Qwerty-273 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:28:
Cloudflare biedt inderdaad ook een DNS dienst aan. Maar dat is niet de dienst waar het hier in dit topic overgaat.
Ze bieden ook een dienst aan die je (website) beveiligd tegen DDoS, en tevens je statische data kan cachen waardoor je website wereldwijd sneller bereikbaar is. Echter is het voor zakelijk gebruik niet gratis. Alleen voor persoonlijke / hobbie websites (en een aantal anderen met
specifieke content) is het gratis,
klein zakelijk kost 20 $ per maand. Daar krijg je dan onder andere DDoS protectie, CDN, WAF en SSL voor terug.
Altijd goed om adviezen te ontvangen. Maar ja, 20 dollar per maand

Ik vond 3 euro voor een complete websitehosting al de limiet. Maar zoals opgemerkt, voor mij de de DNS van site.nl afdoende.
AW_Bos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:13:
[...]
Een beetje hosting heeft wel een controlpanel (zoals Plesk, Directadmin) dat hierin wel voorzien is. Ik denk eerlijk gezegd dat grotere partijen niet echt staan te springen om voor elke klant custom aanpassingen te maken.
Lijkt me niet veel werk om gewoon eenmalig een .htaccess bestandje te plaatsen op hun server. Dan was ik zeker klant gebleven bij goedkopewebhoster.nl
CH4OS schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:45:
Als de domeinen bij dezelfde hoster zitten, kan he de hoster toch vragen een virtual host te maken op jouw hobby domein, met de document root op een submap dat in de gisting van bet zakelijke domein zit?

De hoster wordt immers betaald foor rit soort support, imo.
Ja inderdaad. Bij Neostrada gebruikte ik dezelfde constructie (gedeelde hostingwebruimte) en daar werkte het wel goed (de url van mijn zakelijke website niet zichtbaar bij bezoek van mijn hobby site). Nu bij site.nl heb ik toch maar beide gescheiden gehouden voor 5 jaar vast en zelfs 5 euro goedkoper dan de oude prijs van 2022 van Neostada voor 3 jaar vast. Ik ben helemaal blij met site.nl, heb het goedkoopste abonnement.
Overigens heb ik van hun gehoord dat ik nooit hoef bij te betalen als mijn limiet van 100GB per maand wordt overschreden. Dan is gewoon mijn website even uit de lucht. Maar ja, dat is dan wel een zeer zeer uitzonderlijke situatie. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ik dat ooit ga meemaken.
Vibonacci schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:16:
Ik heb me niet goed genoeg verdiept in het topic. Maar IE6 ondersteunen.. ik zou het ten strengste afraden.
Zelfs IE11 is dood verklaard door Microsoft. Het is gewoon onveilig en niet de inspanning waard om je überhaupt zorgen te maken om dat nog te ondersteunen. Bijna niemand gebruikt die legacy browsers meer, en het is een hoop ellende om het voor elkaar te krijgen. Je zal een groot percentage van je tijd kwijt zijn aan een klein percentage van de gebruikers. Meer ellende dan die klanten die het wel gebruiken handmatig te mailen en te zeggen dat ze een moderne browser moeten gebruiken

.
Het verschil tussen IE11 en IE6 is zelfs enorm, terwijl je zelfs IE11 niet eens zou moeten overwegen.
Het enige tegen argument is als je kunt bewijzen dat een groot percentage van je gebruikers legacy browsers gebruiken.
Als je nu nog actief werkt aan het verbeteren van je projecten, zou ik gewoon hard de beslissing maken om alleen moderne browsers te ondersteunen.
Thank me later.
Ik zie het probleem niet dat mijn website ook bezocht kan worden met een computer met Windows 98 met Internet Explorer 4 (of nieuwer). Ik heb zelf getest met Internet Explorer 5. Wat ik me wel kan voorstellen dat er misschien mensen zijn die checken of het een beveiligde verbinding (https met slotje) betreft. Hoewel ik nog nooit iemand daarover heb horen klagen toen ik nog bij Neostrada zat. Maar mogelijk zijn er misschien wel potentiële nieuwe klanten ooit afgehaakt. Maar zoals vermeld, dat is standaard wel actief bij site.nl, bij het gebruik van een moderne browser. Mij lijkt het gewoon fijn om iedereen welkom te heten die klant wil worden, ongeacht wat voor computer of browser ze gebruiken.
Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt. Dan wilde ik iets kopen op een webshop. Maar dan werkte er iets niet (een koop knopje of zo). Vervolgens zag ik een tekst, deze website werkt het beste met Google Chrome. Sorry hoor, ik geef om privacy en gebruik bewust (de nieuwste) Mozilla Firefox, en wil niet alles delen met Google (Chrome) en ook niet met Microsoft (Edge). Chrome ga ik echt niet voor hun installeren. Dan geef ik mijn geld wel uit bij een andere webshop. Ik blijf het vreemd vinden dat bepaalde websites geen klanten willen die een bepaalde browser gebruiken.
Ik ben trouwens ook wel blij dat mensen die mijn website bezoeken, niet eerst Cookies hoeven te accepteren. Mijn website verzamelt namelijk helemaal geen Cookies. Daar ben ik ook best trots over. Ik geef ook om de privacy van bezoekers van mijn website.