Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:52
Mijn vraag
Ik heb al een paar jaar een abonnement op Photoshop voor 12.09 euro per maand. Nu krijg ik recent een mailtje dat mijn abonnement is stopgezet (wat ik zelf niet heb gedaan) en als ik nu het abonnement weer opnieuw wil starten ben ik meer dan het dubbele kwijt. (24,19 euro). Weet iemand wat hier aan de hand is? Ik neem toch niet aan dat de prijs zomaar meer dan verdubbeld?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Photoshop

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:59
Je kan de prijzen hier zien: https://www.adobe.com/nl/products/photoshop/plans.html

Als je dit voor 12,09 euro per maand had, dan klinkt het alsof je een aanbieding of speciale deal (onderwijs?) hebt gebruikt. Het is niet vreemd dat dit ergens eindigt, dus ik zou de voorwaarden eens nalezen die je hebt geaccepteerd toen je dit abonnement afsloot. Wellicht was dit een aanbieding die maximaal een aantal jaar liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Is die 12€/mnd niet het 'slim' abbo?
Bedoel je trouwens @Jasper_S1985 alleen PS of de hele cc-suite?

En ja, die moet je ieder jaar wel verlengen...
https://slim.slbdiensten.nl/productoverzicht/?tab=licenses

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik had gewoon via adobe alleen photoshop voor 12.09 per maand maar dat was al jaren zo. Geen speciale aanbieding oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:59
Dan zou ik zeggen: wees blij met het geld dat je tot nog toe hebt weten uit te sparen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02
@Jasper_S1985 Je bent niet gek hoor, ik betaal ook al lange tijd €12.09 voor een fotografie abo met daarin Lightroom, Photohop en 20GB cloud. Ik zie net dat de laatste keer mijn abo automatisch was verlengd voor een jaar in juni 2024, dus ik vrees dat ik er ook aan ga binnenkort. Is inderdaad gewoon verdubbeld(!) Als ik alleen Lightroom neem zit ik aan €14,74 p/m, alsnog dus meer... voor minder. Voor photoshop heb je die mogelijkheid niet eens :o

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Kijk ben ik iig niet gek ;) Wel een bizarre prijsverhoging dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:37
Vroeger had je een PS+LR abonnement met 20GB Cloud voor €12,09. Misschien had je die? Nu is er enkel nog de versie met 1TB cloud voor het dubbele van de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik denk dat ik die had ja. Kan adobe die zomaar opzeggen dan? Want ik heb zelf namelijk niks gecancelled maar mijn abonnement is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Je hebt er nu niet veel aan, maar tijdens Black Friday is dit pakket vaak in de aanbieding bij Amazon Duitsland. In 2024 een jaarabonnement voor slechts €69,99, hoewel dat dit jaar vanwege de hogere prijzen niet zo scherp zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:37
Jasper_S1985 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:22:
Ik denk dat ik die had ja. Kan adobe die zomaar opzeggen dan? Want ik heb zelf namelijk niks gecancelled maar mijn abonnement is gestopt.
Geen idee, ik heb hetzelfde en bij mij is het (nog) niet opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02
Ik zie trouwens wel (in mijn Adobe account) dat als ik nu een jaar vooruit betaal dat ik dan wel €144 mag betalen (de oude maandprijs dus), maar daar heb jij @Jasper_S1985 misschien niets meer aan, omdat het abonnement automatisch afgezegd is :? Misschien omdat je in Europa niet zomaar een abonnement met een jaar mag verlengen zonder maandelijkse opzegtermijn? Al hebben ze dat bij mij de laatste keer dus wel gedaan :X

Ik wil best vooruit betalen, maar als ze dat niet kenbaar maken en het abonnement zomaar eenzijdig gaan opzeggen waarbij ik als abonnee dat voordeel zou verliezen, dan maken ze het toch onnodig moeilijk :?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jasper_S1985 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:22:
Kan adobe die zomaar opzeggen dan? Want ik heb zelf namelijk niks gecancelled maar mijn abonnement is gestopt.
Natuurlijk kunnen ze dat aan het einde van de lopende abonnementsperiode. Er is geen enkele verplichting om levenslang hetzelfde product voor dezelfde prijs te blijven aanbieden. En jij hebt geen verplichting om het nieuwe aanbod te accepteren.

Ik vind het zelfs best netjes dat ze jou niet klakkeloos een rekening voor het nieuwe abonnement sturen maar gewoon het abonnement stopzetten zodat je nu zelf (actief) akkoord moet gaan met een nieuw abonnement en de hogere prijs daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 14:30

wiewatwaar

whatever

Ik betaal nog steeds €12,09 voor de LR+PS. Zie in mijn accountinfo niets over nieuwe prijzen.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik zie dat vanaf januari idd het 20GB cloudpakket van photoshop niet meer aangevraagd kan worden.
Bestaande klanten kunnen het wel blijven gebruiken.
Het is alleen wel raar dat er blijkbaar automatisch is opgezegd want ik heb het zelf nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:46
Jasper_S1985 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:41:
Ik zie dat vanaf januari idd het 20GB cloudpakket van photoshop niet meer aangevraagd kan worden.
Bestaande klanten kunnen het wel blijven gebruiken.
Het is alleen wel raar dat er blijkbaar automatisch is opgezegd want ik heb het zelf nooit gedaan.
Is je betaalmethode (creditcard?) misschien verlopen? Of was er in hun portal misschien een optie dat het niet automatisch verlengd zou worden na een bepaalde periode?

Aan de andere kant zou me dit niet verbazen als een actie die onder enshittification valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 13:20
Ik werd verrast met een e-mail waarin werd voorgesteld om mijn abonnement te behouden. Dan werd het maandbedrag verhoogd van €12,09 naar €18,30. Dus geen verdubbeling, maar wel een forse verhoging!
Tenzij ik ervoor kies om een jaarabo van €144 te nemen. Lijkt het meest logische want dan blijft de prijs gelijk, maar ik ben wel bang dat die abonnementsvorm volgend jaar alsnog duurder wordt.

Intussen werd ik toch getriggerd om nog eens te kijken naar On1 en Luminar. Probleem is dan dat mijn trefwoorden niet of niet goed overgenomen worden. Dat vind ik wel lastig want daarin is LR erg goed. Hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ja ik heb ook besloten om verder te kijken. Ik vind Photoshop erg fijn werken maar mijn gebruik is zo basis dat er zeker wel programma's zullen zijn waar ik prima mee uit de voeten kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrirs
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-06 19:21
Ik had de hele adobe suite via mijn werkgever voor €25/jaar. Dat werd ineens €139/jaar. Voor mij, puur als hobby, te duur.

Ik heb mij een maand lang verdiept in DarkTable, Gimp met de g’mic plugin en Krita ( en nog wat ander klein spul nav de tutorials op youtube ed.

Tot nu toe geen spijt van gehad, een hoop geleerd over beeldverwerking dat ik nog niet wist

Gelijk ook de oude game computer van zoonlief een nieuw leven gegeven met Linux Mint.
De oude i7 7700 met 32GB was “officieel” niet meer geschikt voor win11, dus een mooie kans voor Linux.

De uit 2016 stammende gtx1060 vliegt door de bewerkingen in DarkTable en het hele ding voelt sneller als mijn MacBook uit ‘22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik heb Affinity Photo 2 aangeschaft. Was volgens mij rond de 75 euro eenmalig en ik moet zeggen dat het redelijk gelijk aan Photoshop voelt met veel dingen. Lees wel, ik doe echt basisdingen dus vraag me niet naar echte fotobewerking.
Prima tevreden nu dus blij dat adobe is opgezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 21:29
Ik betaalde ook €12,09 per maand, maar dan voor Photoshop + Lightroom 20GB. Paar weken geleden stopgezet aangezien mensen in Argentinië ongeveer €8 betalen voor 1TB. VPN aangezet, maar nee hoor, daar trapt hun nieuwe beveiliging niet in. Contact opgenomen, konden ze me 20GB aanbieden voor €18 per maand, uitgelegd dat ik €12,09 betaalde, maarja was jammer, ze konden niet lager dan €18 gaan. Dus was stom van me om op te zeggen...

Ik vermoed dat als je toch €18 gaat betalen en direct stopzet dat ze wel met een automatische verlaging komen als aanbieding...

Gebruik nu Luminar Neo, maar support is niet professioneel, app crasht soms op willekeurige momenten. Foto's die je exporteert lijken op het eerste gezicht goed, ga je ze buiten Luminar openen hebben ze extreem veel saturatie. En via m'n NAS bewerken gaat zeer slecht, 1e keer lukt dat perfect. Als je daarna afsluit en de app weer opent kan Luminar de mappen niet vinden op m'n NAS. Wil je locatie aanwijzen staat er dat deze map al bestaat... Heel slecht programma.

Sony A1II hobby fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-06 12:24
Ik betaal al bijna tien jaar elk jaar €107 voor het "Creative Cloud Fotografie" pakket. Dit omvat LR, PS en nog wat halve apps die ik nooit gebruik. Ook de cloud gebruik ik niet echt (20GB). Ik betaal wel geen btw op de factuur, als onderneming. Want ze zijn gevestigd in Ierland. Dus normaal €129 ongeveer. Dat zou op €10.75 per maand komen.

Licentie bevat installatie en gebruik op twee pc's. Derde kan ook, maar dan moet je eentje desactiveren.

Sowieso krijg je korting als je jaarlijks betaalt, zoals vaker bij licenties. Snap ook niet waarom iemand dat niet zou doen, tenzij je echt van pay check naar pay check leeft, dan alle begrip uiteraard. Maar Lightroom is nu niet echt een stuk software dat je maar paar weken nodig hebt lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mlazurro schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 00:59:
Ik betaal al bijna tien jaar elk jaar €107 voor het "Creative Cloud Fotografie" pakket.
Dat vind ik wel bijzonder. Al tien jaar lang hetzelfde bedrag per jaar?
Ze zijn je zeker vergeten... ;)

Jaren geleden, betaalde ik een aantal jaren lang het medewerkerstarief VO (als zijnde onderwijzend personeel op een VO school). Dat was een paar tientjes per jaar voor zowat alles bij Adobe. (terwijl ik maar een klein deel gebruikte)
Maar ergens begin 2024 werd het medewerkerstarief gelijkgesteld aan het leerlingtarief en ging het van die paar tientjes naar zoiets van 130€/jaar voor het geheel.
Blijkbaar zijn de commerciële afspraken tussen de grote s/w toko's en b.v. slim/surf ook aangepast. Want de keuze is al lang niet meer reuze. En de tarieven ook niet meer... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:57
Mlazurro schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 00:59:
Ik betaal al bijna tien jaar elk jaar €107 voor het "Creative Cloud Fotografie" pakket. Dit omvat LR, PS en nog wat halve apps die ik nooit gebruik. Ook de cloud gebruik ik niet echt (20GB). Ik betaal wel geen btw op de factuur, als onderneming. Want ze zijn gevestigd in Ierland. Dus normaal €129 ongeveer. Dat zou op €10.75 per maand komen.

Licentie bevat installatie en gebruik op twee pc's. Derde kan ook, maar dan moet je eentje desactiveren.

Sowieso krijg je korting als je jaarlijks betaalt, zoals vaker bij licenties. Snap ook niet waarom iemand dat niet zou doen, tenzij je echt van pay check naar pay check leeft, dan alle begrip uiteraard. Maar Lightroom is nu niet echt een stuk software dat je maar paar weken nodig hebt lijkt mij :)
Hier hetzelfde..Betaal al jaren (10+ jaar) 9,99 per maand voor Photoshop en LR..
Ook een afschrijving uit Ierland.. Ooit een keer complete pakket PS CS5 (volgens mij) gewonnen op een beurs en toen is het na verloop van tijd omgezet naar dit abonnement.

[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 20-06-2025 08:23 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Pagina: 1