Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.DM
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-05 18:29
Wat is het beste om apps op een oudere TV (ongeveer 8 à 10 jaar) te kunnen gebruiken?
Een TV-BOX (vb XIAOMI Mi S 4K 8gb) of een TV-stick (idem ander voorbeeld)?
Qua prijs niet zoveel verschil. Graag tips en voor- en of nadelen van beide.
Tips ivm met het beste merk of type zijn zeker ook welkom!

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:03

Jorissie87

No diggity

Ik zou dan voor een TV-stick gaan, scheelt weer een kastje in het zicht en minder kabels. Als je de TV opgehangen hebt moet je wel ff kijken of dat gaat passen. Persoonlijke voorkeur boven de door jouw genoemde opties is dan NLZiet en streamen via (chrome)cast naar de TV.

Wil je het kastje/de stick enkel gebruiken voor TV kijken of ook voor apps/streaming? Welk/wat voor TV-abbonnement heb je?

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:49
Ik vind het een beetje rare vraag: stick of box.
Het verschil is het volume.
Met een groter volume (de box) kan je (in theorie) meer doen.
Maar... if je dit ook nodig hebt? Dan kan ik je niet vertellen.

De klassieke Chromecast van Google laat zien hoeveel je kan doen met een stick.

Voor thuis in de woonkamer, heb ik een box, namenlijk een Nvidia Shield.
Super veel mogelijkheden.

Voor onderweg / op vakantie, gebruik ik een Google Chromecast TV. (reeds niet meer te koop)
Dit zit een beetje tussen box en stick in, omdat het cirkelkastje met een kabel van 10cm aan de HDMI connector van de TV hangt.
Daar zit een afstandbediening bij, wat ik wel handig vind voor de bediening.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

Welke apps? De reguliere Netflix /Kijk/ NPO start apps? En als hoofd televisie of ergens op een slaapkamer?

1e geval zou ik naar een kastje met Google TV kijken of de Google TV streamer. Handig met AB.

2e geval ergens een 2e hands Chromecast zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.DM
Dank alvast voor de reacties! Op basis daarvan lijkt een box voorlopig de beste optie. Spijtig idd dat die Google chromecast niet meer verkocht wordt.
Een afstandsbediening is iets wat ik zeker nodig heb.

Ik kijk tv in de woonkamer maar niet zo vaak. Zou voor oa volgende apps zijn: vrt max, npo start, vtm go, youtube, ...
Dus eigenlijk heb ik geen speciale zaken nodig. Gewoon een praktisch toestelletje dat niet te veel kost.

Ik gebruik voor npo plus nu wel voor sommige programma's vpn aangezien ik in België woon. Is dit ook nodig en mogelijk om te installeren bij zo'n box of stick?

Ik zie wel dat je bij de meeste van die dingen een app moet installeren. Dat zou ik liever niet doen maar als dat het beste systeem is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:46
Ik heb ervaring met beide systemen en heb gekozen voor een stick. Mobiel en mee te nemen op vakantie. Chromecast of Android TV versie is beter mbt apps dan de Amazon Fire stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

R.DM schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:23:
Wat is het beste om apps op een oudere TV (ongeveer 8 à 10 jaar) te kunnen gebruiken?
Een TV-BOX (vb XIAOMI Mi S 4K 8gb) of een TV-stick (idem ander voorbeeld)?
Qua prijs niet zoveel verschil. Graag tips en voor- en of nadelen van beide.
Tips ivm met het beste merk of type zijn zeker ook welkom!

Bedankt!
Aankoopadvies moet in een speciaal subforum: Beeld en geluid koopadvies Ik zal het daarnaartoe verplaatsen.

Wanneer je daar een topic opent, krijg je dit format te zien, wat uitgebreid ingevuld moet worden.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Daarbij wordt ook een flink deel eigen inzet verwacht, waarbij je ook zelf onderzoek doet en aangeeft wat je al gevonden hebt, waarom dit niet werkt/voldoet en wat je van je aankoop verwacht. Dit vragen we niet om je te plagen, maar om andere mensen een beter beeld te geven over jouw wensen, waardoor jij weer veel betere antwoorden krijgt.

Daarom moet je je topicstart aanpassen en de vragen en hun antwoorden daar zo goed mogelijk in verwerken - anders moet ik helaas je topic sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 12-05-2025 16:05 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.DM
Mijn excuses, ik ben niet thuis op dit platform en heb dit formulier niet gezien. Aangezien ik dit format niet machtig ben,ook al deed ik vooronderzoek, mag mag je dan het topic sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

R.DM schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:29:
Mijn excuses, ik ben niet thuis op dit platform en heb dit formulier niet gezien. Aangezien ik dit format niet machtig ben,ook al deed ik vooronderzoek, mag mag je dan het topic sluiten.
Het is totaal niet erg als je dat niet wist; niet iedereen is daar even bedreven in. Alsnog helpen we je graag. Als je je topicstart aanpast (wijzig-knop boven aan je startpost) en antwoord op de vragen geeft, dan is er hier vast iemand bereid om je te helpen.

Alvast een tip. Veel gekozen apparaatjes zijn de Google TV Streamer en Apple TV, maar er zijn er nog veel meer. Hoe meer jij aan ons kunt vertellen wat je graag wilt kunnen en waaraan je aankoop moet voldoen, hoe beter op maat het advies zal zijn. 👍🏻

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1