We hebben nu Ziggo met een Next. Hier zijn we tevreden over qua functionaliteit, maar de abo prijs wordt wel hoog voor wat wij gebruiken. Terugkijken van het journaal of een bank-hang film gebruiken we vaak (kinderen gaan naar bed rond 20:00 - 20:30
), maar we kijken zelden iets specifieks van andere zenders.
En tsja, alles samen kost het abo ons €67/mnd + Disney+, we kunnen ook overstappen naar 500/500 glas en er een streaming dienst bij nemen voor dezelfde prijs...
Ik zoek een?
Een topsetbox / cast device die:
Ik hoopte rond €100 wel klaar te zijn
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wordt verbonden aan de Denon receiver (HDMI 2.1), welke weer de TV aanstuurt.
Wat heb je zelf al gevonden?
Google TV zou passen, maar zorgen over privacy. Idem met een Xiaomi topsetbox.
Een Nvidia Shield kan, maar vind ik weer erg oud.
Een NUC zou kunnen, maar ik wil simpel, dom, plug&play, hufterproof.
Geen Apple.
En tsja, alles samen kost het abo ons €67/mnd + Disney+, we kunnen ook overstappen naar 500/500 glas en er een streaming dienst bij nemen voor dezelfde prijs...
Ik zoek een?
Een topsetbox / cast device die:
- Niet afluistert wat wij kijken
- Alle standaard streaming diensten ondersteunt en lang blijft ondersteunen (NPOstart / Neflix / Disney+ / etc)
- Verbinden met m'n Synology NAS zou leuk zijn voor oude series (moet dat nog eens opzetten)
- Met afstandsbediening, bij voorkeur, of waar je een bluetooth mini toetsenbordje met trackpad aan kan hangen.
- Redelijk recent model en lange ondersteuning krijg. Een Shield uit 2019 is alweer 6 (!!) jaar oud...
Ik hoopte rond €100 wel klaar te zijn
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Films / series kijken.
- Geen games spelen
- Cast ondersteuning is leuk maar geen must.
- Audioformaten maken niet zo uit, gewoon surround. Niks fancy audiofiel Dolby Atmos etc.
Wordt verbonden aan de Denon receiver (HDMI 2.1), welke weer de TV aanstuurt.
Wat heb je zelf al gevonden?
Google TV zou passen, maar zorgen over privacy. Idem met een Xiaomi topsetbox.
Een Nvidia Shield kan, maar vind ik weer erg oud.
Een NUC zou kunnen, maar ik wil simpel, dom, plug&play, hufterproof.
Geen Apple.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,