Regio Hasselt : 4G/5G ontvangst BASE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-07 13:39
Hoi iedereen

Na 8 jaar gebruik te hebben gemaakt van de "Orange Flybox 4G" (4G modem met een SIM kaart) wens ik over te stappen naar BASE 4G ( met een 4G modem om verder te internetten en te streamen).

Heeft iemand ervaring met de internetsnelheid 4G met BASE in regio Hasselt/Kuringen? In het verleden had ik een Orange Flybox 4G abonnement aan 28 euro/maand voor 150GB (maar er zijn piek en daluren, wat ik ouderwets vind).

Met Orange was mijn 4G snelheid gemiddeld tussen 12 en 22 mbps. Gaat dit idem zijn bij BASE?

[ Voor 8% gewijzigd door Digiboy op 12-05-2025 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:46
https://omgeving.vlaander...aarten/kaart-zendantennes

Je kan hier bekijken waar en hoeveel masten er in jouw buurt staan ...

by default vind ik 4G een onbetrouwbaar medium en valt er geen pijl op te trekken "hoeveel zou ik... "
Meer afhankelijk is of je in band 20 blijft of band 3/1/7 terecht komt... binnenhuis band 20 is vrijwel altijd slecht.

Persoonlijk ben ik thuis eens een nokia 5G26-A aan het testen ... kost wat, maar kan je wel hangen waar je maximale ontvangst hebt (=buiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
Met de stand van de GSM masten kom ik niet veel verder.

Ik wil BASE vooral gebruiken om te streamen (4G) omdat ik nu ook altijd stream met Orange 4G (ik heb en wil geen vast internet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:35

Blokker_1999

Full steam ahead

Neem even een goedkope prepaid SIM kaart bij BASE en plaats deze in je modem en kijk wat de snelheid doet. Gaat je het snelste antwoord geven en is de enige manier om zeker te zijn van wat het resultaat gaat zijn want zonder effectief metingen uit te voeren weet je niets. Zelfs niet als Orange en BASE via dezelfde zendmast bij je binnenkomen kunnen de verschillen in hun apparatuur alsnog voor verschllende resultaten zorgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
De Orange 4G modem heeft een simlock, werkt dus niet met een ander netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 15:16
Digiboy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:24:
De Orange 4G modem heeft een simlock, werkt dus niet met een ander netwerk
De werkwijze in België ken ik niet direct. Vaak kan je een unlock code voor de simlock opvragen als je je contract volledig hebt uitgediend. Lees: soms krijg je wat korting op het modem. Na 2 jaar abonnement hebben ze dat terug verdiend en kan je met een unlockcode je modem geschikt maken voor andere aanbieders.

In de praktijk kan bij een modem de instelbaarheid nog wel eens minder zijn door provider software. Maar informeer eens bij Orange of er een unlock code en procedure beschikbaar is voor je 4g modem,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
Ik heb contact opgenomen met de klantendienst van Orange. Gevraagd aan de telefoon om mijn 4G Orange Flybox modem vrij te geven voor andere provivders. Ik heb deze modem al 8 jaar dus mijn jaarcontract is al lang verstreken. Ze hielden me eerst 25 minuten aan de lijn om te wachten en uiteindelijk zeirden ze dat ze dat niet kunnen doen (of moet ik lezen "niet willen doen"). :(
Pagina: 1