Toon posts:

Monitor onscherp

Pagina: 1
Acties:
  • 566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maandje is mijn monitor (15" Proview, 4 jaar oud) nogal onscherp geworden :(

Ik heb em altijd op een resolutie van 1152*864 gedraaid, maar op een gegeven moment kon ik kleine letters nog maar moeilijk lezen (bv de Fok! newstracker). Vervolgens heb ik em een resolutie lager gezet (1024*768), totdat ik ook bij deze resolutie slecht beeld had.

Nu heb ik em op 800*600 draaien, wat nog net te doen is, maar het beeld is duidelijk zeer onscherp.

Waar kan dit precies aan liggen? Videokaart (Riva tnt 1 pci 16mb) of is de monitor zelf naar de knoppen?

De refreshrate kan ik allen maar veranderen naar optimale waarde of standaard, maar geen van beide helpt iets |:(

(en nee, mijn ogen zijn níét achteruit gegaan ;), en de lettergrootte heb ik ook niet verandert)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
een 15 inch met een resolutie van 1152*864 :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 21:35 schreef YT-Croc het volgende:
een 15 inch met een resolutie van 1152*864 :?
/me gelezen ;)

• Y0ur1
  • Niet online
Op zondag 16 september 2001 21:38 schreef merulez het volgende:

[..]

* Y0ur1 gelezen ;)
Nog nooit gezien....
Iig heb ik het ook bij deze monitor, je ziet alles dubbel, ik ben er nu aan gewent en ga over een tijdje ook een nieuwe kopen. Bij mij is het een pinnetje achterin de connector in het beeldscherm die naar binnen is geschoven... Moet te repareren zijn... Ga er anders mee naar een computerwinkel en laat hem controleren, sluit hem evt. op een andere systeem aan en kijk of het daar hetzelfde is

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
die van me opa haald 1280*1024 B-)
leest alleen voor geen meter :z

• Y0ur1
  • Niet online
[quote ipv. edit |:(]

Verwijderd

Topicstarter
k zal em morgen wel es ff op een andere comp bij iemand aansluiten, maar waarschijnlijk is ie dus naar de filestijnen :'(

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Volgens mij zitten er op de hoogspanningstrafo binnenin 2 instel-schroefjes, de ene is voor helderheid, en de ander geloof ik voor focus. Wees dus wel heel voorzichtig als je dat ding open maakt, er staat tot 25.000 Volt op dat ding.

Ik had hier ooit een 14" Highscreen die na een aatal jaar steeds donkerder werd, door aan een van de schroefjes te draaien kreeg ik hem weer lichter :)

http://texturizer.net/firebird/

• dickus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 12:18

dickus

Als je monitor mogelijkheden heeft om beeldinstellingen te wijzigen, kun je nog even kijken of de optie 'converge' aanwezig is. Daarmee kun je dit soort verschijnselen bijregelen. Ik denk dat je ook kunt kijken of het aan de beeldbuis ligt door het contrast heel laag te zetten. Als het beeldscherm dan wel scherp(er) is, ligt het naar mijn mening aan het beeldscherm.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je kunt de scherpte van je beeldbuis gewoon afstellen, dat is op zich niet zo link.
Is al vaak hier langsgekomen, ik zou zeggen check de search eens.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb ook zo'n proview 15"
had hem ook een tijdje op 1152 staan, maar was me toch eigenlijk net te klein, nu gewoon op 1024x786 (hij kan idd ook nog op 1280x1024)

scherp is ie hier nog wel...
heb je wel drivers ervoor, kan me namelijk nog herrineren dat ik ze vrij moeilijk vond op inet (had geen cd ofzoiets erbij)

voor een 15" is het eigenlijk een echt toppertje :)
Pagina: 1