Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicolaass
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-08 18:22
Hallo allemaal

Graag jullie advies

Wil de Samsung 50" Neo QLED 4K Smart TV QN93D (2024) - Televisie kopen

1 - is dat een goede keuze, kijk er alleen de kpn zenders en Netfix mee.

2 - Beter kopen in de winkel.

3 - Online wat koop twijfels ivm garantie vervoer

4 - Is er veel verschil tussen de Mediamark en coolblue, Hello tv, bol.com, enz

5 - Ben 78 dus hoor graag wat van de kenners

6 - Is de laagste prijs wel de juiste keuze mede omdat ik online las dat het groeps verkoop betreft, nooit van gehoord overgens

Met groet Nicolaas

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dag @nicolaass Op Tweakers willen we je graag helpen met advies, dus tot zover heb je de goede website en het juiste subforum gevonden.

Je hebt nu de hele template die je kreeg bij het openen van je aankoopadviesvraag onaangeroerd laten staan, in plaats van deze in te vullen. Dit vragen we bij aankoopadvies aan onze gebruikers om juist wel te doen, zodat het voor iedereen die wil helpen meteen duidelijk is waar de vraagsteller naar op zoek is. Op deze manier krijg jij betere antwoorden en hebben de andere mensen er ook wat aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/14wLzjC.png

Vul dus alsnog deze vragen in. Dat kun je doen door op 'wijzig' te klikken en dan de gevraagde antwoorden toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3hThcJT.png

Op sommige vragen heb je al een klein/kort antwoord gegeven, maar hoe meer en uitgebreider de informatie, hoe beter het is.

Denk aan onder andere deze dingen:

Welk budget heb je?
Welk Netflix abonnement? (4k bijv, of juist niet)
Is het belangrijk dat je tv goed geluid heeft of sluit je bijv andere speakers op de tv aan?
Wat bedoel je met 'is er verschil tussen die winkels'? Denk je dan aan de kwaliteit van het apparaat, of bijv de garantie?

Etcetera.

We helpen je graag, ook als je 78 bent. Graag horen we de antwoorden op alle vragen uit de template. Hoe meer jij kunt verduidelijken, hoe beter. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er komen hier vaak mensen voorbij die advies vragen voor hun ouders op leeftijd. Het is goed dat je zelf tweakers hebt gevonden. Mijn advies zou zijn: ga naar een fysieke winkel en bekijk daar verschillende televisies.
Uit je vraag lijkt het erop dat je al een model op het oog hebt en dat je eigenlijk alleen regulier tv en netflix kijkt. Bekijk het model dat je hebt gekozen en ervaar dit even in de winkel. Misschien is dit hem wel gewoon.
En informeer naar de garantiebepalingen van de winkel. Wat je kan doen als er een defect optreedt.
Ik kan me voorstellen dat je geen gedoe wilt. Dan is wellicht iets meer betalen bij de mediamarkt of hellotv het wel waard als je daar fysiek heen kan voor vragen.

En overweeg een 4k abo op netflix. Daar zul je ws veel plezier van hebben.

do or do not, there is no try

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor punt 4, Tweakers heeft in de Pricewatch (productvergelijker) ook links naar de winkel die jouw product verkopen. Daar staan shopreviews bij. Tip van Flip: je kunt bij sommige shops (zoals Hello TV) extra korting krijgen door daar simpelweg naar te vragen. Dan kun je vaak het nieuwste model scoren tegen een lagere prijs.

Edit:
Voor punt 3: bij online koop ben je beter beschermd en vervoer hou je toch. Dan kan je het beter laten bezorgen dan dat je zelf de tv ergens ophaalt, gezien het een dure aankoop is. Bij het laatste ben je zelf verantwoordelijk, bij het eerste de winkel. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2025 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicolaass
Goedendag.
Zal in het vervolg duidelijkere vragen stellen.
En een fysieke winkel heeft ook mijn voorkeur.
Wat betreft 4k abo, geen idee, mijn Netflix heb ik via mijn zoon als zelf betalende abonee.
En ik check ook ff pricewatch de tip van Flip.
Ga ook niet lopen slepen met zo'n groot ding, ze brengen m' idd maar thuis, wel zo veilig.
Nou bedank, opa gaat eerst hier om de hoek naar de Mediamarkt, kijken of er wat onderhandelbaar is. Ik ben een kritische vriendelijke prijsonderhandelaar. Betaal zelden de vraagprijs maar komt tijd komt raad.
Bedankt v.d info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HelloTV heeft blijkbaar extra kortingen nu (of extra tv gratis twv €250), wellicht kan dat dus ook voor jou interessant zijn. Ze hebben ook fysieke winkels, dus er naar vragen aldaar of in de live chat kan vast geen kwaad!

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2025 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicolaass
Dag beste mensen.
Contact gehad met Hello tv
Ze bieden mij een deal op de - Samsung Neo QLED 4K 50QN93C (2023) 50 inch van € 776,- voor
€ 749,- in ongeopende verpakking, nieuw dus.
Ze bieden dezelfde aan maar dan een retour tv van € 716,- voor € 706,-
Dat het een 2023 model is maakt mij niet uit.
Kijk alleen standaard zenders en Netflix
Lijkt voor mij een prima deal voor een Samsung
Neo QLED- 50 inch.
Of zie ik dat verkeerd.
Graag jullie mening.
Met groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
nicolaass schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:29:
Dag beste mensen.
Contact gehad met Hello tv
Ze bieden mij een deal op de - Samsung Neo QLED 4K 50QN93C (2023) 50 inch van € 776,- voor
€ 749,- in ongeopende verpakking, nieuw dus.
Ze bieden dezelfde aan maar dan een retour tv van € 716,- voor € 706,-
Dat het een 2023 model is maakt mij niet uit.
Kijk alleen standaard zenders en Netflix
Lijkt voor mij een prima deal voor een Samsung
Neo QLED- 50 inch.
Of zie ik dat verkeerd.
Graag jullie mening.
Met groet
Gezien de oorspronkelijk adviesprijs is de meeste korting er inmiddels al wel af en dan is dit inderdaad gewoon een goede prijs voor dat toestel (al is de 55" versie zo te zien goedkoper; wel met onbekende levertijd).
Bij de 'retour' tv's zie ik ook staan dat het ook om demo modellen kan gaan en dat maakt toch wel een verschil. Dan zou ik gewoon voor de ongeopende gaan ...

(van de 2024 QN93D zie ik overigens ook een 'retour' deal https://www.hellotv.nl/pr...eo-qled-4k-50qn93d-2024-b)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nicolaass
Ben zoals je zei 'apis29' ben ik v.d Samsung 4K - 50 inch Neo Qled 120 hrz bouwjaar 2024 gegaan.
En kreeg € 100,- korting dus voor € 799,- .
Ik vind dit een prima deal van Hello tv.
Wereld verschil met mijn 9 jaar oude Samsung 43 inch tv.
Fijne winkel Hello tv, personeel neemt de tijd voor je. Ze brachten en legden m' zelfs achterin mijn auto.
Allemaal bedankt voor d adviezen
Gr. Nico
Pagina: 1