Hikvision NVR HWN-4108MH firmware updaten lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:14
Mijn vraag

Hallo,

wij beschikken reeds een 5 tal jaren over een hikvision NVR HWN-4108MH die eigenlijk altijd goed heeft gewerkt. Nu heb ik 3 nieuwe camera's extra geinstalleerd maar deze werken niet zo goed op de NVR. Graag zou ik de firmware updaten, wat niet lukt.
De firmware die er nu op staat is V3.4.104 build 190424

Ik heb reeds geprobeerd de fw te updaten via een usb stick die ik rechtstreeks in de NVR plug echter lukt dit niet. Ik heb dit getest met verschillende oudere FW's ook.

Iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Se7entH
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:18
Hallo,

Het probleem is dat jouw NVR een zogenaamd "wit product" is van Hikvision, verkocht onder de merknaam Hi-Watch. Van die toestellen is amper iets te vinden als het over firmwares gaat. Zelfs de support van Hikvision is daar raar of zelden een hulp.

Je nieuwe camera's beschikken over een hoger security-level dan jouw NVR, waardoor de camera's niet willen communiceren met de NVR.
Wat je zou kunnen proberen is de camera's eerst via hun webbrowser te bereiken en daar de security naar beneden bijstellen. Dat doe je in Configuratie > Systeem > Security > Verificatie. Daar zet je beide waarden op "Digest/basic". Je krijgt een waarschuwing dat dit risico's inhoudt, maar je hebt hier helaas geen andere keuze.

Succes!