Ik zoek een?
Ik ben op na jaren wachten nu serieus op zoek naar een nieuwe GPU. Momenteel heb ik een GTX1080, heb al lang uitgesteld om een nieuwe GPU aan te schaffen i.v.m. de enorm gestegen prijzen, maar merk steeds meer en meer dat ik zelfs op lage instellingen in games stotters krijg en geen stabiele hoge fps.
Ik speel vooral online multiplayer games zoals CoD Warzone op een 1440p, 144Hz beeldscherm.
Wat is je budget?
Gezien de huidige prijzen zal het budget tussen de 700 - 850 euro liggen. Ik zie het niet zitten om rechtstreeks over te stappen naar 5080 voor 1100 á 1200 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd intel / Nvidia combo gehad. Maar gezien AMD het de laatste jaren ook erg goed lijkt te doen neig ik nu naar rood te gaan
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem:
Ik zoek advies over de huidige staat van nieuwe GPU i.c.m. een "oudere" voeding. Ik kan me herinneren dat er discussies waren over dat nieuwere kaarten ATX 3.0 voedingen nodig hadden om bijv. doorbranden van bekabeling te voorkomen. Is dat nog steeds een relevante topic? Ik neig over te gaan op waarschijnlijk een AMD 9070 XT kaart, of evt de GTX5070Ti. Is het een vereiste om ook mijn voeding te vervangen in zo'n geval?
Bij voorbaat vele dank voor het delen van info en het meedenken!
Ik ben op na jaren wachten nu serieus op zoek naar een nieuwe GPU. Momenteel heb ik een GTX1080, heb al lang uitgesteld om een nieuwe GPU aan te schaffen i.v.m. de enorm gestegen prijzen, maar merk steeds meer en meer dat ik zelfs op lage instellingen in games stotters krijg en geen stabiele hoge fps.
Ik speel vooral online multiplayer games zoals CoD Warzone op een 1440p, 144Hz beeldscherm.
Wat is je budget?
Gezien de huidige prijzen zal het budget tussen de 700 - 850 euro liggen. Ik zie het niet zitten om rechtstreeks over te stappen naar 5080 voor 1100 á 1200 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd intel / Nvidia combo gehad. Maar gezien AMD het de laatste jaren ook erg goed lijkt te doen neig ik nu naar rood te gaan
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 243,99 | € 243,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Palit GeForce GTX 1080 GameRock 8GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Gray TG Light Tint | € 79,18 | € 79,18 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 168,86 | € 168,86 |
1 | SSD's | Samsung 850 EVO 500GB | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 970 EVO 1TB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 492,03 |
Ik zoek advies over de huidige staat van nieuwe GPU i.c.m. een "oudere" voeding. Ik kan me herinneren dat er discussies waren over dat nieuwere kaarten ATX 3.0 voedingen nodig hadden om bijv. doorbranden van bekabeling te voorkomen. Is dat nog steeds een relevante topic? Ik neig over te gaan op waarschijnlijk een AMD 9070 XT kaart, of evt de GTX5070Ti. Is het een vereiste om ook mijn voeding te vervangen in zo'n geval?
Bij voorbaat vele dank voor het delen van info en het meedenken!