[Ervaringen] Beste gratis image optimizer voor Shopify

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 17:55
Hi,

Anders dan WordPress valt het me van Shopify als platform tegen dat er zoveel payware meuk is in hun appstore. Een goede, handige image optimizer is dan ook bijna niet te vinden zonder dat het in abonnementsvorm (!!) is.. Al met al heb ik er dus al ongeveer 10 geprobeerd en geinstalleerd, maar met vrijwel dezelfde uitkomst: of de plugin is meteen payware, of de variant compressed images maar een beetje en stelt geen resolutie limit in. Een plaatje kan dus nog steeds 3 MB zijn na 'optimalisatie'. Daar heb je dus weinig aan.

Zelf handmatig resizen is voor de eindgebruiker geen optie, en ook best wel ouderwets, een goede UX en website zou zelf in 2025 zijn plaatjes mogen resizen verwacht je.

Wellicht heb ik dé plugin gemist, ik hoor graag van jullie welke jullie inzetten.
Een basis SEO plugin die dit combineert zou ook al mooi zijn. Resolutie limiten is eigenlijk wel een vereiste, maar zelfs die functie ontbreekt bij iedere plugin die niet-payware is en ik geprobeerd heb.

Edit: het is een beginners webshop met nihil omzet

Groet
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Zoals je in onze quickstart kunt lezen stellen we het wel op prijs als je even aangeeft welke je al geprobeerd hebt (en waarom ze afvielen). Dat scheelt in ieder geval dat mensen niet met iets komen aanzetten dat je allang afgeschoten hebt.

Daarbij mis ik ook een beetje waarom je niet wil betalen voor zo'n plugin? Prima als je op zoek bent naar gratis alternatieven, maar waar trek je de grens? Is een tientje teveel? 50 euro? Ik snap dat je niet zit te wachten op een abo van €39 p/maand als je met je shop maar 100 euro omzet draait, maar het wordt natuurlijk een ander verhaal als je er €10K+ omzet op draait, dan is €39 p/m opeens niet meer zo heel veel, toch? We hoeven echt je omzet niet te weten, d'uh, maar ik mis wel een beetje waarom het pér sé gratis moet.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 17:55
Aangepast, het is een shop die nu nog nul omzet draait en mss 40 producten telt.. en ja ik heb bijna alle plug-ins geprobeerd die je met 2 seconden googelen vind, dus ik vond het niet de moeite om ze ook nog eens te benoemen die niet werkten ipv wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:40

DaFeliX

Tnet Devver
AvWijk schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:07:
Aangepast, het is een shop die nu nog nul omzet draait en mss 40 producten telt.. en ja ik heb bijna alle plug-ins geprobeerd die je met 2 seconden googelen vind, dus ik vond het niet de moeite om ze ook nog eens te benoemen die niet werkten ipv wel.
Als het om zulke kleine aantallen gaat, en er nog geen omzet is, zou je dan niet beter eerst 'ns kunnen kijken naar handwerk?

Software is vaak een afweging van 'wat kost iets' en 'wat levert het op'. Je hebt het over geen omzet, voor een paar producten. Ik zou dan zeggen, neem er eenmalig wat tijd voor vrij om het te doen en je bent klaar voor het moment.

Als het blijkt dat het toevoegen van nieuwe producten aan jouw shop steeds veel tijd kost, kun je gaan kijken naar de afweging 'hoeveel tijd (geld) kost het mij' vs 'hoe duur is het gebruik van een tool die mij deze tijd bespaard".

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het heet hier "Softwareontwikkeling" dus... lekker zelf maken als je niet wil betalen voor bestaande oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Cartman! schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:18:
Het heet hier "Softwareontwikkeling" dus... lekker zelf maken als je niet wil betalen voor bestaande oplossingen :)
Inderdaad, Je zou eens naar ImageMagick kunnen kijken. Dat is een library met beeldbwerkings functies waarmee je heel snel een script of commandline executable in elkaar kunt draaien om snel te doen wat je wilt.
ImageMagick dus.

Aan de site te zien zitten er al een aantal cmdline tools bij waarmee je zo aan de slag kunt.
Let wel, dit werkt dus niet zo maar binnen de website, maar je moet een folder met afbeeldingen van te voren optimizen en dan uploaden naar je site.

En voor de tools die precies doen wat je wilt zonder er naar om te hoeven kijken, ja, dat is een grote behoefte. En om de Joker te quoten:
If you're good at something, never do it for free O-)
Gelukkig ben je een Tweaker, dus... :>

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1