Versio.nl heeft na hun site update alle DNS records gewist

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Spartan
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 09:35
Zijn er meer mensen wiens DNS records ook zijn gewist nadat versio hun nieuwe menu je door de strot geduwd is zonder enig vorm van notificatie?

Al mijn sites zijn nu onbereikbaar geworden door hun handelen :'(
Ik heb ze gecontact per live chat maar dat is nu ook een AI botje met 0 kennis van zaken (Erg onpersoonlijk)
Ze zouden me verder nog per mail contacten en hoop dat ze nog een backup hebben van alle DNS settings.
Heb weinig zin weer alles handmatig te moeten gaan invoeren om mijn sites weer bereikbaar te krijgen om hun fuckup.. Dit kost ondernemers knaken als je niet bereikbaar bent.

Ooit had ik dit bedrijf echt hoog zitten maar na de belachelijke prijsverhogingen begon het al te wringen en hun service is met de jaren steeds slechter geworden terwijl je wel meer bent gaan betalen.

Zit dus ook te denken om over te stappen (Tips welkom)

Wat is jullie ervaring/ mening ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:08

jurroen

Security en privacy geek

Een extreem gekuisde versie van mijn mening: ik ben er al meer dan tien jaar weg en daar ben ik ontzettend happy mee. Sindsdien draai ik mijn eigen nameservers (drie verschillende netwerken + anycast) en gebruik ik twee verschillende registrars.

Maar dat is wellicht wat too much. Als je hosting en domeinen nodig hebt hij een betrouwbare partij, kijk eens naar Mijn.host óf Intention.nl. Als je veel domeinen hebt, dan zijn partijen als Oxxa en OpenProvider fijn als registrars.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07 17:57
Jaren geleden vertrokken bij versio omdat mijn vps er uit lag door storing, en dit een week duurde voordat het opgelost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:45
Daarom heb ik mijn domeinregistratie en DNS ook apart van elkaar staan.

Domeinregistratie vaak bij de goedkoopste partij, want eenmaal overgezet gaat daar eigenlijk niks meer mis.

DNS lekker bij Cloudflare staan, dat platform is beter dan dat Versio in dit geval kan bieden. Niet dat Cloudflare nooit boeboe’s heeft, maar ik heb er meer vertrouwen in dan een kleinere speler zoals Versio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:15
Volg eventjes. Ben ook wel in de markt voor een nieuwe betrouwbare Nederlandse hoster, ik wil weer dan weer weg bij transip vanwege de prijzen en ze niet erg flexibel kunnen zijn door mij geen jaarfactuur te bieden. Nu maandelijks heel veel kleine factuurtjes.

En uiteraard zelf heel blij dat ik echt al jaren weg ben bij versio.

[ Voor 12% gewijzigd door AvWijk op 09-05-2025 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Versio is al heel lang geen kleine betrouwbare host meer, is nu gewoon de afvaldump van een grote partij.
Genoeg andere hosts in Nederland die wél betrouwbaar zijn; mijn.host, site.nl, als je wat meer uit wil geven (waar je ook genoeg voor terugkrijgt) TransIP.

Ik ben zelf van TransIP aan het overstappen naar mijn.host omdat ik niks premium meer nodig heb maar toch wel nog gewoon goede uptime en performance wil, de shared hosting van mijn.host is echt super. Heel erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisn
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:06
Mocht Versio geen backup hebben van de DNS records dan is de kans groot dat je ze terug kunt halen via https://securitytrails.com/ Een account aanmaken is daar gratis en dan kunnen ook historische DNS records opgevraagd worden.

Voor een betrouwbare hostingpartij zou je eens naar het top10 lijstje op hostingvergelijker.nl kunnen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:20
Versio :( :X

En meer wil ik er niet overzeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Whut? Een site-update die zorgt voor een gebroken DNS? Het zijn praktisch twee platformen die gescheiden zouden en horen moeten zijn. :X

Ik heb wel een keer gehad bij een andere hosting dat ik de DNS of nameserver van een domeinnaam aanpaste, en opeens stond er bij dat de domein opgezegd was. Dan schrik je even het leplazarus, maar de domeinnaam werkte nog. Na een snel belletje met die partij bleek dat de records en de domein gelukkig ongeschonden waren, en dat het een foutje in de 'view' van de website was, die overigens net vernieuwd was. Die werd direct gefixt :).

Dit was geen Versio, maar oh wat ben ik blij dat ik pas geleden mijn laatste domeinnamen daar bij Versio weggetrokken heb. Een site-update die de DNS omver trekt. :X Wat een broddelwerk.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ruben279 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:38:
DNS lekker bij Cloudflare staan, dat platform is beter dan dat Versio in dit geval kan bieden. Niet dat Cloudflare nooit boeboe’s heeft, maar ik heb er meer vertrouwen in dan een kleinere speler zoals Versio.
Cloudflare kan in inderdaad aanraden. Ook al is het maar enkel de DNS die je daar centraal beheert.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:08

jurroen

Security en privacy geek

Ruben279 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:38:
Ik zou zelf niet snel aanbevelen om voor CloudFlare te kiezen, puur omdat het een Amerikaanse partij is. Ik ben niet tegen Amerika, maar ik denk wel dat het slim is om zoveel mogelijk onafhankelijk van de US te opereren, voor Europese partijen.

Om een voorbeeld te geven van Europese namesrver providers:: deSEC (Duitsland), Bunny DNS (Slovenië), ClouDNS (Bulgarije) en Scaleway (Frankrijk).

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Spartan
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 09:35
Update: Gisteren eindelijk is een keer gehoor gekregen van Versio zeer behulpzame gast, ze hadden geen backups van alle DNS settings voor mijn sites maar konden nog wel wat settings terugvinden in hun logs.

Ben zelf dus flink zoet geweest de rest aan te vullen en aan te passen, zwaar waardeloos..
Op hun oude site had je bij DNS vroeger de optie een oud DNS herstelpunt te kiezen dat is er dus ook niet meer. Niet slim als je het mij vraagt. Ook zijn er wat veranderingen doorgevoerd zoals TTL, dat zijn nu vaste waardes geworden.

Ik zou zelf graag zien dat ze weer de optie toevoegen om een DNS herstelpunt te kiezen, of dat je een DNS backup kunt maken zodat men en hun medewerkers geen dagtaak heeft alles op te lossen want dit kost iedereen klanten.

Ik vind het nieuwe menu ook erg wennen, sommige dingen zijn dan wel weer verbeterd zoals facturaties/ aankomende betalingen etc.

Op de top hulp van de medewerker na, is de service en bereikbaarheid echt ruk geworden bij versio, en dat AI botje gaat hun echt klanten kosten bij dringende vragen, maak dan de optie dat je als klant direct een een medewerker kunt spreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:28
Natuurlijk doe je IaC (infra-as-code) en kan je via een druk op de knop vanuit je Git direct een juiste set DNS records terugzetten, toch?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spnw
  • Registratie: Mei 2018
  • Niet online
GarBaGe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:34:
Natuurlijk doe je IaC (infra-as-code) en kan je via een druk op de knop vanuit je Git direct een juiste set DNS records terugzetten, toch?
Met zo'n snarky comment schiet de topic starter toch niets op? Anders had ie dit topic niet eens aangemaakt. Je zou nog behulpzaam kunnen zijn door uit te leggen wat die begrippen betekenen en hoe zoiets opgezet kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:28
spnw schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:01:
[...]

Met zo'n snarky comment schiet de topic starter toch niets op? Anders had ie dit topic niet eens aangemaakt. Je zou nog behulpzaam kunnen zijn door uit te leggen wat die begrippen betekenen en hoe zoiets opgezet kan worden...
Oke, dat was niet zo netjes van me.
Excuses hiervoor.

Maar... voor iedereen die dit lees en ergens DNS records heeft....
Een backup, zelfs in een lokale notepad op[ je lokale PC, kan veel problemen voorkomen, indien je provider ineens deze kwijt raakt.
De kans is niet zo groot, maar de gevolgen kunnen enorm zijn.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

GarBaGe schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:30:
Maar... voor iedereen die dit lees en ergens DNS records heeft....
Voor versie beheer en met name als je veel/regelmatig wijzigingen hebt door verschillende personen is dit zeker aan te raden.

Maar.. toch vind ik dat als je dit uit handen geeft je erop zou moeten kunnen vertrouwen dat je hier zelf niet alsnog mee aan de slag moet.

Zeker met kreten als "Je wilt je geen zorgen hoeven maken over de veiligheid van jouw project. " en "Zo zorgen we dat deze stabiel en snel zijn. Hier hoef jij je geen zorgen over te maken." zal de gemiddelde consument / zakelijke gebruiker zonder eigen IT hier verder niet over nadenken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-07 00:44

eagle00789

Est. November 2005

Ikzelf heb ooit in een ver verleden een vergelijking gedaan mbt webhosters en kwam toen uit bij bhosted[
Hier zit ik vandaag de dag (ruim 20 jaar later) nog steeds met uitstekende support, kennis en kunde van zaken. In alle jaren dat ik er zit is mijn website die ik ooit bij hun zelf hostte, slechts 125 minuten in het totaal down geweest wegens onderhoudswerkzaamheden en 1x een storing op hun platform die ze binnen 1 uur hadden opgelost. Nee ze zijn niet de goedkoopste, maar je krijgt wel waar voor je geld bij hun.
Inmiddels host ik mijn website via github en kost het mij minder op deze manier omdat ik alleen nog domein hosting doe bij hun. (mail is O365 via eigen O365 subscription)

Afiliate links is niet de bedoeling.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 16-05-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-07 00:44

eagle00789

Est. November 2005

Omdat Affiliate link niet mag (sorry hiervoor), hierbij een directe link zonder affiliate https://www.bhosted.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:20
GarBaGe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:34:
Dat een registrar en isp zomaar even je dns settings verliest en geen backups heeft is wel echt ongekend. Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt.

Oh en iac voor dns? Ga toch heen. Als je al gaat automatiseren dan moet het onder aan de streep tijd schelen. Dat zie je pas wanneer je dingen dynamisch en op grote schaal gaat doen. Een privé/mkb gebruiker moet gewoon z’n dns settings een keer in kunnen voeren en daar niet meer naar om te kijken, bij 99% van de partijen kan dat gewoon maar bij schijtclub versio blijkbaar niet.

Idempotent.

Pagina: 1