geen import toch pas na 8 jaar 1e eigenaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:13
ik was aan het kijke naar 2e hands autos en zag een waarvan de datum toelating 2004 was maar de 1e eigenaar pas 2012 was.?
km stand was volgens de rdw logisch en het is geen import

de eerste km registratie was uit 2006 dus toen werd er al mee gereden en begint bij 15k.

hoe kan zo iets?

demo auto van een dealer maar toch geen 8 jaar lang. maar die worden toch ook gewoon op kenteken gezet dan hehb je toch niet pas in 2012 de 1e eigenaar.

ivm intresse in deze auto wil ik niet te veel mensen erop attenderen dadelijk is hij al weg of gaat de prijs omhoog door gestegen intresse haha :9

[ Voor 54% gewijzigd door Maxwp op 10-05-2025 14:12 ]

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
linkje naar de auto/kenteken?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@Maxwp
Bij een auto uit 2004 zou ik mij totaal niet meer druk maken over zoiets. Tuurlijk zegt het aantal eigenaren iets. 7 eigenaren in 8 jaar zou ik verdacht vinden. Dus zou eerder kijken hoeveel jaar de huidige eigenaar de auto heeft gehad. Vaak is langer wel beter.

Enige wat echt relevant is, is het onderhoud en daarmee de technische staat. Weet je daarover iets?

PS: je kan toch prima hier een linkje of kenteken delen? Hij staat waarschijnlijk nu ook op een openbare auto site aangeboden. Mensen gaan echt niet via tweakers bij die auto komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
chrisborst schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:21:
@Maxwp
Bij een auto uit 2004 zou ik mij totaal niet meer druk maken over zoiets. Tuurlijk zegt het aantal eigenaren iets. 7 eigenaren in 8 jaar zou ik verdacht vinden. Dus zou eerder kijken hoeveel jaar de huidige eigenaar de auto heeft gehad. Vaak is langer wel beter.

Enige wat echt relevant is, is het onderhoud en daarmee de technische staat. Weet je daarover iets?

PS: je kan toch prima hier een linkje of kenteken delen? Hij staat waarschijnlijk nu ook op een openbare auto site aangeboden. Mensen gaan echt niet via tweakers bij die auto komen.
Het aantal eigenaren maakt ook niey zoveel uit maar ik vroeg me af hoe het kan dat een auto in 2004 is ingeschreven dan pas in 2012 de eerste eigenaar
De eerste km registratie is van 2006 dus hij heeft niet al die jaren stil gestaan.

Kan zoiets als de auto al die tijd van de dealer is geweest ? Of welke situatie word een echte 1e eigenaar niet door de rdw vermeld .

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Heb de website finnik.nl gevonden
Deze zegt heel wat anders dan de rdw site

--'

Aantal eigenaren
4 (6 incl. autobedrijven)

-'

6 auto bedrijven das best veel ik neem aan dat die allemaal van voor 2012 moeten zijn geweest ? En nog eens 2 andere eigenaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 21:33
De gratis kenteken check van Centraal Beheer laat een mooi overzicht per eigenaar/tijd zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10

Dido

heforshe

Maxwp schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:36:
Heb de website finnik.nl gevonden
Deze zegt heel wat anders dan de rdw site

--'

Aantal eigenaren
4 (6 incl. autobedrijven)

-'

6 auto bedrijven das best veel ik neem aan dat die allemaal van voor 2012 moeten zijn geweest ? En nog eens 2 andere eigenaren
Dat staat er niet.
Er staat dat er 4 eigenaren zijn geweest, of 6 als je autobedriven meetelt.

Dat zijn dus 2 autobedrijven (6-4=2), en vier "normale" eigenaren.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:31
Maxwp schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:10:
ik was aan het kijke naar 2e hands autos en zag een waarvan de datum toelating 2004 was maar de 1e eigenaar pas 2012 was.?
km stand was volgens de rdw logisch en het is geen import

de eerste km registratie was uit 2006 dus toen werd er al mee gereden en begint bij 15k.

hoe kan zo iets?

demo auto van een dealer maar toch geen 8 jaar lang. maar die worden toch ook gewoon op kenteken gezet dan hehb je toch niet pas in 2012 de 1e eigenaar.

ivm intresse in deze auto wil ik niet te veel mensen erop attenderen dadelijk is hij al weg of gaat de prijs omhoog door gestegen intresse haha :9
Hij is twintig jaar oud, dus dan maakt dat allemaal toch niet meer uit?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
Dido schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:52:
[...]

Dat staat er niet.
Er staat dat er 4 eigenaren zijn geweest, of 6 als je autobedriven meetelt.

Dat zijn dus 2 autobedrijven (6-4=2), en vier "normale" eigenaren.
Klopt mijn fout verkeerd gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
StevenK schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:54:
[...]

Hij is twintig jaar oud, dus dan maakt dat allemaal toch niet meer uit?
Het ging me er ook meer om te weten te komen hoe het kan dat een auto in 2012 op kenteken is gezet volgens de rdw maar in 2004 voor het eerst is ingeschreven in nl.

Vroeg me af hoe zoiets kan en wat daar de verklaringen voor kunnen zijn
Zoals
Rdw gegevens van voor 20xx zijn niet altijd compleet ?
Of
Een garage houder kon de auto vroeger zonder kenteken houden en jaren later met korting aan de 1e eigenaar verkopen.

Die extra sites die ik had gevonden en hier worden aangegeven hebben me laten ziek dat hij eerste door een bedrijf is geweest en binnen 2 dagen aan privé eigenaar
Dus dat is de 1e eigenaar geweest daarna nog 2 x verkocht met steeds nieuwe privé eigenaar.
Laatste van 2017 dus zolang al in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 20:41
RDW laat alleen aantal eigenaren van de afgelopen 9 jaar zien, dus vanaf 2014 ongeveer. Als je op de i drukt naast het aantal eigenaren, zie je deze toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:19
Nieuw kenteken wil ook nog wel. Als je platen gestolen worden kan je nieuwe laten maken met een duplicaatcode. Maar als dan iemand rondrijdt met jouw gestolen platen krijg jij de boetes. In zo'n geval kan je RDW vragen om een compleet nieuw kenteken.
Dan heb je een kenteken die later is uitgegeven dan de eerste toelating en is het geen import auto.
Pagina: 1