Miele wasmachine maakt geluid bij centrifugeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hallo,

Vandaan nieuwe Miele wasmachine gekregen.

We hebben net 2x programma gedraaid.

1. Katoen 90 C 1200 2h - geen probleem
2. Express 20 C 1200 20 min - zie video

Alleen bij het laatste programma (zie video) begint bij het centrifugeren machine geluid te maken. Als ik van boven met mijn hand druk uitvoer dan stopt het.

Machine danst niet en blijft op zijn plek.

Is dit kwestie van te weinig was bij korte programma? Centrifugeren leeg trommel op 1400 ging prima.

https://jmp.sh/s/q25mc79fJBp6FmvSmJCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 12:49
Dat lijkt mij een vrij acceptabel geluidsniveau. Lijkt erop dat de was niet helemaal gelijk over de trommel is verdeeld, dat kan inderdaad te maken hebben met de hoeveelheid. Er zit een sensor in die tracht de was netjes te verdelen over de trommel, die vertraagt dan de snelheid zodat de was kan vallen en herverdelen.

Maar dat lukt niet altijd, en nogmaals het geluid uit je video valt reuze mee. Je moet hem horen over 10 jaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Deze wasmachine (Miele WEE 388 WCS PowerWash & Steam) heb ik juist gekocht omdat deze slechts 68 dB bij het centrifugeren heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 14:58

Dido

heforshe

Dat klinkt op zich heel normaal. Als je er een droger bovenop zet (zoals veel mensen doen) heeft dat wellicht hetzelfde effect als duwen met je hand?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:57
Zeg dat je er vier kilo aan was in hebt zitten. Dat gaat nooit uniform verdeeld worden over je trommel. En dan ga je op 1200 toeren centrifugeren. Dat wasje draait 20 (!) keer per seconde rond he. Dat geeft wat trillingen. Dit is normaal.

68 dB dat is een tv die hard staat.

[ Voor 7% gewijzigd door __R__ op 10-05-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 12:49
Harbo schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:26:
Deze wasmachine (Miele WEE 388 WCS PowerWash & Steam) heb ik juist gekocht omdat deze slechts 68 dB bij het centrifugeren heeft. :)
Ja ik geloof je wel, maar dat is zeg maar onder de meest gunstigste omstandigheden, IRL ga je dat uiteraard nooit meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Pootjes stellen. Staat niet goed.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Wasmachine staat al waterpas.

Meeting gemaakt tijdena het centrifugeren (redelijk volle trommel op 1200 rpm). Hij blijft netjes onder 60 dB (schomelt tussen 58 en 60 dB).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXXqzyVcx2MysdJ-y5pR9zgYTL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74sXeRZhfah4EWeR1f2UyfV0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 89% gewijzigd door Harbo op 11-05-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Harbo schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:37:
Wasmachine staat al waterpas.
Dat is niet wat ik zeg. Maar goed, laat CoolBlue (waar je hem hebt gekocht) het maar oplossen.

Dat die minder herrie maakt met volle trommel klopt.
Doe ook even een meting met halve belading.

En laat ze de lekbak verwijderen. Die hoort er niet onder.

[ Voor 8% gewijzigd door DJMaze op 11-05-2025 19:49 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1