Ervaringen met Ambilight/RGB Led strip voor monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 22:24
Goedenavond,

Voor mijn 2 27"Acer Nitro Vg270 schermen ben ik op zoek naar ambilight/led strip die ik achter mijn scherm kan plakken en reageert op de kleuren van mijn beeldscherm. Echter als ik dit intik in Google krijg ik 100.000 resultaten in elke prijscategorie, verschillende functionaliteiten maar vooral heel veel negatieve reviews van slechte producten. Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer...

Wat zijn jullie ervaringen met zoiets? Ik hoef geen fancy afstandsbediening of app bediening. Het enige wat de strip moet doen is reageren op de kleuren van mijn beeldscherm.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In mijn ogen moet de ledstrip ook een camera bevatten want anders weet de strip natuurlijk niet welke kleuren het moet tonen, correct? Maar toch zie ik strips die zeggen dat ze dat ook kunnen zonder camera.Ik ben benieuwd welke Led/RGBstrips jullie gebruiken achter jullie monitor.

Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door elmoes12 op 09-05-2025 20:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Bij alle drie je links staat dat ze het licht synchroniseren met het beeld en dat ze software gebruiken. 1+1=2?

Je installeert software (van een onbekenden partij) die (kleur) informatie doorgeeft aan de ledcontroller.

Duurdere oplossingen gebruiken een HDMI capture om beeldinfo uit op te halen. Je plaatst een kastje tussen je HDMI kabel en je monitor (nouja kabel-kastje-andere kabel was).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 22:24
Bedankt Sapphire voor je antwoord. Echter blijft de vraag bestaan welke software is dan juist of het minst bloated/aanslag op je computer? Hoe veilig is het? Dat is een vraag in het verlengde hiervan.