Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-06 19:36
Beste forumleden. Ik heb deze vraag al eens in het verleden gesteld en hoop dat de huidige techniek een aantal jaar verder mijn vraag beantwoorden kan;

Is het mogelijk dat ik een dashcam weer kan geven op mijn Opel Corsa dashboard scherm? Deze is voorzien van android auto. Mijn Samsung s24 is ook voorzien van android auto. Nu zie ik op internet allerlei mirror apps en kastjes voorbij komen. Liefst zou ik een een plug/play oplossing hebben( kabeltje erin en klaar) Bestaat zoiets zonder de boel te slopen eventueel met een rear dashcam? De Corsa heeft vanaf de fabriek geen achteruitrijcamera. Zou dus mooi zijn als dit dan ook kan. Alle tips zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Head unit vervangen voor 1 die een camera heeft.
Of een camera op de huidige unit zetten (maar door gebrek aan info geen idee of dat kan)

Maak eens een fototje van je unit.
En eventueel een bouwjaar en modelnummer van je radio

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
De headunit is ingebouwd vanaf de fabriek en niet te vervangen door een andere. Ik ben dus aangewezen op een andere software matige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:44
Je kan een Android box kopen die het scherm in de auto overneemt. Daar kan je wel een camera aan knopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Twintweaker schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:53:
De headunit is ingebouwd vanaf de fabriek en niet te vervangen door een andere.
op basis van de gegeven informatie is dat BS.
Alle autoradios zijn vanuit de fabriek gemonteerd. dat meld niks over of je het kan vervangen.

Nu tegenwoordig. met de 48 inch schermen in MB. en de telsa en kia schermen is het idd een no go.
maar jou auto kan uit 2017 zijn en dan kan het prima.
of je auto is uit 2025 en het is wat lastiger/idd on mogelijk maar dan verwacht ik ook een camera

Dus wederom.

schiet een een plaatje van wat er in zit.. of lever een link naar een plaatje.
en vermeld voor het gemak eens een constructie jaar

Voor de fun heb ik hier een filmpje van een radio vervanging van oem naar android in een crosa.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Cómo Instalar una Radio Android en un Opel Corsa E - Guía Paso a Paso

[ Voor 15% gewijzigd door jack zomer op 14-05-2025 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twintweaker
Het betreft een corsa f uit eind 2023. Geen zin om het dashboard eruit te halen of de radio te vervangen. Heeft iemand ervaring met zo'n adroid box? Kan je dan alle apps die op de telefoon staan zichtbaar maken en gebruiken op de autoradio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02

Reptile209

- gers -

Twintweaker schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:12:
Beste forumleden. Ik heb deze vraag al eens in het verleden gesteld en hoop dat de huidige techniek een aantal jaar verder mijn vraag beantwoorden kan;

Is het mogelijk dat ik een dashcam weer kan geven op mijn Opel Corsa dashboard scherm? Deze is voorzien van android auto. Mijn Samsung s24 is ook voorzien van android auto. Nu zie ik op internet allerlei mirror apps en kastjes voorbij komen. Liefst zou ik een een plug/play oplossing hebben( kabeltje erin en klaar) Bestaat zoiets zonder de boel te slopen eventueel met een rear dashcam? De Corsa heeft vanaf de fabriek geen achteruitrijcamera. Zou dus mooi zijn als dit dan ook kan. Alle tips zijn welkom.
Voor het vinden van de oplossingen die je zoekt, moet je wel even betere termen gebruiken. Een "rear dashcam" is een beetje een gekke samentrekking. Een dashcam is vzviw een camera die filmt tijdens het rijden of als je geparkeerd staat, om gekke situaties, aanrijdingen en schade vast te leggen. Een 'rear' versie daarvan zou dan ook de achterzijde in de gaten houden, maar heeft niets met parkeren e.d. te maken. Want een dashcam hoef je niet live te bekijken tijdens de rit en heeft dus ook niets met Android auto te maken.
Wat jij zoekt is een achteruitrijcamera, of in het Engels een rear view camera. Dat helpt wellicht om de juiste dingen te vinden. :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Voor de duidelijkheid, mijn bedoeling is om alle apps die op mijn telefoon staan, weer te geven op de fabrieks-af radio( head unit) Ik heb een dashcam gekocht die ook een 2e camera heeft. Mijn wens is om het beeld van de camera weer te geven op de radio( zeg maar een soort achteruitrij camera ) Als er ook andere apps weergegeven kunnen worden zou dat geweldig zijn. Aangezien android auto deze app ( van de dashcam firma Lingdu ( ld06) niet weergeeft ( ook niet in het launcher paneel in de app) op mijn autoradio scherm vraag ik me af of het wel kan op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:39

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Android Auto Mirroring (via "Screen2Auto" of vergelijkbare apps) probeer eerst Screen2Auto (gratis)
- Download Screen2Auto APK (zoek op XDA Developers Forum).
-Installeer 't op je Samsung S24.
-Verbind je telefoon via USB met Android Auto.
-Start Screen2Auto en volg de instructies.
-Open je dashcam-app op het scherm

Als dat niet werkt, investeer dan in een Android Auto-kastje (bv. Carlinkit TBox Plus).

Voor de achteruitrijcamera, kies een draadloze oplossing of sluit je dashcam aan via een kastje.

PS: Mocht je een specifiek merk/model kastje overwegen, check dan reviews over compatibiliteit met Android Auto 2023-modellen (sommige kastjes werken beter dan andere)

[ Voor 198% gewijzigd door Noob_Saibot op 18-05-2025 09:05 ]

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:30

The Wizard

Moderator Mobile
Twintweaker schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:34:
Voor de duidelijkheid, mijn bedoeling is om alle apps die op mijn telefoon staan, weer te geven op de fabrieks-af radio( head unit) Ik heb een dashcam gekocht die ook een 2e camera heeft. Mijn wens is om het beeld van de camera weer te geven op de radio( zeg maar een soort achteruitrij camera ) Als er ook andere apps weergegeven kunnen worden zou dat geweldig zijn. Aangezien android auto deze app ( van de dashcam firma Lingdu ( ld06) niet weergeeft ( ook niet in het launcher paneel in de app) op mijn autoradio scherm vraag ik me af of het wel kan op een andere manier?
Heel veel apps werken niet met Android Auto, dat zijn specifieke eisen, zoals geen of beperkt gebruik wanneer je aan het rijden bent.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Duidelijk. Dan heeft mijn ervaring met radios vervangen geen enkele meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Van die apps krijg ik via de playstore meldingen van " onveilig" . Ik ga eens kijken naar de mogelijkheden van zo'n kastje. Iemand ervaring of merk/type dat de Lingdu app (dashcam die ik heb, ook als het merk Nordväl te koop) doet ondersteunen?

[ Voor 12% gewijzigd door Twintweaker op 18-05-2025 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Ik heb een ai tbox carlinkit gekocht en het werkt perfect! Camera's zijn zichtbaar op het scherm en kan anderebapps ook installeren. Op 2 kleine dingetje na:
* op het tidal scherm ontbreken de home en navigatie knoppen( niet echt handig)
* telefoon kan niet aan de radio gekoppeld zijn zodra de ai tbox in werking is. De Sygic navigatie staat ( en wil ik ook op mijn telefoon houden...) en is dan dus onbruikbaar.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de tips.
Pagina: 1