Rubber glazen schuifwand monteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerolamo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:33
Ik heb zoals velen hier een leuke overkapping gemaakt, bbqtje, keukentje, tv... Je kent het wel.

Nu als laatste finishing touch bezig met de glazen schuifdeuren om het ook in het voor- en naseizoen een beetje behaaglijker te maken.

Nu komt het... Ik krijg met geen mogelijkheid het profiel met de rollers en het rubber goed over het glas.

Ik heb werkelijk waar alles al geprobeerd volgens mij in de afgelopen 5 uur (!). Het beste resultaat is het geheel er op, maar nog 1cm speling tot het glas.

Ik heb het rubber warm gemaakt, OVERAL sop gespoten, andere kant van het raam geprobeerd, ander profiel geprobeerd... Ik weet het gewoon echt niet meer. Ik kan nergens iets vinden over iemand die deze problemen heeft lijkt het... Wat mis ik!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dt-nLs5nb8RrfgPX2Y6rH9jnty8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eA2Z8PKolV0osI0v9uEAnSvT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9TrIlBBIuunhAe6VdwDaVOtFWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDXO0cBWoDuBXmioSTOI6eRM.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:52

jjust

Het leven is een strijd

Lijkt me dat je dat profiel er overheen moet schuiven. Niet erop drukken maar langs de lange zijde over de lengte van het glas er overheen schuiven. Maar wellicht heb je dat ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Volgens mij moet je het aankloppen met een (stratenmakers-)hamer.

‘Vake bej te bange’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:57
Dat rubber moet eroverheen en dan moet dat aluminium er nog overheen? of zit dat rubber aan dat aluminium vast?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerolamo
@jjust heb ik geprobeerd inderdaad, maar gaat eigenlijk niet en bijt met de rand gelijk in het rubber waardoor je het rubber opkrult en er niet overheen schuift.

@Wippie1234 het is naar mijn mening een wonder dat het glas nog heel is zo hard sla ik op dat profiel, sterker nog, het lijkt er meer op dat het profiel aan het vervormen is. Ik heb zowel een zandhamer als een grote rubber stratenmakershamer geprobeerd.

@No Hands volgens instructies het rubber over het glas plaatsen, en daarna het profiel er overheen.

We gaan kijken wat dag 2 brengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:57
Gerolamo schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:25:
@jjust heb ik geprobeerd inderdaad, maar gaat eigenlijk niet en bijt met de rand gelijk in het rubber waardoor je het rubber opkrult en er niet overheen schuift.

@Wippie1234 het is naar mijn mening een wonder dat het glas nog heel is zo hard sla ik op dat profiel, sterker nog, het lijkt er meer op dat het profiel aan het vervormen is. Ik heb zowel een zandhamer als een grote rubber stratenmakershamer geprobeerd.

@No Hands volgens instructies het rubber over het glas plaatsen, en daarna het profiel er overheen.

We gaan kijken wat dag 2 brengt.
Moet dat profiel niet andersom dan? Alleen dat glas lijkt al zo dik als de uitsparing in dat profiel. Dan past dat rubber er nooit meer bij.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Dennis__
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-06 16:51
Onze glazen wanden heb ik ook zo gemonteerd alleen ging het glas en rubber vrij makkelijk in het profiel. Paar tikken met een rubberen hamer en ze zaten er zo in. Het lijkt erop dat het glas te dik is voor deze profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:18
rubber moet goed soepel zijn , maybe wat vaseline erover heen en goed inmasseren ? evt met een klein wigje van metaal de "bek"van het profiel wat minder klemmend maken ? Zo maar een paar ideeën

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:41

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
toen ik zoiets zelf moest doen heb ik glijmiddel voor riolering gebruikt (blue gel) dat laat niet van die vaseline vlekken achter. ik zou ook even controleren of je wel de juiste spullen hebt gekregen dit lijkt wel heel erg krap. (maar kan door de foto komen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Dat aluminium profiel lijkt veel te klein, is geschikt voor direct aan het glas kitten, maar dat rubber gaat nooit passen zo.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerolamo
Na ongeveer een uur is uiteindelijk de eerste deur er in gegaan. Rubber zit niet lekker, maar het glas wel helemaal er in.

(Overigens, het glas is 9.9mm en het profiel 12.3mm voor wie zich dat afvroeg)

Vervolgens met een beetje tegenzin aan de volgende begonnen, maar de rubbers hadden vol in de zon gelegen in het plastic in de hoop dat dat zou helpen...

Gelukkig heeft dat geholpen, het ging nog steeds niet makkelijk, maar wel vele malen beter. Ook van deze 3 zit het rubber uiteindelijk niet heel mooi aan de bovenkant van het profiel, maar als het niet inzakt en ik stoor me er aan snij ik deze denk ik af langs het profiel en leg ik er een kitrandje tegenaan.

Hier een foto van het resultaat. Erg blij mee uiteindelijk. Helaas nog een stelschroefje van een van de linker deuren dol gedraaid, dus daar moet ik even een nieuwe voor bestellen, vandaar dat daar de witte folie nog op zit aan de onderkant. Let niet op de rotzooi verder...

Nu is alleen de vraag... Haal ik het windscherm (opgerold in die omkisting rechts en lelijke ontvanger links) weg, of gewoon laten zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pAchVbFupiClmdAbEvjWcrajCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BaQLRqXoGubfn2Lij5fErneE.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1