Schutting/hek dakterras vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:40
Goedenavond allen,

Ik ben op zoek naar wat tips om mijn dakterras (op de 3e verdieping) van wat meer privacy te voorzien. Ik nu een dakterras op palen en vlonders. Aan de voorkant heb ik nu een hekje van zo'n 90cm hoog. Dit wil ik graag vervangen voor iets hogers zoals de schutting hieronder van 140cm hoog. Op dit moment zit dat hekje vast door middel van paalhouders die in mijn houten terras zijn geschroefd. Zou dit ook kunnen met een 140cm hoge schutting of zou dit te veel wind vangen?

Een andere optie is een uittrekbaar wind/privacy scherm. Maar ik ben toch op zoek naar iets netters. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie tips. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ffp3tzxCFAYYXflMpHtBxsxKTY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/69Drj1PeimHJTC1jcsI1Tdvd.jpg?f=user_large
code:
1
[img=355,355]https://tweakers.net/i/4ffp3tzxCFAYYXflMpHtBxsxKTY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/69Drj1PeimHJTC1jcsI1Tdvd.jpg?f=user_large[/img]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 42% gewijzigd door BPP op 11-05-2025 22:15 ]

Beste antwoord (via BPP op 14-05-2025 18:31)

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-09 14:07
Of het allemaal mag en hoe hoog zal je zelf uit moeten zoeken.
Wat betreft bevestiging van palen; zo te zien zit er een stevige balk onder de rand van het terras. Deze zou ik dan gebruiken om de palen tegenaan te bevestigen in plaats van paalhouders op de planken. Per paal twee stevige houtdraadbouten of bouten/draadeinden en moeren en dan waaien die echt niet om.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:04
Ik zou eerst eens in de welstandsegels kijken of je daar wel hoger mag gaan met je hekje voor je plannen maakt. Zijn die rode klinkers openbare weg?
Hebben buren hogere hekken? Kun je in de plantenbak lange hoge struiken laten groeien, een klimplant die geen wedera is en over je houten delen groeit?

[ Voor 34% gewijzigd door No Hands op 12-05-2025 06:51 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
No Hands schreef op maandag 12 mei 2025 @ 06:50:
Ik zou eerst eens in de welstandsegels kijken of je daar wel hoger mag gaan met je hekje voor je plannen maakt. Zijn die rode klinkers openbare weg?
Hebben buren hogere hekken? Kun je in de plantenbak lange hoge struiken laten groeien, een klimplant die geen wedera is en over je houten delen groeit?
Er is maar 1 buur die dezelfde constructie heeft. En dat is mijn directe buurman. Rest heeft gewoon hun terras op het dak zelf.

En bedoel je met die klinkers die plantenbak? Daar hoge planten plaatsen is geen optie. Die bak valt deels onder mijn terras. En als ik daar planten in plaats valt het licht in de slaapkamer nog meer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:02

Amphiebietje

In de blubber

BPP schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:28:
[...]

Er is maar 1 buur die dezelfde constructie heeft. En dat is mijn directe buurman. Rest heeft gewoon hun terras op het dak zelf.

En bedoel je met die klinkers die plantenbak? Daar hoge planten plaatsen is geen optie. Die bak valt deels onder mijn terras. En als ik daar planten in plaats valt het licht in de slaapkamer nog meer weg.
@No Hands bedoelt dat als jouw woning direct aan de openbare weg grenst, de maximale hoogte van de erfafscheiding meestal lager ligt dan aan een achterommetje of tussen twee tuinen. Meestal 1-1,5 m max. vs. 1,8 m of hoger. Staat in de regeltjes van je gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:04
BPP schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:28:
[...]

ah, dat zijn geen klinkers maar grindmatten? Is dat de openbare weg?
En idd wat @Amphiebietje noemt, je mag niet overal zomaar hoge dichte schuttingen zetten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPP
No Hands schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:00:
[...]

ah, dat zijn geen klinkers maar grindmatten? Is dat de openbare weg?
En idd wat @Amphiebietje noemt, je mag niet overal zomaar hoge dichte schuttingen zetten.
Dat zijn inderdaad grindmatten als ik zo Google.

En het is niet de openbare weg. Het is een dakterras en het hek/schutting wijst naar de binnenplaats (op het dak). Mijn tussenwoning zit aan de achterkant tegen een winkelcentrum aan. Vandaar dat ik een dakterras heb.

Die foto vanuit de camera (onderkant terras) is het uitzicht naar de appartementen/maisonnettes boven dit winkelcentrum.

[ Voor 10% gewijzigd door BPP op 13-05-2025 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:02

Amphiebietje

In de blubber

BPP schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:05:
[...]

Dat zijn inderdaad grindmatten als ik zo Google.

En het is niet de openbare weg. Het is een dakterras en het hek/schutting wijst naar de binnenplaats (op het dak). Mijn tussenwoning zit aan de achterkant tegen een winkelcentrum aan. Vandaar dat ik een dakterras heb.

Die foto vanuit de camera (onderkant terras) is het uitzicht naar de appartementen/maisonnettes boven dit winkelcentrum.
In dat geval, maakt je woning deel uit van een VVE? En hebben die regeltjes?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-09 14:07
Of het allemaal mag en hoe hoog zal je zelf uit moeten zoeken.
Wat betreft bevestiging van palen; zo te zien zit er een stevige balk onder de rand van het terras. Deze zou ik dan gebruiken om de palen tegenaan te bevestigen in plaats van paalhouders op de planken. Per paal twee stevige houtdraadbouten of bouten/draadeinden en moeren en dan waaien die echt niet om.
Pagina: 1