Wifi en Airplay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-09 17:33
Hallo,

Ik heb wat vragen over Wifi luidsprekers:

- Hoe zit het met privacy? Ik had ooit een bluetooth luidspreker die plots luide muziek begon te spelen omdat mijn bovenbuur er verbinding mee had gemaakt en er muziek naar streamde.
Bestaat dit risico ook bij Wifi luidsprekers?

- Ik las ook een artikel op deze website dat Airplay apparaten kunnen worden overgenomen.
Indien ik een Wifi luidspreker koop die met Airplay werkt waarvan de app nog niet up to date is,, kan een hacker dan aan mijn computer via Airplay?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:01
Pascal tekenaar schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:30:
- Hoe zit het met privacy? Ik had ooit een bluetooth luidspreker die plots luide muziek begon te spelen omdat mijn bovenbuur er verbinding mee had gemaakt en er muziek naar streamde.
Bestaat dit risico ook bij Wifi luidsprekers?
Als je je wifi met een goed password beveiligd hebt is dat risico er niet.
- Ik las ook een artikel op deze website dat Airplay apparaten kunnen worden overgenomen.
Indien ik een Wifi luidspreker koop die met Airplay werkt waarvan de app nog niet up to date is,, kan een hacker dan aan mijn computer via Airplay?
Nee.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Maar in het artikel staat toch dat kwetsbaarheden het mogelijk maken om op afstand code te draaien op apparaten met airplay.
Ik weet niet goed wat met 'code' bedoeld wordt, maar ik maak me er toch een beetje zorgen over.

nieuws: Apple AirPlay-apparaten konden overgenomen worden via lokale netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
airplay werkt via het wifi netwerk.
Dus als je wifi netwerk goed beveiligd is ( en niemand anders erop zit welke je niet vertrouwd ) is er geen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Mijn Wifi is geïnstalleerd door mijn provider.
Over netwerken weet ik niet zo heel veel, maar er zit niemand op die ik niet vertrouw.
En mijn besturibgssysteem (Mac OS) is up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En je hebt het wachtwoord veranderd van het standaard wachtwoord (of het wachtwoord achterop het modem) naar een fatsoenlijk(!) eigen wachtwoord?

Dan nergens zorgen om maken. Gebruik je een standaard wachtwoord, een simpel wachtwoord (zoals je postcode) of geen (minimaal) WPA2 dan zul je je WiFi eerst op orde moeten maken.

Verder is het altijd een goed idee je apparatuur up-to-date te houden. Je laptop, speaker maar ook je TV, modem etc.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 09-05-2025 14:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Ik wist niet dat ik het wachtwoord van mijn modem kon veranderen.
Ik dacht dat dit voor de modem vast was.

Update: Ik heb het gevonden. Op de website van mijn provider kon ik dit aanpassen.
Nu heb ik weer iets bijgeleerd. :)

Bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 41% gewijzigd door Pascal tekenaar op 09-05-2025 17:09 ]

Pagina: 1