Audio speaker voor thuis, hulp met zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 19:42
Mijn vraag

Mijn probleem is als volgt: Ik heb een macbook waarvanaf ik de muziek op enig audio-speaker-geval wil kunnen bedienen.

Het makkelijkste is via bluetooth of wifi, want ik ga geen simloze telefoon gebruiken als afstandsbediening voor die prutapps waarmee de meeste speakers komen te kunnen bedienen. Ik wil het generieker kunnen bedienen.

Dan komen we vervolgens uit op: bluetooth speakers zijn meestal bedoeld voor onderweg en wifi soundbars of wifi sound systems zijn vaak bedoeld voor mooi geluid thuis en passen tof in je interieur. En ik heb een bluetooth speaker nodig die aan de stroom zit zonder speciale app die zinnig geluid geeft en stiekem ook iets van een interface heeft waarop staat of het ding verbinding heeft en welk muziekje er speelt. Dit laatste is geen vereiste, maar zou mij heel blij maken.

Als we de andere kant op denken: wifi soundbar of wifi sound setup, die dingen beginnen vanaf de 150e ofzo en eindigden in de duizenden euro's. Ik woon in een klein appartementje, maar de wifi oplossing is wel veel generieker en schaalbaarder, alleen wil ik het wel zonder speciale pokke app hebben.

Maar, ik heb de kennis niet van alle speakers/wifi sound bars/etc. om te weten wat hier nou het handigste is. Ik ken helaas niet de hele markt uit mijn hoofd.

Het dichtste wat ik tot nu toe in de buurt kom, is de opsomming van bluetooth speakers van tweakers zelf, maar daar staat net niet alles bij wat ik nodig heb. De goedkope soundbars en zinnige informatie erover vinden is wonderbaarlijk genoeg nog veel moeilijker.

Bestaat het product wel wat ik zoek, of moet ik dit serieus zelf gaan maken?

Want zo moeilijk is mijn vraag niet.. geluid van spotify of tidal op laptop, via een of andere sound systeem in de kamer laten lopen die stabiel is zonder dat de fabrikant van het stukje hardware mij in allerlei afhankelijkheden trekt. Zonder audio kabel.

Help :)
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Op dit moment Tidal, maar ik ben mijn muzieksmaak aan het herontdekken en het lijkt alsof er veel techno ontbreekt, dus kan spotify zomaar weer mijn dienst worden. Ik zit op mac os op het moment.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Coolblue, tweakers pricewatch, mediamarkt, en het halve internet afgestruind op zoek naar wat ik nou hebben moet. Tot nu toe nog geen success, vandaar dat ik jullie hulp inschakel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 19:42
Oke, op het moment dat ik op 'Plaats Reactie' duw besef ik mij dat airplay ook nog bestaat. Woops.

Dan wordt de vraag hoe duur het mag wezen, hoe het er ongeveer uit mag zien en dergelijke.

Daar moet ik even over nadenken. Tot nader order: negeer dit topic maar eventjes.

Ik contacteer wel een mod of maak een nieuw topic aan als ik verder ben

Dit topic is gesloten.