Ik zoek een?
Het wordt langzaamaan tijd dat ik mijn pc een upgrade geef. Ik merk bij de spellen die ik tegenwoordig speel dat de framerate aan de lage kant is. Zo is bij het spel Squad de fps rond de 50 en bij Assetto Corsa Competizione & Le Mans Ultimate rond de 80/90.
Na het monitoren van mijn systeem d.m.v. MSI Afterburner lijkt de GPU het meest zwaar te hebben. De GPU memory usage zit zo goed als vol. Ik ben echter geen kenner van dit programma en heb daarom wat screenshots gemaakt zodat wellicht jij ook dit kan valideren.
Ook mijn RAM usage lijkt aan de hoge kant.
Wat is je budget?
Rond de 600euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zelf heb ik al het een en ander proberen uit te zoeken. Wat mij opvalt is dat als ik een grote stap wil maken met een nieuwe GPU, ik waarschijnlijk ook de voeding zal moeten vervangen.
Mijn CPU lijkt een redelijke lage load te hebben van rond de 50%. Mijn aanname is dus dat deze goed mee kan voor nu.
Ik speel overigens op 1440p - dus ja, dat vraagt ook wel wat rekenkracht
Ik hoor graag jullie advies of stel gerust vragen om mij de goede richting op te duwen.
Het wordt langzaamaan tijd dat ik mijn pc een upgrade geef. Ik merk bij de spellen die ik tegenwoordig speel dat de framerate aan de lage kant is. Zo is bij het spel Squad de fps rond de 50 en bij Assetto Corsa Competizione & Le Mans Ultimate rond de 80/90.
Na het monitoren van mijn systeem d.m.v. MSI Afterburner lijkt de GPU het meest zwaar te hebben. De GPU memory usage zit zo goed als vol. Ik ben echter geen kenner van dit programma en heb daarom wat screenshots gemaakt zodat wellicht jij ook dit kan valideren.
![]() | ![]() | ![]() |
Ook mijn RAM usage lijkt aan de hoge kant.
Wat is je budget?
Rond de 600euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Processor: AMD Ryzen™ 7 5700G (3.8 GHz base clock, up to 4.6 GHz max boost clock, 16 MB L3 cache, 8 cores, 16 threads)
- Motherboard: Erica8
- Memory: 16 GB DDR4-3200 MHz RAM (2 x 8 GB)
- Storage: 1 TB PCIe® NVMe™ M.2 SSD
- Graphics Card: NVIDIA® GeForce RTX™ 3060 Ti (8 GB GDDR6 dedicated) with LHR
Zelf heb ik al het een en ander proberen uit te zoeken. Wat mij opvalt is dat als ik een grote stap wil maken met een nieuwe GPU, ik waarschijnlijk ook de voeding zal moeten vervangen.
Mijn CPU lijkt een redelijke lage load te hebben van rond de 50%. Mijn aanname is dus dat deze goed mee kan voor nu.
Ik speel overigens op 1440p - dus ja, dat vraagt ook wel wat rekenkracht
Ik hoor graag jullie advies of stel gerust vragen om mij de goede richting op te duwen.
[ Voor 4% gewijzigd door Noq op 09-05-2025 22:58 ]