Vervanging voor mijn JBL 2.4G setje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:07
Ik heb een setje JBL 2.4g onder mijn veranda hangen. Die klonken na de winter voor geen meter meer. Setje is al een jaar of 15 oud, dus ook niet heel vreemd aangezien ze altijd buiten hangen. Nog even open gemaakt, de conusrand van de woofer is helemaal vergaan. JBL gaf aan hier geen onderdelen meer voor te hebben. Met als gevaar dat er meer aan de hand is.

JBL Control 2 PS BK, staan niet bij dat ze voor buiten kunnen dus ben bang dat die snel weg zijn?

De bovenstaande waren indertijd all weather actieve speakers. Maar ik vindt maar ik vind hier eigenlijk geen vervanger voor? Een outdoor speakerset van B&W van €800, ex versterker is me te gortig.

De Power Dynamics BD65B, kwam ik dan tegen maar dat merk ken ik niet, dus vraag me af hoe de geluidskwaliteit daarvan is? Vond die JBLs nog wel aardig klinken namenlijk.

Ik heb ze aangesloten op een Chromecast Audio, dus een audio ingang is voldoende.

Budget is rond de €300 complete set.
Ze hangen het jaar rond buiten aangezien we in de winter ook wel eens een muziekje aan hebben buiten.

We wonen op een boerderij dus geen rekening te houden met buren 😉

Hopelijk heeft iemand hier nog een mooie oplossing voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zoekterm is outdoor speakers ;)

En het helpt als je je vraag in het juiste subforum stelt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verplaatst 👍🏻

Your Friendly Neighborhood Moderator