Werkt schimmelreiniger beter als het bruist?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had eerst een HG schimmelreiniger gebruikt die lekker bruist als je het erop spuit, maar nu schijnbaar een andere versie die niet schuimt als je het erop spuit.
Simpele vraag: werkt de schimmelreiniger beter als het bruist of is dit een soort visuele gimmick?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:51
schimmelreiniger is meestal gewoon water met bleekmiddel/chloor erin opgelost of een azijnsubstantie. dat hoeft echt niet te schuimen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Meestal is schuimen bij dit soort zaken een zuur/base reactie, zoals chloor met azijnzuur ook bubbelt.

Bij shampoo wordt schuimen er aan toegevoegd omdat mensen het verwachten en denken dat hun haar dan schoner wordt. En in theorie zodat je de dosis goed kan bepalen maar iedereen gebruikt toch wel meer dan nodig. :+

Ik vermoed een beetje van beiden hier. HG is daar erg goed in. Voor de effectiviteit doet het weinig.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dat schuim zorgt ervoor dat het langer blijft zitten op de plek waar je het hebt gesprayed en niet direct naar beneden loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:51
Frieda schreef op zondag 11 mei 2025 @ 00:42:
dat schuim zorgt ervoor dat het langer blijft zitten op de plek waar je het hebt gesprayed en niet direct naar beneden loopt.
En als het een horizontaal vlak is?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
No Hands schreef op zondag 11 mei 2025 @ 07:09:
[...]

En als het een horizontaal vlak is?
dan maakt het niks uit lijkt me? ik vind die schuimreiniger handig voor de tegelvoegen in de muur van de badkamer, dat kan dan tenminste even een paar minuten inwerken. anders zijn alleen de onderste voegen schoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Frieda schreef op zondag 11 mei 2025 @ 00:42:
Ah, het heeft dus wel een functie.
Ander voordeel wat ik ontdekte is dat het ook makkelijk is om te bepalen waar je al gespoten hebt en niet. Dus de kleine meerprijs voor het 't schuim wordt eigenlijk zo terugverdient en meer :*)

Bedankt voor de reacties allen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
Ze hebben 2 versies, 1 op basis van natriumhypochloriet en aceton, en 1 op basis van waterstofperoxide.
Beide schuim(end) maar die met waterstofperioxide stinkt minder en heeft dat er ook op staan, en die schuimt meer (mijn ervaring). 2 verschillende producten met hetzelfde design alleen de kleur (en de samenstelling) is anders.

Afbeeldingslocatie: https://drogisterij.xcdn.nl/catalog/product/8/3/835357_1_L.jpg?w=400&h=400

Afbeeldingslocatie: https://cdn.quicq.io/medimart/product/2743974090-835357.jpg?w=400&h=400

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 12-05-2025 14:42 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Uberprutser schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:40:
Ze hebben 2 versies, 1 op basis van natriumhypochloriet en aceton, en 1 op basis van waterstofperoxide.
Beide schuim(end) maar die met waterstofperioxide stinkt minder en heeft dat er ook op staan, en die schuimt meer (mijn ervaring). 2 verschillende producten met hetzelfde design alleen de kleur (en de samenstelling) is anders.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Interessant, maar natriumhypochloriet en aceton is wel superieur in het bestrijden van schimmel vs. waterstofperioxide?
Pagina: 1