Hoi allemaal!
Het is inmiddels 6 jaar geleden sinds ik de HP Omen 15 gaming laptop heb gekocht en het is hoog tijd voor een upgrade. 60fps haal ik net, maar alleen als ik alle instellingen van een game op 'laag' zet en de fans van de laptop zijn veel te luid. Dit zijn de specificaties van de laptop:
GPU: RTX 2060
CPU: Intel core i5 - 9300H
RAM: 16 GB
Ik ben op zoek naar een desktop die veel beter is dan mijn laptop. Ik heb al een lijst met onderdelen samengesteld en ik was benieuwd of iemand advies heeft over wat beter kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen voornamelijk. Ik wil graag een pc bouwen die makkelijk 60fps kan halen bij nieuwe titels. Zoals Doom: The Dark Ages, Baldur's Gate 3, Elden Ring, enzovoort (in 1080p of misschien zelfs 1440p).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is wat ik al heb:
Muis: Corsair Harpoon RGB bedraad
Toetsenbord: Steelseries Apex 7
Monitor: AOC U2879VF (games speel ik in 1080p op een 4K scherm
)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GeForce RTX 5070
AMD Ryzen 5
en 32 GB Ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een videokaart van Nvidia en een processor van AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou gaaf zijn als ik in de toekomst kan upgraden naar waterkoeling. Waterkoeling is alleen een beetje duur, dus hier wacht ik nog even mee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies over de wenslijst die ik nu heb. Ik wil graag een pc bouwen die een beetje 'top of the line' is. Ik weet alleen niet hoe realistisch dat is vanwege mijn budget.
Het is inmiddels 6 jaar geleden sinds ik de HP Omen 15 gaming laptop heb gekocht en het is hoog tijd voor een upgrade. 60fps haal ik net, maar alleen als ik alle instellingen van een game op 'laag' zet en de fans van de laptop zijn veel te luid. Dit zijn de specificaties van de laptop:
GPU: RTX 2060
CPU: Intel core i5 - 9300H
RAM: 16 GB
Ik ben op zoek naar een desktop die veel beter is dan mijn laptop. Ik heb al een lijst met onderdelen samengesteld en ik was benieuwd of iemand advies heeft over wat beter kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen voornamelijk. Ik wil graag een pc bouwen die makkelijk 60fps kan halen bij nieuwe titels. Zoals Doom: The Dark Ages, Baldur's Gate 3, Elden Ring, enzovoort (in 1080p of misschien zelfs 1440p).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is wat ik al heb:
Muis: Corsair Harpoon RGB bedraad
Toetsenbord: Steelseries Apex 7
Monitor: AOC U2879VF (games speel ik in 1080p op een 4K scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GeForce RTX 5070
AMD Ryzen 5
en 32 GB Ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een videokaart van Nvidia en een processor van AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou gaaf zijn als ik in de toekomst kan upgraden naar waterkoeling. Waterkoeling is alleen een beetje duur, dus hier wacht ik nog even mee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies over de wenslijst die ik nu heb. Ik wil graag een pc bouwen die een beetje 'top of the line' is. Ik weet alleen niet hoe realistisch dat is vanwege mijn budget.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 EAGLE AX | € 147,99 | € 147,99 |
1 | Videokaarten | ASUS Prime GeForce RTX 5070 12GB GDDR7 | € 629,- | € 629,- |
1 | Behuizingen | Corsair 3000D Airflow Tempered Glass, Zwart | € 69,85 | € 69,85 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition | € 55,- | € 55,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6400Z36 | € 84,18 | € 84,18 |
1 | Voedingen | Corsair RM750e V2 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | SSD's | Samsung 980 1TB | € 86,33 | € 86,33 |
Totaal | € 1.377,15 |