Je zegt dat je verhuisd bent en als ik wat doorlees ben je bij dezelfde provider gebleven maar heb je wel een nieuw modem/router gekregen? dat klopt, heb een nieuwe modem gekregen.
Bij welke provider zit je en welk model van modem heb je gekregen? ziggo en een zwart wifi modem
Kan dat modem je schijf koppelen aan je netwerk of heb je een vermoeden omdat er bvb een usb aansluiting aanwezig is?
ik ben er vanuit gegaan dat ik het met een netwerkkabel weer kan aansluiten
Bij veel modems moet je dat eerst activeren bij de instellingen zodat hij de schijf kan delen op het netwerk. Als je dat niet kan vinden dan is het ook niet mogelijk.
dat kan dus het probleem zijn, ga eens kijken of ik dat ergens kan vinden
Hoe is je externe schijf aangesloten op je modem? Is dat met een netwerkkabel of is dat via usb? via netwerkkabel
Ze vragen op welke manier je verbind met je schijf maar je geeft maar de helft van de info.
Geef je de naam in of geef je effectief een ip-adres in? via Finder en via ip-adres kom ik er niet verder in..
zal een aantal foto's toevoegen en hopelijk wordt het dan wat meer duidelijker.....
Kan je de schijf benaderen tot een inlog pagina maar kan je niet inloggen? ik kom tot een inlogpagina, verder niet
hierbij wat foto's....
deze zijn via Finder:
als ik op gast klik gebeurt er verder niks.
als ik wil inloggen met admin of een eigen naam kom ik ook niet verder.. twijfel daarbij ook aan mijn wachtwoord
deze foto is via het ip-adres: