If it ain't broke, fix it till it is...
Verwijderd
Ik ook niet.Op zondag 16 september 2001 21:24 schreef SilverZeven het volgende:
Ik kom niet verder dan 450!
Fun while it lasted: World Community Grid!
^
|
Dat was voor je vorige vraag.
Ik zat op de max van mijn bord, 2,3V geloof ik. Tegenwoordig heb ik AMD.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Hoger wil ook niet, wordt ie vreselijk instabiel.
Leuke lamp, overigens !!
Je hebt er eigenlijk sowieso toch weinig aan om je server te OC'enOp zondag 16 september 2001 21:28 schreef Smallblock het volgende:
Draait hier op 558, maar is mijn servertje dus hoeft niet zo snel.
Hoger wil ook niet, wordt ie vreselijk instabiel.
Of is het puur voor de fun?
Want kwa speed zal het weinig uitmaken of dat ding 100mhz sneller loopt, zul je misschien merken met spellen, maar verder in windows....
Op 503 lijkt het goed te gaan maar soms vreemde fouten. Ik vrees dat mijn ASUS3400 de hogere AGP bus niet aan kan.
5 x 133 = 667 haalt ie niet, maar dit ligt volgens mij aan:
* of het CPU voltage moet wat hoger en dat kan hier niet
* of de videokaart trekt de hoge AGP niet (133 * 2/3 = 89 MHz)
* te zwakke koeling
Maar goed, hij haalt dus 620 met de standaard koeling (Intel heatsink en een casefan er recht achter, geen fan op heatsink!) ...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Ik heb hem wel eens op 600 draaien mits het voltage hoog genoeg is. Alleen wil-ie stressed er weleens uitvliegen.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
nu 450 @ 0 bakkie staat nu bij de pcshop zonder mobo, nooit gelukt om zo een systeem zonder mobo draaiend te krijgen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Het is een SL35D. De SL37C zijn ook goed overclockbaar tot 600 en hoger, met de nodige koeling weliswaar.
Het ding draaide ook wel 630 aan 2.1V en 650 aan 2.2 maar dat laatste was wel niet volledig stabiel.
Verwijderd
Hoger dan 560 word moeilijk!! namelijk zit je met de mp-beveiliging! of je moet een gf-device zien te krijgen
5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671
Verwijderd
Ik heb 'm ook een paar maanden op 580 gehad, maar dan ging die eens per week spontaan rebooten.
Hmmmmm... blijkbaar kun je toch wel verder gaan...
http://server39.hypermart.net/xoverclocker/pentium450.html
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Heb deze op 1550 gekregen, maar werd toen 70 graden. Idle wordt hij nu 63 (niet overgeklokt). Is dat niet een beetje warm? (sorry ff off topic)
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Verwijderd
Ik krijg hem niet hoger omdat mijn PC100 geheugen het anders niet meer aan kan, krijg een himem.sys fout ofzo. En ik heb eigenlijk nog geen zin gehad om PC133 te kopen, ik laat het hier maar bij denk ik (en nee hoor, gebrek aan geld heeft hier niets mee te maken
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Bnet pindle#2913
de mijne wil da nie zo
iemand nog id-en hoe ie verder komt..?
mzzl!
Verwijderd
komtie niet verder dan mem counten
margoed.. als ik nou voltage @ 2.20 zet, zoudie dan wel booten?...
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Why not? Moet toch lukken met CPUFSB als je je mobo type weet ?Op vrijdag 18 januari 2002 13:14 schreef MaXiMizE het volgende:
de mijne kan ik niet eens overclocken![]()
maar is wel snel
Verwijderd
Heej da's precies hetzelfde probleem bij mij! Ik heb ook een 450@600 en als ik hoger wil dan moet ik de fsb op 150 zetten, maar dat trekt de rest van m'n systeem niet en dan krijg ik crashes. De processor kan het wel aan denk ik, omdat de temp niet veel hoger wordt.Op dinsdag 18 september 2001 23:17 schreef Fried het volgende:
450 @ 602 here
kan wel hoger.. maar in bios zijnde fsb stappen zo groot
124 -> 133 -> 150
iemand ideen?
Ik heb trouwens een slot1 proc waar ik die standaard cooler heb afgesloopt en vervangen door een iceberg met 2 fans. Professioneel vastgezet met trekbandjes..
Verwijderd
ja, als je je voltage verhoogt, dan komt ie zeker weten nog wel ietsjes hoger. Ik heb een tijd een p2 333 mhz @ 500 gehad, voltage de lucht in gegooidOp vrijdag 18 januari 2002 10:53 schreef Scatman_II het volgende:
Tjah, krijg mijne ook niet hoger dan 558...
komtie niet verder dan mem counten
margoed.. als ik nou voltage @ 2.20 zet, zoudie dan wel booten?...
Waar kan ik ergens een goeie HD cooler kopen? (en nog belangrijker: zou dat helpen
en dan nog een leuke fan voor op m'n cpu... probleem is een beetje dat ik er geen "gewone" op kan zetten omdat die cpu niet direct op het mobo zit
maargoed, succes verder
Verwijderd
HD cooler als quake crasht, lol..... daar ligt het niet aan, wel een je cpu......Op vrijdag 18 januari 2002 23:44 schreef Scatman_II het volgende:
neuh, maar heb nu een ander probleem: HD crasht na 2 uurtjes Quaken... (zie een ander topic in overclockin' en keesmodding)
Waar kan ik ergens een goeie HD cooler kopen? (en nog belangrijker: zou dat helpen)
en dan nog een leuke fan voor op m'n cpu... probleem is een beetje dat ik er geen "gewone" op kan zetten omdat die cpu niet direct op het mobo zit![]()
maargoed, succes verder
Wel had ik een vette koeler, met 2 fans en daarop een fanduct met 2 8x8 case fans naast elkaar. Dit heeft een jaartje uitstekend gelopen zo.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Ik denk persoonlijk dat het iets te maken heeft met de IDE controller die crasht.. m'n cpu kan't niet zijn, die blijft keurig <40 graadjes