BasH91 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:26:
Hoi allen!
Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe versterker en twijfel tussen de Marantz PM6007 en de Marantz NR1711. Mijn Setup is op dit moment als volg: Cyrus one versterker, (staat op het punt om het te begeven)
een Sony platenspeler, NAD cd-speler, Wiim Mini en 2 Etude grondspeakers. (wil ik later uitbreiden met 2 kleine speakers)
De toekomstige versterker moet geluidskwaliteit als prioriteit hebben maar ik wil mijn tv erop kunnen aansluiten.
Wat is jullie advies? een ander merk sta ik uiteraard voor open. De wereld van audio is een nieuwe hobby geworden dus ben nog een groentje wat dat betreft. Budget op dit moment ligt rond de €700.
Alvast bedankt!
Dag @
BasH91 Welkom op Tweakers.
Je hebt nu de template die je automatisch krijgt bij het invullen van een aankoopadviesvraag niet ingevuld. We vragen je om dat juist wél te doen. Hoe beter en uitgebreider jij de antwoorden op die vragen invult; hoe duidelijker het voor je mede-Tweakers is wat je graag wilt en dus ook hoe beter passend hun antwoorden zijn.
Het gaat om deze vragen:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Denk aan onder andere:
- Uit hoeveel speakers wil je uiteindelijk geluid laten horen? 4 is een minder gebruikelijk aantal, maar het kan wel. Denk aan stereo, 2.1 (stereo met een subwoofer), 3.1 (stereo met subwoofer aangevuld met een centerspeaker voor de stemmen), surround in 5.1 of dus eventueel de 4 die jij noemt
- Als je tv er ook op moet, wil je dan bijv ook de tuner van je tv-provider erop aansluiten>
- Wil je ook muziekdiensten zoals Spotify kunnen horen?
- Etc.
Hoe meer jij over je wensen en gebruik kunt vertellen, hoe beter het is.
Druk op wijzig, bovenaan je startvraag en neem bovengenoemde template over en vul die zo goed mogelijk in. Het is niet erg als je niet alles weet, maar wat je wel weet - of waar je gerichte vragen over hebt - dat moet er in.
[
Voor 6% gewijzigd door
Jorgen op 12-05-2025 13:04
]