Mediaspeler ter vervanging van settopbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:27
We hebben nu Ziggo met een Next. Hier zijn we tevreden over qua functionaliteit, maar de abo prijs wordt wel hoog voor wat wij gebruiken. Terugkijken van het journaal of een bank-hang film gebruiken we vaak (kinderen gaan naar bed rond 20:00 - 20:30 :P ), maar we kijken zelden iets specifieks van andere zenders.
En tsja, alles samen kost het abo ons €67/mnd + Disney+, we kunnen ook overstappen naar 500/500 glas en er een streaming dienst bij nemen voor dezelfde prijs...

Ik zoek een?
Een topsetbox / cast device die:
  • Niet afluistert wat wij kijken
  • Alle standaard streaming diensten ondersteunt en lang blijft ondersteunen (NPOstart / Neflix / Disney+ / etc)
  • Verbinden met m'n Synology NAS zou leuk zijn voor oude series (moet dat nog eens opzetten)
  • Met afstandsbediening, bij voorkeur, of waar je een bluetooth mini toetsenbordje met trackpad aan kan hangen.
  • Redelijk recent model en lange ondersteuning krijg. Een Shield uit 2019 is alweer 6 (!!) jaar oud...
Wat is je budget?
Ik hoopte rond €100 wel klaar te zijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • Films / series kijken.
  • Geen games spelen
  • Cast ondersteuning is leuk maar geen must.
  • Audioformaten maken niet zo uit, gewoon surround. Niks fancy audiofiel Dolby Atmos etc.
Wel 4k HDR materiaal mooi op m'n LG 65" OLED te krijgen.
Wordt verbonden aan de Denon receiver (HDMI 2.1), welke weer de TV aanstuurt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Google TV zou passen, maar zorgen over privacy. Idem met een Xiaomi topsetbox.
Een Nvidia Shield kan, maar vind ik weer erg oud.
Een NUC zou kunnen, maar ik wil simpel, dom, plug&play, hufterproof.

Geen Apple.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:49
Jammer dat je principieel Apple al afschrijft, volgens mij voldoet een Apple TV-kastje ruim aan je wensenlijst behalve budget. De 2017-versies worden nog steeds met software-updates ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
sjoerddebruin schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:23:
Jammer dat je principieel Apple al afschrijft, volgens mij voldoet een Apple TV-kastje ruim aan je wensenlijst behalve budget. De 2017-versies worden nog steeds met software-updates ondersteunt.
Ik heb een sterke afkeur van Apple, zit totaal niet in het ecosysteem en verfoei de iPhone van m'n werk (net zoals nagenoeg al m'n collega's).
Qua prijs ook boven budget, evenals een Shield.

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 12-05-2025 14:34 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik een Google streamer voor de streaming diensten en daarop draai ik ook kodi in combi met een sql-server op de nas voor lokale content. Is super eenvoudig bedienen met eenvoudige AB.
Ik heb ook een LG OLED maar geen fan van het WebOS. Als jij dat wel bent (ga er nu van uit dat je een actuele oled van LG hebt), kun je ook overwegen om alles via webos te doen en de locale content via Jellyfin of plex te benaderen. Kun je in je huidige setup al mee experimenteren wellicht.

Pas verder op met verschillende android tv boxen ivm (geen) netflix-ondersteuning.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
Harkelaar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:05:
Ik gebruik een Google streamer voor de streaming diensten en daarop draai ik ook kodi in combi met een sql-server op de nas voor lokale content. Is super eenvoudig bedienen met eenvoudige AB.
Ik heb ook een LG OLED maar geen fan van het WebOS. Als jij dat wel bent (ga er nu van uit dat je een actuele oled van LG hebt), kun je ook overwegen om alles via webos te doen en de locale content via Jellyfin of plex te benaderen. Kun je in je huidige setup al mee experimenteren wellicht.

Pas verder op met verschillende android tv boxen ivm (geen) netflix-ondersteuning.
Dank voor je input.
De tv hangt niet in het netwerk en is zo dom mogelijk.

Mij maakt het niet zo uit waar het op draait, als het maar eenvoudig en open is. Hoeft geen android te zijn. Zo lang het maar wel alle services ondersteunt, en vlot genoeg is voor 4k.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42
DropjesLover schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:15:
De aanbieders van streamingsdiensten zijn minstens net zo erg als Google met het verzamelen van data. Dus als dat belangrijk voor je is, is linear tv kijken met Ziggo misschien nog wel de beste optie.
Geen Apple.
We hebben hier een Google Streamer 4K en Apple TV 4K naast elkaar staan. Dat ding van Google gebruiken we zelden, simpelweg omdat die van Apple gewoon een stuk prettiger werkt.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
FredvZ schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:29:
[...]

De aanbieders van streamingsdiensten zijn minstens net zo erg als Google met het verzamelen van data. Dus als dat belangrijk voor je is, is linear tv kijken met Ziggo misschien nog wel de beste optie.
Dan blijft de data nog in ieder geval bij het bedrijf waar je de dienst afneemt. Dat is het verschil voor mij.
Harken wat ik kijk op diensten/apps van anderen vind ik zeer ongewenst.

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:14:
[...]

Dank voor je input.
De tv hangt niet in het netwerk en is zo dom mogelijk.

Mij maakt het niet zo uit waar het op draait, als het maar eenvoudig en open is. Hoeft geen android te zijn. Zo lang het maar wel alle services ondersteunt, en vlot genoeg is voor 4k.
Oke, je hebt aan de ene kant eisen (met name op het gebied van privacy) en aan de andere kant maakt het niet uit hoe en wat. Dan zou ik google search aanslingeren en zoeken op zoektermen als 'best streaming device for 4k' enz. Heel veel over te vinden. Ook vergelijkingen.
Op tweakers zijn veel gebruikers met eigen voorkeuren. De vraag is of dat je gaat helpen of dat het je juist verder het bos in stuurt. Je weet volgens mij prima wat je niet wil, dus je kunt denk ik goed gaan elimineren in de bestaande aanbod van streaming devices.

Mbt de LG tv; ik neem aan dat je afweging om hem niet aan het netwerk te hangen en dom te houden ook privacy is? Afgezien daarvan zou het mogelijk de oplossing zijn gezien je verdere wensen. Je geeft hier mi over te weinig informatie om je goed te adviseren.

[ Voor 12% gewijzigd door Harkelaar op 12-05-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
Harkelaar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:43:
[...]

Oke, je hebt aan de ene kant eisen (met name op het gebied van privacy) en aan de andere kant maakt het niet uit hoe en wat. Dan zou ik google search aanslingeren en zoeken op zoektermen als 'best streaming device for 4k' enz. Heel veel over te vinden. Ook vergelijkingen.
Op tweakers zijn veel gebruikers met eigen voorkeuren. De vraag is of dat je gaat helpen of dat het je juist verder het bos in stuurt. Je weet volgens mij prima wat je niet wil, dus je kunt denk ik goed gaan elimineren in de bestaande aanbod van streaming devices.

Mbt de LG tv; ik neem aan dat je afweging om hem niet aan het netwerk te hangen en dom te houden ook privacy is? Afgezien daarvan zou het mogelijk de oplossing zijn gezien je verdere wensen. Je geeft hier mi over te weinig informatie om je goed te adviseren.
De TV wil ik niet aan het netwerk vanwege de acties van LG om reclames in menu's te verwerken en net zo goed kijkgedrag te analyseren.

Online vergelijken krijg je zo veel suggesties dat ik het te lastig vindt. Plus verkrijgbaarheid (geen Amazon).
De pricewatch geeft weer onbekende merken, waarvan 1 (strong) veel varianten heeft zonder echt een verschil.

categorie: Mediaspelers
Terwijl ik me niet kan voorstellen dat er alleen maar Google, Apple, en en wat chinesium is :/

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:21
DropjesLover schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:08:
[...]

De TV wil ik niet aan het netwerk vanwege de acties van LG om reclames in menu's te verwerken en net zo goed kijkgedrag te analyseren.

Online vergelijken krijg je zo veel suggesties dat ik het te lastig vindt. Plus verkrijgbaarheid (geen Amazon).
De pricewatch geeft weer onbekende merken, waarvan 1 (strong) veel varianten heeft zonder echt een verschil.

categorie: Mediaspelers
Terwijl ik me niet kan voorstellen dat er alleen maar Google, Apple, en en wat chinesium is :/
Ik heb nog voor je gekeken of je iets kunt met een RPI, maar dat gaat hem met jouw wensenlijst niet worden.

Zoals ik het zie moet je ergens concessies doen en zou ik een NUC-achtig device met Windows gebruiken zoals eerder aangeraden. Lange ondersteuning, privacy bepaal je zelf, ongelimiteerde mogelijkheden en bedienen kan met een simpel toetsenbord/muis combi. Die zijn er ook in klein formaat met een touchpad geïntegreerd.

Het werkt gewoon echt _altijd_. De streaming diensten, welke content van je nas dan ook met VLC, etc etc.

1 keer raden wat ik hier thuis doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik gebruik een Google Streamer in de Apps Only mode. Wellicht dat ze dan nog steeds vastleggen wat ik kijk maar ik krijg in ieder geval geen suggesties in mijn menu.

https://support.google.com/googletv/answer/10070784?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:08:
Er is simpelweg bijzonder weinig keuze. Het Chinesium spul moet je inderdaad met een grote boog omheen lopen. Draait op Android en stuurt God weet wat allemaal richting China. Kijk deze eens: YouTube: STOP Buying ANDROID TV Boxes!.

Kijk dan liever naar iets dat draait op Android TV dat is helemaal iets anders dan regulier Android. Ben je nog altijd niet helemaal veilig qua privacy. Laatste alternatief is toch die Apple TV. Die sla ik dan toch weer een treetje hoger aan.

Of je moet zelf iets in elkaar gaan zetten maar dat is natuurlijk niet plug and play. Ik denk dat je jezelf verkijkt op het gebrek aan opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:48
Bij alles wat Google heeft gemaakt kun je er standaard van uit gaan dat ze alles tracken wat je doet met het apparaat / de software.

Google is zo ongeveer de uitvinder van tracking en (re)targeting om zo efficiënt mogelijk een profiel van je te bouwen en op basis daarvan jou ads te tonen. Alles wat ze doen is er op gericht zoveel mogelijk verschillende informatie te verzamelen omdat ze meer geld kunnen verdienen als ze nauwkeuriger kunnen voorspellen wat jij gaat willen.

Nou is niet gezegd dat Google de enige is, Facebook volgde, daarna Amazon, Samsung en sindskort ook Microsoft en Apple. Ze hopen allemaal dat jij het gemak en plug&playness van apparaten zo belangrijk vind dat je de moeite niet gaat nemen zelf iets in elkaar te steken.

Ik snap de afkeer van Chinese fabrikanten zeker, maar zie niet dat "westerse" bedrijven beter zijn. Van Facebook en Google is bijvoorbeeld bekend dat ze zich actief (met mankracht werkend voor verkiezings campagnes) hebben bemoeit met Amerikaanse verkiezingen.

Dus als je echt privacy vriendelijk bezig wilt zijn kan je beter linux installeren en daarop de streamingdiensten draaien. En zelfs met linux moet je opletten en kijken naar welk telemetry verzameld wordt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nu weet ik eerlijk gezegd niet helemaal wat de status is van de diverse streamingdiensten in Kodi, maar je zou ook eens kunnen kijken naar de Vero V: https://osmc.tv/vero/

Ik heb zelf al jaren (sinds 2017 zie ik net) de voorloper, de Vero 4K, en die heeft tot kortgeleden nog updates gehad, dus daarmee zit het wel goed.
Ik gebruik het zelf voornamelijk voor lokale bestanden, opnames van TVHeadend voor TV en terugkijken via NPOStart en Videoland (via de retrospect plugin).

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We hebben nu Ziggo met een Next. Hier zijn we tevreden over qua functionaliteit, maar de abo prijs wordt wel hoog voor wat wij gebruiken. Terugkijken van het journaal of een bank-hang film gebruiken we vaak (kinderen gaan naar bed rond 20:00 - 20:30 :P ), maar we kijken zelden iets specifieks van andere zenders.
En tsja, alles samen kost het abo ons €67/mnd + Disney+, we kunnen ook overstappen naar 500/500 glas en er een streaming dienst bij nemen voor dezelfde prijs...

Ik zoek een?
  • Alle standaard streaming diensten ondersteunt en lang blijft ondersteunen (NPOstart / Neflix / Disney+ / etc)
  • Verbinden met m'n Synology NAS zou leuk zijn voor oude series (moet dat nog eens opzetten)
  • Met afstandsbediening, bij voorkeur, of waar je een bluetooth mini toetsenbordje met trackpad aan kan hangen.
  • Redelijk recent model en lange ondersteuning krijg. Een Shield uit 2019 is alweer 6 (!!) jaar oud...
Wat is je budget?

• Films / series kijken.
  • Geen games spelen

Geen Apple.
Met jouw wensen rest er enkel een Android TV apparaat (met Android of Google TV layout (GUI) ), of een AppleTV. Gezien je budget, gaat het eerder richting de eerste groep.

Als jij denkt dat Google TV (is onderhuids nog steeds Android TV als OS), van alles van je wel weten, dan geldt dat eveneens voor een Shield TV, Xiaomi of welk ander door Google gecertificeerde mediaspeler, niet van die apparaten met een mobiele versie van Android, die vaak ten onrechte Android TV worden genoemd. Ik zag dat eerder als reactie hier ook al terug in dit topic.

Om je een idee te geven wat er zoal is aan gecertificeerde Android TV spelers; https://www.androidtv-gui...lix-amazon-atv-certified/

Je hebt die certificering nodig om de streamingdiensten in de hoogste kwaliteit te kunnen gebruiken (Widevine certificering).

Aangezien jij via een receiver wilt gaan streamen (via je thuisnetwerk of via internet), toch ook maar in het achterhoofd houden wat jij graag zou willen wat een apparaat aan audio codecs ondersteund? Daarin is ook een grote verscheidenheid aan apparaten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aiolos schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:56:
Nu weet ik eerlijk gezegd niet helemaal wat de status is van de diverse streamingdiensten in Kodi, maar je zou ook eens kunnen kijken naar de Vero V: https://osmc.tv/vero/

Ik heb zelf al jaren (sinds 2017 zie ik net) de voorloper, de Vero 4K, en die heeft tot kortgeleden nog updates gehad, dus daarmee zit het wel goed.
Ik gebruik het zelf voornamelijk voor lokale bestanden, opnames van TVHeadend voor TV en terugkijken via NPOStart en Videoland (via de retrospect plugin).
Is een prima oplossing voor het lokale streamen, maar niet geschikt voor de gangbare streamingdiensten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Of elk jaar een nieuw Ziggo abonnement afsluiten als “nieuwe klant” (aanmelden met een andere bankrekening dan de afgelopen 6 maanden gebruikt voor Ziggo).
Ik zit dan op 50% korting én gratis Disney+, dan is het alsnog goed te doen en heb je met live evenementen geen gedoe met overbelaste of zwaar achterlopende streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
KnoxNL schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:21:
[...]

Ik heb nog voor je gekeken of je iets kunt met een RPI, maar dat gaat hem met jouw wensenlijst niet worden.

Zoals ik het zie moet je ergens concessies doen en zou ik een NUC-achtig device met Windows gebruiken zoals eerder aangeraden. Lange ondersteuning, privacy bepaal je zelf, ongelimiteerde mogelijkheden en bedienen kan met een simpel toetsenbord/muis combi. Die zijn er ook in klein formaat met een touchpad geïntegreerd.

Het werkt gewoon echt _altijd_. De streaming diensten, welke content van je nas dan ook met VLC, etc etc.

1 keer raden wat ik hier thuis doe :)
Jouw en andere posts in acht nemende...

Mijn huidige desktop is een mini-ITX op basis van een AMD 3400G. Deze wordt met name gebruikt om tijdens het strijken een film/serie te kijken op de studeerkamer, en eens per 2 maanden wat administratie / klein 3D print ontwerp (fusion 360), etc.
Deze is al wat op leeftijd, maar an sich prima. Kan wel een re-install gebruiken omdat onder W10 de TMP module niet aan stond en ik hem niet naar W11 krijg.
Een wat recentere, iets snellere W11 computer (minipc of laptop + dock) was al een tijdje een wens.

Ik kan de 3400G bij de tv beneden zetten als HTPC.
In zekere zin staat hij vaak genoeg aan ('s ochtends een half uurtje, einde middag een half uurtje, en 's avonds 2-3 uur tv-tijd). Misschien wat underclocken om hem zuiniger te maken.
Geen idee hoe je een pc instelt als always-on / hybernate zonder login-gedoe en een grote iconen apps-desktop :/
Plex ofzo doet dat?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@DropjesLover, je wilt 4k HDR kunnen streamen maar het moederbord in je HTPC kan dat niet via de aanwezige HDMI aansluiting (Supports HDCP 1.4 with HDMI 2.0, moet minimaal HDCP2.2 met HDMI 2.0a zijn). Ik zie geen aparte videokaart in je gedeelde overzicht.

De aanwezige DP1.2 aansluiting lijkt ook niet ingezet te kunnen worden voor HDR (ook niet middels een actieve DP>HDMI adapter), maar misschien heb ik dat verkeerd in het hoofd zitten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
hardware-lover schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:39:
@DropjesLover, je wilt 4k HDR kunnen streamen maar het moederbord in je HTPC kan dat niet via de aanwezige HDMI aansluiting (Supports HDCP 1.4 with HDMI 2.0, moet minimaal HDCP2.2 met HDMI 2.0a zijn). Ik zie geen aparte videokaart in je gedeelde overzicht.

De aanwezige DP1.2 aansluiting lijkt ook niet ingezet te kunnen worden voor HDR (ook niet middels een actieve DP>HDMI adapter), maar misschien heb ik dat verkeerd in het hoofd zitten.
Goed punt.
Dan moet ik het moederbord vervangen. uitvoering: Gigabyte A520I AC
Dan is sowieso een re-install nodig. Wel weer een legale windows licentie, of met linux werken.

Of een RPi5 kopen en daar LineageOS op draaien.
Ook een stuk compacter, maar inclusief extra hardware (koeler, case, voeding) ook weer €150.
Maar ook weer gelimiteerd tot 1080p omdat het geen secure platform DRM is.

Maar dat is ook weer net zo duur als een Google streamer.

Het kan ook nooit makkelijk zijn -O-

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 13-05-2025 15:00 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Misschien een ander spoor, maar gebruikersgemak zou in een gezinssituatie ook een afweging kunnen zijn. Als je met name voor streamingsdiensten een windowsunit gaat optuigen, is dat wellicht wat minder childproof te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harkelaar schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:26:
Misschien een ander spoor, maar gebruikersgemak zou in een gezinssituatie ook een afweging kunnen zijn. Als je met name voor streamingsdiensten een windowsunit gaat optuigen, is dat wellicht wat minder childproof te noemen.
Niet enkel voor de kinderen wellicht, maar ook PAF zou een dingetje kunnen zijn.

Voor media streaming (lokaal en via internet), heb ik het HTPC platform jaren geleden al vaarwel gezegd, en daar nooit echt spijt van gehad 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zoek een?
Wat is je budget?

• Films / series kijken.
  • Geen games spelen

Geen Apple.
Begrijp ik goed dat je eigenlijk niet op zoek bent naar een settopbox (doorgaans een tv-provider-tuner voor kabel-tv, satelliet-tv, ether-ontvangst, IPTV of een combinatie daarvan) maar naar een mediaspeler (box of stick vooral gericht op apps en streamingdiensten)? In dat geval wijzig ik je topictitel even.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
hardware-lover schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:35:
[...]

Niet enkel voor de kinderen wellicht, maar ook PAF zou een dingetje kunnen zijn.

Voor media streaming (lokaal en via internet), heb ik het HTPC platform jaren geleden al vaarwel gezegd, en daar nooit echt spijt van gehad 😉
PAF? O-)
En waar heb je het voor vervangen?
Jorgen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:35:
[...]

Begrijp ik goed dat je eigenlijk niet op zoek bent naar een settopbox (doorgaans een tv-provider-tuner voor kabel-tv, satelliet-tv, ether-ontvangst, IPTV of een combinatie daarvan) maar naar een mediaspeler (box of stick vooral gericht op apps en streamingdiensten)? In dat geval wijzig ik je topictitel even.
Correct.

Of beter gezegd, een mediaspeler ter vervanging van de huidige settopbox.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DropjesLover schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:39:
[...]

PAF? O-)

[...]

Correct.

Meestal WAF (wife acceptance factor) dus mogelijk idg partner acceptance factor. Edit: ik zie nu pas de emoji erachter dus wellicht wist je dat al 😉

Duidelijk. Dan pas ik je topictitel aan. 👍🏻

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 13-05-2025 15:47 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DropjesLover schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:39:
PAF? O-)

[...]

Correct.

Ik dacht bij mezelf, WAF is niet echt meer van deze tijd, dus vandaar mijn aanpassing daarvoor 😉

Ik ben jaren geleden begonnen met het Android TV platform, en heb dat niet meer vaarwel gezegd sindsdien. Aangezien ik ook testwerk verricht voor bepaalde merken, heb ik niet één specifieke streamer in het bezit. Ik heb van alles wel wat zeg maar. Van een instapper tot huidige topklasse, maar allemaal met Android TV als OS (met Android TV of Google TV als gebruikersinterface). Iets specifiek adviseren kan alleen maar indien een toekomstige bezitter volledig duidelijk maakt waar hij/zij het apparaat graag voor in wil gaan zetten.

4k met HDR is nog steeds te oppervlakkig, er bestaat tenslotte ook nog een hele zwik aan audio codecs, los van de diverse HDR formaten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
hardware-lover schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:27:
[...]

Ik dacht bij mezelf, WAF is niet echt meer van deze tijd, dus vandaar mijn aanpassing daarvoor 😉

Ik ben jaren geleden begonnen met het Android TV platform, en heb dat niet meer vaarwel gezegd sindsdien. Aangezien ik ook testwerk verricht voor bepaalde merken, heb ik niet één specifieke streamer in het bezit. Ik heb van alles wel wat zeg maar. Van een instapper tot huidige topklasse, maar allemaal met Android TV als OS (met Android TV of Google TV als gebruikersinterface). Iets specifiek adviseren kan alleen maar indien een toekomstige bezitter volledig duidelijk maakt waar hij/zij het apparaat graag voor in wil gaan zetten.

4k met HDR is nog steeds te oppervlakkig, er bestaat tenslotte ook nog een hele zwik aan audio codecs, los van de diverse HDR formaten.
Audio interesseert me niet zo om eerlijk te zijn. Gewoon, surround. Geen Dolby Atmos nodig, ik heb een setje jaren '80 Translators en Jamo's hangen :P

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Een nvidia shield 2019 is oud, maar doet alles wat jij wil en veel meer. Ik heb een 2017 variant en die draait nog vrolijk bij mijn broertje als mediaspeler. Gaat nog als een speer en dat ding draait zwaar materiaal UHD HDR BR Remuxes als een zonnetje via Plex.

Je kunt dus prima een Shield 2019 kopen. Koop dan wel de tv pro, want die heeft meer geheugen dan de stick variant wat een must is als je zwaarder materiaal gaat draaien. Desnoods tik je er één op marktplaats op de kop. Een NUC is ook een optie, maar wordt al snel best prijzig.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 13-05-2025 16:50 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DropjesLover schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:32:
Audio interesseert me niet zo om eerlijk te zijn. Gewoon, surround. Geen Dolby Atmos nodig, ik heb een setje jaren '80 Translators en Jamo's hangen :P
Je lijkt ook niet echt zwaar media te willen streamen via je thuisnetwerk, dus eigenlijk voldoet een vrij simpel apparaat al voor jouw wensen. De geadviseerde Shield TV 2019 Pro is weliswaar een hele goede keuze, maar ook meteen de duurste, op het Android TV platform. Jij zou met minder ook prima uit de voeten kunnen, maar ik zou nog steeds willen adviseren om eens wat YT filmpjes te gaan bekijken betreffende Android (of Google) TV, gewoon om het idee te krijgen wat dat voor je zou betekenen.

Maar dan wel filmpjes van officieel door Google gecertificeerde apparaten, de link welke dat zoal zijn, heb ik eerder al met je gedeeld.

Testing, one, two ...

Pagina: 1