Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal naast simpele office taken gebruikt gaan worden om te gamen. Denk hierbij aan de aankomende ANNO 117 game of State of Decay 3 bijvoorbeeld. De bedoeling is dat systeem 5+ jaar mee gaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga uit van 1500 euro, het systeem bouw ik zelf. In mijn eigen raming ben ik er al wat overheen geschoten en dat is wel de max. Ik ben vooral benieuwd wat jullie van de build vinden en of je ruimte ziet voor verbetering zonder in kosten om hoog te gaan.
Het is duidelijk dat de kast een onderdeel is welke goedkoper kan. Toch kies ik er bewust voor om hier wat meer geld aan uit te geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur en beeldscherm Samsung G8 neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Watercooling is leuk maar iets voor later.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Is de hardware voldoende geschikt om te gamen op een ultra wide met de eerder genoemde games?
- Zijn er componenten die geschikter zijn?
- Heb je ideeën om het visueel mooier te maken (zonder dat dit de prijs/prestatie teveel aantast) zoals een vergelijkbaar white/grey mobo dan hoor ik het ook graag.
-Heeft de voeding voldoende vermogen?
Het systeem zal naast simpele office taken gebruikt gaan worden om te gamen. Denk hierbij aan de aankomende ANNO 117 game of State of Decay 3 bijvoorbeeld. De bedoeling is dat systeem 5+ jaar mee gaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga uit van 1500 euro, het systeem bouw ik zelf. In mijn eigen raming ben ik er al wat overheen geschoten en dat is wel de max. Ik ben vooral benieuwd wat jullie van de build vinden en of je ruimte ziet voor verbetering zonder in kosten om hoog te gaan.
Het is duidelijk dat de kast een onderdeel is welke goedkoper kan. Toch kies ik er bewust voor om hier wat meer geld aan uit te geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur en beeldscherm Samsung G8 neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Watercooling is leuk maar iets voor later.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Is de hardware voldoende geschikt om te gamen op een ultra wide met de eerder genoemde games?
- Zijn er componenten die geschikter zijn?
- Heb je ideeën om het visueel mooier te maken (zonder dat dit de prijs/prestatie teveel aantast) zoals een vergelijkbaar white/grey mobo dan hoor ik het ook graag.
-Heeft de voeding voldoende vermogen?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 188,85 | € 188,85 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 9070 XT Steel Legend | € 769,90 | € 769,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Light Base 600 LX Zwart | € 169,99 | € 169,99 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 28,68 | € 28,68 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 88,96 | € 88,96 |
1 | Voedingen | Corsair RM750e (2025) Wit | € 124,82 | € 124,82 |
1 | SSD's | Lexar NM710 1TB | € 55,90 | € 55,90 |
Totaal | € 1.592,- |