Beste Tweakers,
Ik wil voor het eerst mijn eigen game PC bouwen. Gelukkig heb ik een broer die mij daar bij kan helpen. Mede met hem, Gemini en vaak op dit forum kijken, ben ik tot onderstaande lijst van onderdelen gekomen.
Daarnaast heb ik nog een goede monitor en kan ik aan een Win 11 licentie komen. Deze hoeven dus niet meegenomen te worden. Ik heb voor subtiele RGB onderdelen gekozen,
Ik hoop dat jullie mijn keuze' kunnen bevestigen, of verbeteringen zien die ik gemist heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb al jaren een gamelaptop met een RTX3060, maar nu wil ik eindelijk eens een eigen game pc bouwen. Met dit systeem wil ik weer op 1440p kunnen gamen; KCD2, COD/Warzone, Tempest Rising, Clair Obscur. Geen heftige sims of race games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb bewust even gewacht, totdat de prijs van bepaalde onderdelen, met name de GPU, gezakt is. Ik zit nu rond de 1700,- euro en dat is prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een LG UltraGear 27GN850 monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, alleen voor de SSD een Kingston verkozen boven de vaak aanbevolen Lexar, omdat mij dat een geruster gevoel geeft (misschien onzin?).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter, maar geen harde eisen. Ik heb geprobeerd hier rekening mee te houden, met het kiezen voor de CPU koeler.
Ga je overklokken?
Ik geloof niet dat dit voor zo'n systeem echt nut heeft, maar misschien is er software matig het e.e.a. makkelijk in te stellen?
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk de final check, of ik niets gemist heb met deze build.
btw: ik ben me er van bewust dat niet alle 5 de fans in deze kast passen.
Hopelijk heb ik niets gemist.
Alvast bedankt!!
Ik wil voor het eerst mijn eigen game PC bouwen. Gelukkig heb ik een broer die mij daar bij kan helpen. Mede met hem, Gemini en vaak op dit forum kijken, ben ik tot onderstaande lijst van onderdelen gekomen.
Daarnaast heb ik nog een goede monitor en kan ik aan een Win 11 licentie komen. Deze hoeven dus niet meegenomen te worden. Ik heb voor subtiele RGB onderdelen gekozen,
Ik hoop dat jullie mijn keuze' kunnen bevestigen, of verbeteringen zien die ik gemist heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb al jaren een gamelaptop met een RTX3060, maar nu wil ik eindelijk eens een eigen game pc bouwen. Met dit systeem wil ik weer op 1440p kunnen gamen; KCD2, COD/Warzone, Tempest Rising, Clair Obscur. Geen heftige sims of race games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb bewust even gewacht, totdat de prijs van bepaalde onderdelen, met name de GPU, gezakt is. Ik zit nu rond de 1700,- euro en dat is prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een LG UltraGear 27GN850 monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, alleen voor de SSD een Kingston verkozen boven de vaak aanbevolen Lexar, omdat mij dat een geruster gevoel geeft (misschien onzin?).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter, maar geen harde eisen. Ik heb geprobeerd hier rekening mee te houden, met het kiezen voor de CPU koeler.
Ga je overklokken?
Ik geloof niet dat dit voor zo'n systeem echt nut heeft, maar misschien is er software matig het e.e.a. makkelijk in te stellen?
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk de final check, of ik niets gemist heb met deze build.
btw: ik ben me er van bewust dat niet alle 5 de fans in deze kast passen.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 188,85 | € 188,85 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9070 XT GAMING OC | € 789,- | € 789,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 106,66 | € 106,66 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 A-RGB (Black) | € 38,87 | € 38,87 |
1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 28,- | € 28,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 139,- | € 139,- |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 143,90 | € 143,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.708,18 |
Hopelijk heb ik niets gemist.
Alvast bedankt!!