Toon posts:

Photoshop: Transparantie bg color?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

als ik een nieuwe image maak in PS6, dan worden bovenliggende de layers anti-aliased op wit, waaruit ik concludeer dat de 'transparante' background een witte kleur heeft.
Kan ik ook een andere transparency kleur instellen waarop de layers worden anti-aliased etc.?

Simpele vraag, moeilijk gesteld, sorry

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Dit heb ik me ook altijd al afgevraagd, zal wel dom zijn :)
Ik heb het altijd opgelost door tijdelijk een achtergrond neer te zetten (in een aparte layer natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
LOL
ja zo kan het ook natuurlijk, maar dan blijf je toch nog steeds zitten dat je je image transparant moet maken met de Transparency Wizard? Toch? Offeh... hè?
Want dát wil ik juist niet, ik wil gewoon save4web doen en klaar zijn :D

Verwijderd

Waarschijnlijk een domme suggestie hoor :D Maar als je de psd naar gif saved, wordt de gif dan ook met die "witte transparantie" getoond?

Het lullige is, dat ik dagelijks met dit programma werk maar het antwoord niet weet op je vraag |:( :+

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op zondag 16 september 2001 22:08 schreef Gordijnstok het volgende:
Het lullige is, dat ik dagelijks met dit programma werk maar het antwoord niet weet op je vraag |:( :+
Hehe, dat heb ik nu ook. :o

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Matte is het onderwerp wat je zoekt...
Doe maar eens een search, of zoek een tutorial.

Verwijderd

Topicstarter
groovy, matte roeleert! :D

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ken het... denk je eindelijk die gore antialias weg te hebben rond letters enzo, save for web, *bam* van die leuke witte randjes eromheen. Tjah, getsie.
Ik kreeg ze met Photoshop niet weg, en als ik het met PSP probeerde kreeg ik van die gore kartels... :r

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op zondag 16 september 2001 22:08 schreef Gordijnstok het volgende:
Waarschijnlijk een domme suggestie hoor :D Maar als je de psd naar gif saved, wordt de gif dan ook met die "witte transparantie" getoond?

daarom moet je ook achtergrond van je psd zelfde kleur maken als de uiteindelijke achtergrond van je website. en dan alpha channel maken en dan als gif saven. transparency aanvinken en klaar is Gordijnstok.

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle doet het altijd zo:

• achtergrondkleur van je PSD de kleur waarnaar je anti-alias wilt hebben
• selectie maken
• shift-ctrl-c (edit|copy merged)
• ctrl-n (file|new - achtergrondkleur: transparant)
• shift-e shift-e (magic eraser; anti-alias uit en tolerance op 0)
• *click* op de achtergrondkleur om die te verwijderen
• shift-ctrl-alt-s (file|save for web)

En klaar. Heb je het 2 keer gedaan, dan zijn de volgende in 4 tellen gebeurd.

Verwijderd

Je kan ook File -> Save for web -> De optie matte je achtergrondkleur uitkiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 10:34 schreef Blues het volgende:
Je kan ook File -> Save for web -> De optie matte je achtergrondkleur uitkiezen.
dat doe ik dus ook, alleen schijnen andere mensen nog niet door te hebben dat de vraag reeds is beantwoord :D

Thanx anyways :)
Pagina: 1