Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-05 09:13
Mijn vraag
Ik heb al een paar jaar een abonnement op Photoshop voor 12.09 euro per maand. Nu krijg ik recent een mailtje dat mijn abonnement is stopgezet (wat ik zelf niet heb gedaan) en als ik nu het abonnement weer opnieuw wil starten ben ik meer dan het dubbele kwijt. (24,19 euro). Weet iemand wat hier aan de hand is? Ik neem toch niet aan dat de prijs zomaar meer dan verdubbeld?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Photoshop

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
Je kan de prijzen hier zien: https://www.adobe.com/nl/products/photoshop/plans.html

Als je dit voor 12,09 euro per maand had, dan klinkt het alsof je een aanbieding of speciale deal (onderwijs?) hebt gebruikt. Het is niet vreemd dat dit ergens eindigt, dus ik zou de voorwaarden eens nalezen die je hebt geaccepteerd toen je dit abonnement afsloot. Wellicht was dit een aanbieding die maximaal een aantal jaar liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Is die 12€/mnd niet het 'slim' abbo?
Bedoel je trouwens @Jasper_S1985 alleen PS of de hele cc-suite?

En ja, die moet je ieder jaar wel verlengen...
https://slim.slbdiensten.nl/productoverzicht/?tab=licenses

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik had gewoon via adobe alleen photoshop voor 12.09 per maand maar dat was al jaren zo. Geen speciale aanbieding oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
Dan zou ik zeggen: wees blij met het geld dat je tot nog toe hebt weten uit te sparen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 09:12
@Jasper_S1985 Je bent niet gek hoor, ik betaal ook al lange tijd €12.09 voor een fotografie abo met daarin Lightroom, Photohop en 20GB cloud. Ik zie net dat de laatste keer mijn abo automatisch was verlengd voor een jaar in juni 2024, dus ik vrees dat ik er ook aan ga binnenkort. Is inderdaad gewoon verdubbeld(!) Als ik alleen Lightroom neem zit ik aan €14,74 p/m, alsnog dus meer... voor minder. Voor photoshop heb je die mogelijkheid niet eens :o

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Kijk ben ik iig niet gek ;) Wel een bizarre prijsverhoging dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-05 17:15
Vroeger had je een PS+LR abonnement met 20GB Cloud voor €12,09. Misschien had je die? Nu is er enkel nog de versie met 1TB cloud voor het dubbele van de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik denk dat ik die had ja. Kan adobe die zomaar opzeggen dan? Want ik heb zelf namelijk niks gecancelled maar mijn abonnement is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:43
Je hebt er nu niet veel aan, maar tijdens Black Friday is dit pakket vaak in de aanbieding bij Amazon Duitsland. In 2024 een jaarabonnement voor slechts €69,99, hoewel dat dit jaar vanwege de hogere prijzen niet zo scherp zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-05 17:15
Jasper_S1985 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:22:
Ik denk dat ik die had ja. Kan adobe die zomaar opzeggen dan? Want ik heb zelf namelijk niks gecancelled maar mijn abonnement is gestopt.
Geen idee, ik heb hetzelfde en bij mij is het (nog) niet opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 09:12
Ik zie trouwens wel (in mijn Adobe account) dat als ik nu een jaar vooruit betaal dat ik dan wel €144 mag betalen (de oude maandprijs dus), maar daar heb jij @Jasper_S1985 misschien niets meer aan, omdat het abonnement automatisch afgezegd is :? Misschien omdat je in Europa niet zomaar een abonnement met een jaar mag verlengen zonder maandelijkse opzegtermijn? Al hebben ze dat bij mij de laatste keer dus wel gedaan :X

Ik wil best vooruit betalen, maar als ze dat niet kenbaar maken en het abonnement zomaar eenzijdig gaan opzeggen waarbij ik als abonnee dat voordeel zou verliezen, dan maken ze het toch onnodig moeilijk :?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jasper_S1985 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:22:
Kan adobe die zomaar opzeggen dan? Want ik heb zelf namelijk niks gecancelled maar mijn abonnement is gestopt.
Natuurlijk kunnen ze dat aan het einde van de lopende abonnementsperiode. Er is geen enkele verplichting om levenslang hetzelfde product voor dezelfde prijs te blijven aanbieden. En jij hebt geen verplichting om het nieuwe aanbod te accepteren.

Ik vind het zelfs best netjes dat ze jou niet klakkeloos een rekening voor het nieuwe abonnement sturen maar gewoon het abonnement stopzetten zodat je nu zelf (actief) akkoord moet gaan met een nieuw abonnement en de hogere prijs daarvan.
Pagina: 1