Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.D.
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-05 18:34
Ik zoek een?
Een nieuwe Samsung tv van 55 inch met een 'lage' input-lag

Wat is je budget?
Tussen de € 1.400 - €2.000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op dit moment heb ik een Samsung QE55Q95T uit 2020. Deze bevalt goed, maar ik kijk nu naar een nieuwer model om straks samen met de PS5 Pro te kunnen gebruiken. Ook kijken we graag films/series en sport. De ruimte is in de woonkamer, redelijk licht overdag (geen direct zonlicht op de tv) en in de avond donker

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de volgende tv's gezien:
- Samsung QN94F model 2025 (Samsung website)
- Samsung QN90F model 2025 (Coolblue)
- Samsung Neo QLED 4K 55QN93F 2025 (Hello TV)
- Samsung QN94D model 2024 (Samsung website)
- Samsung OLED S95D/S94D

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke Samsung tv zouden jullie adviseren en waarom (bijvoorbeeld OLED vs Neo QLED?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Je brengt het jezelf er wel erg makkelijk vanaf haha.

Over OLED vs LCD is voldoende geschreven. Waarom overweeg je de nieuwe Samsung (F) MiniLED modellen? Deze zijn momenteel overpriced en bieden geen enkele meerwaarde, sterker nog de nieuwe QN9 serie is een downgrade vergeleken met de D versie.

Wat mis je momenteel bij jouw huidige TV dat je wel denkt nodig te hebben voor de PS5 Pro?

De S95D maakt gebruik ban een derde generatie QD-OLED paneel, en is mede hierdoor de beste keuze uit jouw lijstje wanneer beeldkwaliteit de belangrijkste eis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:32
Lees deze paginas eens door https://tweakers.net/best-buy-guide/televisies/. Zou zeker ook een LG overwegen.

Het is trouwens slim een een model van een jaar geleden te pakken, die zijn stukken goedkoper.

[ Voor 62% gewijzigd door Gynnad op 09-05-2025 22:38 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.D.
Freshouttheoven schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:34:
Je brengt het jezelf er wel erg makkelijk vanaf haha.

Over OLED vs LCD is voldoende geschreven. Waarom overweeg je de nieuwe Samsung (F) MiniLED modellen? Deze zijn momenteel overpriced en bieden geen enkele meerwaarde, sterker nog de nieuwe QN9 serie is een downgrade vergeleken met de D versie.

Wat mis je momenteel bij jouw huidige TV dat je wel denkt nodig te hebben voor de PS5 Pro?

De S95D maakt gebruik ban een derde generatie QD-OLED paneel, en is mede hierdoor de beste keuze uit jouw lijstje wanneer beeldkwaliteit de belangrijkste eis is.
Ik wist niet dat de nieuwe QN9 serie een downgrade wat. Goed om te weten. Ik ben nog tevreden over mijn tv, het is alleen dat we toe zijn om een andere tv te vervangen waardoor ik deze doorschuif naar die kamer en dan beneden een nieuwe zou kunnen neerzetten. Ik ben dus op zoek naar een nieuwer model die deze huidige goed kan opvolgen en dus beter is qua beeld/techniek.

Ondanks dat ik al veel heb gelezen over de verschillen tussen OLED en QLED/LCD, weet ik niet zo goed wat nu de betere keuze zou zijn. Na de reacties heb ik de volgende 2 nog op het lijstje:
- Samsung Neo QLED QN90D 55
- Samsung QD-OLED S95D 55

Volgens mij gaf jij de OLED aan als beste keuze? Ik heb zelf nog nooit OLED gehad en weet dus niet zo goed wat ik kan verwachten in onze woonkamer. Ook las ik iets over een mogelijk grijze gloed? En is het inbranden nog een issue tegenwoordig?
Gynnad schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:36:
Lees deze paginas eens door https://tweakers.net/best-buy-guide/televisies/. Zou zeker ook een LG overwegen.

Het is trouwens slim een een model van een jaar geleden te pakken, die zijn stukken goedkoper.
Bedankt voor het linkje. Ik heb inmiddels even gekeken naar de verschillende reviews en focus gelegd op de 2024 modellen (zie hierboven). Ik weet dat LG ook goed is, maar ben meer hebben altijd een tv van Samsung (dat zal niet zo snel veranderen denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 17:01
R.D. schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:17:
[...]

Ik wist niet dat de nieuwe QN9 serie een downgrade wat. Goed om te weten. Ik ben nog tevreden over mijn tv, het is alleen dat we toe zijn om een andere tv te vervangen waardoor ik deze doorschuif naar die kamer en dan beneden een nieuwe zou kunnen neerzetten. Ik ben dus op zoek naar een nieuwer model die deze huidige goed kan opvolgen en dus beter is qua beeld/techniek.

Ondanks dat ik al veel heb gelezen over de verschillen tussen OLED en QLED/LCD, weet ik niet zo goed wat nu de betere keuze zou zijn. Na de reacties heb ik de volgende 2 nog op het lijstje:

Volgens mij gaf jij de OLED aan als beste keuze? Ik heb zelf nog nooit OLED gehad en weet dus niet zo goed wat ik kan verwachten in onze woonkamer. Ook las ik iets over een mogelijk grijze gloed? En is het inbranden nog een issue tegenwoordig?

[...]

Bedankt voor het linkje. Ik heb inmiddels even gekeken naar de verschillende reviews en focus gelegd op de 2024 modellen (zie hierboven). Ik weet dat LG ook goed is, maar ben meer hebben altijd een tv van Samsung (dat zal niet zo snel veranderen denk ik).
Goed dat je veel hebt gelezen, maar heb je ook al bekeken? Loop ff een lokale elektronicawinkel binnen en ga eens kijken naar de verschillen. Dan kan je zelf bekijken wat je het waard vind.

Familie heeft de 95D. Prima ontspiegeld scherm, goede kleuren.

Ik heb zelf de LG G4, ook een erg mooi apparaat! Vind het scherm persoonlijk fijner kijken, maar dat ligt misschien aan de instellingen. Wat me ik elk geval opvalt is dat Sdr content op de LG TV's beter uit de verf lijkt te komen. Ook sport en beweging lijkt veel beter te zijn op mijn LG.

Ik heb geen idee wat dit doet voor gaming, aangezien ik geen ps5 gebruik, maar kan me voorstellen dat het verschil maakt.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
R.D. schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:17:
[...]

Als je graag bij Samsung wilt blijven zou ik, zogezegd, de S95D kopen.

Komend van een Q95T zal de grijze gloed verwaarloosbaar zijn, het advies om zelf te gaan kijken/ vergelijken is altijd goed om te doen. Al is de winkelopstelling niet ideaal evenals de winkelmodus waar beide TV's op ingesteld zullen zijn. Waar je vooral naar dient te kijken is of je de matte toplaag op de S95D prettig vindt.

Inbranden is bij normaal gebruik geen issue, je dient wel de stroom op de TV te houden zodat deze in standby dagelijks de pixels kan opschonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Sven2912 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:34:
[...]

Goed dat je veel hebt gelezen, maar heb je ook al bekeken? Loop ff een lokale elektronicawinkel binnen en ga eens kijken naar de verschillen. Dan kan je zelf bekijken wat je het waard vind.

Familie heeft de 95D. Prima ontspiegeld scherm, goede kleuren.

Ik heb zelf de LG G4, ook een erg mooi apparaat! Vind het scherm persoonlijk fijner kijken, maar dat ligt misschien aan de instellingen. Wat me ik elk geval opvalt is dat Sdr content op de LG TV's beter uit de verf lijkt te komen. Ook sport en beweging lijkt veel beter te zijn op mijn LG.

Ik heb geen idee wat dit doet voor gaming, aangezien ik geen ps5 gebruik, maar kan me voorstellen dat het verschil maakt.
Jouw waarnemingen zijn juist, de upscaling en motion handling is bij de LG G4 beter dan bij de Samsung S95D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.D.
We zijn even naar een winkel geweest om naar diverse schermen te kijken. De focus lag in eerste instantie op de Samsung 55S95D (2024). Bij het bekijken van diverse beelden vinden we het scherm vrij mat en daardoor de kleuren iets minder mooi naar voren komen. De Samsung 55S95F (2025) stond ook in de winkel en daar waren de kleuren voor ons gevoel mooier en het matte iets minder sterk aanwezig. Eigenlijk na het zien van QD OLED valt de Neo QLED wel af.

Is de 55S95F een goede opvolger van de 95D en het wachten waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Ja, de S95F maakt gebruik van een nieuwe reflectiefilter en vierde generatie QD-OLED paneel, hierdoor heb je o.a. meer HDR impact.

Hou de aanbiedingen en cashbacks in de gaten, zal binnen nu en een paar maanden te koop zijn binnen jouw opgegeven budget.
Pagina: 1