wd mybookworld kom er niet meer in

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaareenvraag
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:18
na onze verhuizing kom ik niet meer op mijn netwerkschijf.

wie kan mij helpen...

melding is:

er heeft zich een probleem voorgedaan bij de verbinding met de server 'mybookworld'.

de share bestaat niet op de server.
controleer de sharenaam en probeer het vervolgens opnieuw

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Toen je je topic opende kreeg je een template met een aantal vragen, zoals welke hardware en software je gebruikt, en wat je zelf al gezocht, gevonden en geprobeerd hebt. Dat helpt ons jouw beter te helpen, en komen we niet met vragen zoals onderstaande.

Dus: welke "wd mybookworld" heb je precies, en via wat (macOS? Windows? Plan 9?) en op welk manier (Finder? Webbrowser?) probeer je je netwerkschijf te benaderen. Gezien je verhuisd bent: ben je ook van provider en/of modem gewisseld? Gok dat je nieuwe provider een ander IP heeft toegewezen en/of de naam 'mybookworld' niet geregistreerd is in de DNS van het modem. Kun je in het modem vinden welk IP je netwerkschijf heeft gekregen en daarmee verbinden i.p.v. van op naam?

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 09-05-2025 20:35 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaareenvraag
ow, heb niks gezien. zal zoveel. mogelijk alles beantwoorden...

welke "wd mybookworld" heb je precies: My Book World Edition I (White Light) van WD

via wat: macOS

op welk manier probeer je je netwerkschijf te benaderen: via Finder-----> ga---> verbind met server

gezien je verhuisd bent: ben je ook van provider en/of modem gewisseld? zelfde provider, wel nieuwe modem

Kun je in het modem vinden welk IP je netwerkschijf heeft gekregen en daarmee verbinden i.p.v. van op naam?
dat kan. alleen dan moet ik inloggen met admin. daar ben ik het wachtwoord van kwijt helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Standaardwachtwoord van je modem staat op een sticker als het goed is. Zonder het IP te vinden, die sowieso anders is dan die was, maak je het wel enorm lastig. In ‘t ergste geval het ding terugzetten naar fabrieksinstellingen als je het wachtwoord zelf hebt veranderd.

Als je in de Finder naar netwerk gaat, zie je hem daar misschien wel tussen staan? Dan kun je er zo nog proberem op te komen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaareenvraag
Als ik het terug zet naar fabrieksinstellingen, ben ik dan alle foto’s kwijt die er op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:15
Je foto's staan niet op je modem. Het gaat om het wachtwoord van je modem, dus als je dat kwijt bent, zet dan je modem terug naar fabrieksinstellingen zodat je weer in je modem kan komen. Dit doet niets met je netwerkschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Of je draait een IP scanner die gewoon je netwerk afgaat. Gebruik ik ook regelmatig.

Of je probeert gewoon elk IP. Dit is zo fricking basic dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen…

Die WD zit op het netwerk?

Het beste is natuurlijk om in te loggen op je modem/router, dan staat hij gewoon bij de actieve apparaten….

[ Voor 61% gewijzigd door FreakNL op 10-05-2025 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaareenvraag
Ik kan inloggen op de modem. Maar niet op de WD.

Dus ik weet het op adres van de WD.

Zelfs als gast kom ik niet verder op de WD

WD is aangesloten op de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:23
Je bent nog steeds erg karig met je informatie. Zo blijft het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Je zegt dat je verhuisd bent en als ik wat doorlees ben je bij dezelfde provider gebleven maar heb je wel een nieuw modem/router gekregen?
Bij welke provider zit je en welk model van modem heb je gekregen?
Kan dat modem je schijf koppelen aan je netwerk of heb je een vermoeden omdat er bvb een usb aansluiting aanwezig is?
Bij veel modems moet je dat eerst activeren bij de instellingen zodat hij de schijf kan delen op het netwerk. Als je dat niet kan vinden dan is het ook niet mogelijk.

Hoe is je externe schijf aangesloten op je modem? Is dat met een netwerkkabel of is dat via usb?

Ze vragen op welke manier je verbind met je schijf maar je geeft maar de helft van de info.
Geef je de naam in of geef je effectief een ip-adres in?

Kan je de schijf benaderen tot een inlog pagina maar kan je niet inloggen?

Graag wat meer en duidelijkere info ipv korte zinnen te gebruiken aub.
Zo komen we er niet uit natuurlijk. :-)
Daedalus schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:35:
Toen je je topic opende kreeg je een template met een aantal vragen, zoals welke hardware en software je gebruikt, en wat je zelf al gezocht, gevonden en geprobeerd hebt. Dat helpt ons jouw beter te helpen, en komen we niet met vragen zoals onderstaande.
Wanneer je een vraag stelt krijg je idd de template.
Start je een discussie dan komt de template niet tevoorschijn.

TS heeft dit mss over het hoofd gezien.

[ Voor 20% gewijzigd door Asterion op 10-05-2025 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaareenvraag
Je zegt dat je verhuisd bent en als ik wat doorlees ben je bij dezelfde provider gebleven maar heb je wel een nieuw modem/router gekregen? dat klopt, heb een nieuwe modem gekregen.

Bij welke provider zit je en welk model van modem heb je gekregen? ziggo en een zwart wifi modem

Kan dat modem je schijf koppelen aan je netwerk of heb je een vermoeden omdat er bvb een usb aansluiting aanwezig is?
ik ben er vanuit gegaan dat ik het met een netwerkkabel weer kan aansluiten

Bij veel modems moet je dat eerst activeren bij de instellingen zodat hij de schijf kan delen op het netwerk. Als je dat niet kan vinden dan is het ook niet mogelijk.

dat kan dus het probleem zijn, ga eens kijken of ik dat ergens kan vinden

Hoe is je externe schijf aangesloten op je modem? Is dat met een netwerkkabel of is dat via usb? via netwerkkabel

Ze vragen op welke manier je verbind met je schijf maar je geeft maar de helft van de info.
Geef je de naam in of geef je effectief een ip-adres in? via Finder en via ip-adres kom ik er niet verder in..

zal een aantal foto's toevoegen en hopelijk wordt het dan wat meer duidelijker.....

Kan je de schijf benaderen tot een inlog pagina maar kan je niet inloggen? ik kom tot een inlogpagina, verder niet

hierbij wat foto's....
deze zijn via Finder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHoXglFiDjy_xJ1M9z28b0HBmmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2O451vXM9GptraVTfYgRv12.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EkVnRM2rmn7BpzEVM0OKPji4qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4JNZi0bC56x2d0ybVOjXMqI.jpg?f=fotoalbum_large

als ik op gast klik gebeurt er verder niks.

als ik wil inloggen met admin of een eigen naam kom ik ook niet verder.. twijfel daarbij ook aan mijn wachtwoord

deze foto is via het ip-adres:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDHqgL2JGuM8YuxsDkdUx7ssthI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJLqeDhYYN8amMU30iubqDOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die foutmelding bovenaan in je laatste screenshot gezien? Ik denk dat die disk niet meer goed is....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Laatst online: 17:27
ziet ernaaruit dat deze gewoon overleden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:14

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

FreakNL schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:27:
Of je draait een IP scanner die gewoon je netwerk afgaat. Gebruik ik ook regelmatig.
Of je probeert gewoon elk IP. Dit is zo fricking basic dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen…
@zomaareenvraag
Wat ook altijd makkelijk is is om een ping naar je broadcast adres te doen, vervolgens met arp -a krijg je een lijst met actieve IP's (die op ping reageren), scheelt al een hoop.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaareenvraag
Hoop niet dat ie overleden is met al onze foto’s er op…

Misschien nog iemand die een tip/idee heeft😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
zomaareenvraag schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 23:37:

Als die belangrijk of waardevol zijn heb je vast backups. >:)

Je zou kunnen proberen om de schijf uit de behuizing te halen, via sata aan een linux systeem aansluiten en met filesystem recoverytools aan de slag gaan.
Of beter, eerst alleen een image van de schijf maken en daar met recoverytools aan de gang (hoe meer je probeert met de schijf zelf, des te groter de kans dat je het alleen erger maakt)

Als dit boven je pet gaat, en/of je data is waardevol, ga er dan mee naar een datarecoverybedrijf.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaareenvraag
toch maar eens iemand zoeken die er wat meer verstand van heeft..
benieuwd of het nog iets te redden valt..

bedankt voor de mensen die proberen te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:40
zomaareenvraag schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 23:37:

Dat ding is ongeveer 10 jaar oud... Hopelijk heb je een back-up, dat ding is tijdens de verhuizing gewoon overleden. Als je geen back-up hebt word het kijken hoeveel de foto's je waard zijn en een betrouwbaar data recovery bedrijf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 16:39

nelizmastr

Goed wies kapot

zomaareenvraag schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:30:
toch maar eens iemand zoeken die er wat meer verstand van heeft..
benieuwd of het nog iets te redden valt..

bedankt voor de mensen die proberen te helpen
Je hebt dus geen back-up? Die foto’s staan alleen op de MyBook?
Iets is pas een back-up als de (volledige) data op minimaal twee plekken staan.

Voor de kosten van datarecovery kun je namelijk een nieuwe NAS en een USB schijf om de NAS te back-uppen kopen (soms zelfs op vakantie).

Wellicht, als je eenmaal je foto’s terughebt de volgende strategie gaan hanteren:

- nieuwe NAS kopen waar minimaal twee schijven in passen
- die instellen als mirror (of raid 5/6 als je er 4 of meer in stopt)
- daar alle data opzetten
- externe USB harddisk kopen en daar periodiek alle data van de NAS naartoe back-uppen. Leg die schijf in een kluis of buiten de deur, bijv. bij familie.
- optioneel: maak van de belangrijkste data een extra kopie naar de cloud of een NAS bij vrienden/familie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaareenvraag
de foto's staan alleen op de mybook helaas. kan nog kijken of er wat staat op een aardeschijf van een oude laptop.

maar ga wel info zoeken over wat voor ons thuis het beste is om aan te schaffen om dit nooit meer te krijgen..

zal dus een nas worden met 2 schijven. zo heel veel/groot hebben we niet nodig denk ik...

maar eens in verdiepen wat het ongeveer gaat kosten om het aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaareenvraag
ik heb wel weer toegang tot de schijf.
heb op de resetknop gedrukt en zie nu wel de mappen die zijn aangemaakt.
helaas heb ik heel even 1 mapje kunnen zien...

die zie ik nu niet meer en verder blijft die alleen maar laden...
Pagina: 1