Babyfoon knopje stuk - solderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 16:47
Van mijn babyfoon luvion essential is (zie foto) het meest rechter knopje/schakelaartje kapot. Zou ik deze vervangen of die ernaast zit loshalen en dit op de kapotte vastsolderen (die kan ik missen) ? Ik zou evt ook kabeltjes van de meest rechtse naar het knopje erbaast kunnen solderen js wat priegelwerk mss.
Jullie wat tips?

Weet iemand hoe zo een schakelaartje heet en evt kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yqAYw6hC-Xpf8laHFHMPYO86iA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fa5BFYuOMEcgQ1iY4oP2UPqU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Wanneer je zelf niet geoefend bent in het (de)solderen van kleine componenten dan zou ik adviseren om naar een repaircafé in de buurt te gaan. Die hebben meestal wel iemand die dit soort microswitch drukknoppen kan vervangen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 08:40
Dit is een side actuated tact switch; even zoeken en dan zou je de juiste maat moeten kunnen vinden. De verzendkosten zijn waarschijnlijk vele malen hoger dan de switch zelf.

Alle opties die je noemt werken: je kunt hem vervangen door een nieuwe, omwisselen met een ander of een draadje ergens wegsnijden en dan een bruggetje naar de ander.

Solderen van zoiets is misschien niet echt een beginnersklusje, maar dat mag je zelf beoordelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 16:47
Yaksa schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:40:
Wanneer je zelf niet geoefend bent in het (de)solderen van kleine componenten dan zou ik adviseren om naar een repaircafé in de buurt te gaan. Die hebben meestal wel iemand die dit soort microswitch drukknoppen kan vervangen.
Kan wel een beetje solderen maar heb zeker geen vaste hand...dank voor de reactie. Ik ga een repaircafe uitproberen.