Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-05 16:40
Netflix draaide niet meer op mijn iPad Pro, alhoewel ik de laatste versie van de app hade, zeurde deze dat de IOS niet mer werd ondersteund. foutcode R26-6 en ik kon niet verder.

Ik ben daarop naar iOs 17.7.6 gegaan. Moet er wel bi jzeggen dat ik van een oude iOS kwam (ik denk 15).
Hoe dan ook:

- In de netflix app (laatste versie!) hou ik dezelfde melding (R26-6)
- Leuke bijkomstigheid: diverse websites en andere apps laden nu niet meer.

Ik denk dat het 2e probleem van een andere orde is. Als ik bijvoorbeeld nu.nl start in Safari, krijg ik de melding:
"Deze verbinding is niet privé. Mogelijk doet deze website zich voor als 'nu.nl' om je persoonlijke of finacniele gegevens te stelen [..]"
Ik kan dan via "Toon details" kiezen om alsnog de pagina te laden maar dat doet ie dan niet.
Marktplaats.nl idem dito. Van Marktplaats heb ik ook een app, de laatste versie, die start wel maar laadt geen data.
Nos.nl bijvoorbeeld, doet het wel.

Ik heb al een restart gedaan (van de iPad, ook de apps herladen), gecheckt of de systeemdatum goed is, in de Safari instellingen "Voorkom cross site tracking" en "Meld frauduleuze websites" uitgezet.
Zojuist heb ik ook een hotspot geprobeerd vioa mijn telefoon. Hetzelfde resultaat. Het probleem lijkt dus niet in de huis-WIFI te liggen. Ik heb verder ook geen VPN o.i.d.

Voor de duidelijkheid, vóór de update naar 17.7.6 vandaag werkte alles perfect (op de Netflix app na).
Lekker weer. Ik vind over deze problematiek weinig terug. Wie heeft er een idee?

[ Voor 22% gewijzigd door BPTBPTBPT op 11-05-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:43
Ben geen grote Apple kenner maar klinkt als een certificaat probleem. Mogelijk is bij de update een root certificaat niet lekker geüpdatet?
Misschien nog ondersteunende apps die een update vereisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:35
Staat de datum/tijd van je iPad wel goed? Heb wel eens gezien dat een foute datum/tijd voor problemen bij HTTPS websites zorgde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eJazz42
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-06 17:26
Er lijken meer mensen te zijn met dit probleem (https://discussions.apple.com/thread/255995896?sortBy=rank)

Iemand geeft aan dat een harde factory reset van de iPad in ieder geval een oplossing bied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-05 16:40
eJazz42 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:22:
Er lijken meer mensen te zijn met dit probleem (https://discussions.apple.com/thread/255995896?sortBy=rank)

Iemand geeft aan dat een harde factory reset van de iPad in ieder geval een oplossing bied.
Bedankt, ik had al wel wat lopen googlen maar was deze nog niet tegen gekomen.
Ik ga de factory reset proberen. Jammer, kost toch weer een boel tijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
BPTBPTBPT schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:40:
[...]

Bedankt, ik had al wel wat lopen googlen maar was deze nog niet tegen gekomen.
Ik ga de factory reset proberen. Jammer, kost toch weer een boel tijd zo.
Kost zeker tijd, maar als je van versie 15 naar 17 gaat ineens heb je er ook voor gekozen al die tijd niets te doen qua upgrades, dus die toen bespaarde tijd haal je nu in moet je maar denken.

En ik ben het met je eens dat het zuigt, maar dit kan iedereen overkomen met een upgrade. Apple, Microsoft, Google, al die besturingssystemen lopen hier tegenaan bij een miniem aantal gebruikers bij elke grote upgrade. De hoeveelheid apps die invloed uitoefenen is zo groot, daar is niet perfect tegen te testen in alle mogelijke combinaties die in omloop zijn.

Vergeet niet eventueel eerst een goede backup te maken als er gegevens zijn die goed bewaard moeten worden?
Pagina: 1