Externe videokaart voor desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:53
Goedemiddag,
ik heb een beetje specifieke vraag.
Ik gebruik al een jaar lang dit device als thuiswerkplek : https://nl.aliexpress.com...glo2nld#nav-specification

Het apparaat is passief gekoeld en werkt uitstekend.
Ik merk wel dat de videokaart matig is.
Is het mogelijk om een externe videokaart hierop aan te sluiten waardoor de videokaart prestaties op mijn utlrawide 40 inch beter gaat worden?

Wat zou ik hiervoor moeten nemen?

Ik heb online als wit GPT geen goed antwoord gevonden.

Thx

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Aannemende dat de USB Type-C poort inderdaad Thunderbolt heeft zoals de pagina die je linkt aangeeft, zou je een externe GPU behuizing nodig hebben en dan nog een videokaart naar keuze.

uitvoering: Razer Core X Zwart
uitvoering: Cooler Master EG200 + V SFX Gold 550W

om maar een paar opties te noemen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:33
De Thunderbolt4 poort is hier inderdaad je redding, daar kan je een externe videokaart op aansluiten als je een Thunderbolt4 eGPU dock koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:53
XelaRetak schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:51:
De Thunderbolt4 poort is hier inderdaad je redding, daar kan je een externe videokaart op aansluiten als je een Thunderbolt4 eGPU dock koopt
Lukt het dan ook nog een passief gekoelde videokaart hierop aan te sluiten? Waar zou ik dan op uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

pitchdown schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:55:
[...]

Lukt het dan ook nog een passief gekoelde videokaart hierop aan te sluiten? Waar zou ik dan op uitkomen?
Met zo'n kast als ik al liet zien. Die zijn daar voor.
Daar prop je dan een videokaart in. Of die dan passief of actief gekoeld is, maakt niet zoveel uit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:33
pitchdown schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:55:
[...]

Kan, maar je kaart zal toch linksom of rechtsom gekoelt moeten worden. Beter een fluisterstille fan dan een oververhitte videokaart, als de dock zelf geen airflow heeft en de kaart ook niet...

Om daar even op in te haken, wat voor GPU intensive taken wil je uitvoeren die momenteel niet goed gaan?
Pagina: 1