32A automaat)>werkschakelaar> omvormer
Backup zijde:
Critical loads>Automaat>Aardlek>automaat PV(20A)>Omvormer
Klopt deze beredenering? Als ik kijk naar het aansluit schema van de omvormer zou dit voldoende/veilig moeten zijn.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Solis EH1p-6k-l
Schneider electric groepenkast
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Meer technische installatie wordt het niet => DEI
Goededag,
Ik heb sinds kort een hybride omvormer met een volwaardige backup mogelijkheid. Ik wil deze graag samen met een elektricien gaan aansluiten maar we zitten nog te kijken naar de beste aansluitmogelijkheid.
De grid zijde van de omvormer is aangesloten via een PV automaat op de HS van de groepenkast.
Graag wil ik 1 set met aardlek van 4 groepen loskoppelen van de HS en achter de Backup zetten. de omvormer kan maximaal 5000watt(backup) leveren wat volgens ons een 20A automaat met B-kar vereist (4800Watt). Onze aansluiting zou dan als volgt lopen
Grid zijde:
HS > PV-automaat(grid is 6000w dus 32A automaat)>werkschakelaar> omvormer
Backup zijde:
Critical loads>Automaat>Aardlek>automaat PV(20A)>Omvormer
Klopt deze beredenering? Als ik kijk naar het aansluit schema van de omvormer zou dit voldoende/veilig moeten zijn.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Solis EH1p-6k-l
Schneider electric groepenkast
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Meer technische installatie wordt het niet => DEI
[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 13-05-2025 10:08 ]