Op zondag 16 september 2001 21:47 schreef MikeN het volgende:
Ik weet iig dat je niet met inetd hoeft te klooien.Maar wat ik me afvroeg is of mandrake niet automatisch de start (en stop niet te vergeten) scripts weer terugzet.
Als apache niet als standalone daemon draait, dan zal hij naar alle waarschijnlijkheid via de superserver (x)inetd draaien.
Niet dat het verstandig is voor een webserver ((x)inetd is in den beginne per definitie traag), maar het kan wel.
Je kan/mag dus niet in de veronderstelling zijn, dat apache/webserver standalone draait.
Ik gok voor 99% zeker dat Mandrake hem standalone configureert, zodat alleen het eerste deel van mijn verhaal op gaat.
Op zondag 16 september 2001 21:48 schreef ikbenveldmuis het volgende:
ik heb het 20 keer gelezen, en ik geloof dat ik het wel een beetje begin te snappen

goedzo. Linux is lezen; heel veel lezen.
Als je die runleve-directories een beetje door hebt, dan zul je zien, dat het best een mooi systeem is.
nog een vraagje:
gewoon linux opnieuw starten is ook goed?
Tja kan wel, maar oude (windows) gewoontes moet je maar snel afleren
een reboot is alleen na een kernel compilatie nodig in principe.
"killall -HUP inetd" herstart inetd ook al.
Op zondag 16 september 2001 22:08 schreef _Yellow_ het volgende:
Anders gebruik je toch gewoon effe 'tksysv'.
Werd bij Mandrake7.2 automatisch geinstalleerd.
Kun je vinden in het start menuutje onder configuration->boot and init->tksysv
Zoek in dat window onder de diverse runlevels naar apache of webserver en verwijderd deze (rechter muisknop geloof ik)
Ik vind al die leuke config-tooltjes eigenlijk maar helemaal niks. Het is veel verstandiger om te weten waarmee je bezig bent, dan op allerlei tooltjes als webmin, linuxconf etc te vertrouwen.
Zorg dat je weet waarmee je bezig bent!