Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammasientje
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-05 14:03
Omdat mijn Galaxy A51 opeens supertraag is en de batterij vanzelf leegloopt, heb ik het hoesje, waarin een magneet zit, verwijderd. Ik zie dat er achterop mijn telefoon een dun
rond plaatje zit. Ik kan mij niet herinneren, dat dat er eerder ook al op zat. Waar dient het voor, hoe kom ik eraan en kan ik het er gewoon vanaf trekken?

Beste antwoord (via Mammasientje op 08-05-2025 14:00)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Kijken of het niet in het hoesje hoort.

Het hoesje zal (tenzij het een magsafe hoesje is) geen magneet hebben maar alleen een metalen plaatje, maar in beide gevallen kan dat geen invloed hebben op batterijgebruik.

Als het niet in het hoesje is zou het een tracker kunnen zijn, je hebt die tegenwoordig in creditcardformaat dus misschien dat er ook eentje is in die vorm, en dat zou in theorie wel batterijverbruik kunnen verklaren als het een van de mobiele netwerken gebruikt (zoals Apple met hun trackingnetwerk, Samsung met hun Tile netwerk, en Google tegenwoordig ook heeft) omdat je telefoon dan constant updates aan het sturen is.

Heb je een foto van de binnenkant of modelnummer van het hoesje?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammasientje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgAagkAfYODeERStftH8d4HkGxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4V6gFDGpOcRYu7kaq2StFvm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:07
Tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ziet er meer uit als een nfc druppel.

bv voor het openen van een deur of vuilcontainer

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:34

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

ziet uit als een iets elektronisch, er zit ook een ledje op.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is het ook niet gewoon een magneet? (plakt hij op een radiator? :p ) Ik heb die zelf achterop mijn telefoon geplakt voor in de auto.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:06
Was het misschien deel van het hoesje, en is het losgekomen bij het hoesje verwijderen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Kijken of het niet in het hoesje hoort.

Het hoesje zal (tenzij het een magsafe hoesje is) geen magneet hebben maar alleen een metalen plaatje, maar in beide gevallen kan dat geen invloed hebben op batterijgebruik.

Als het niet in het hoesje is zou het een tracker kunnen zijn, je hebt die tegenwoordig in creditcardformaat dus misschien dat er ook eentje is in die vorm, en dat zou in theorie wel batterijverbruik kunnen verklaren als het een van de mobiele netwerken gebruikt (zoals Apple met hun trackingnetwerk, Samsung met hun Tile netwerk, en Google tegenwoordig ook heeft) omdat je telefoon dan constant updates aan het sturen is.

Heb je een foto van de binnenkant of modelnummer van het hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammasientje
De magneet van het hoesje zit in het hoesje zelf. Bovendien had ik een zakdoekje tussen de telefoon en het hoesje. Dat kan dus niet. Ik ben bang dat het een tracker is. Weet iemand hoe je dat kan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Mammasientje schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:03:
De magneet van het hoesje zit in het hoesje zelf. Bovendien had ik een zakdoekje tussen de telefoon en het hoesje. Dat kan dus niet. Ik ben bang dat het een tracker is. Weet iemand hoe je dat kan controleren?
Voorzichtig eraf halen en kijken of er tekst op staat. Wel uitkijken dat je je telefoon daarbij niet beschadigt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jponsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 15:15
Dit is een ijzeren stukje wat je achterop je telefoon plakt of in je hoesje doet voor een magnetische telefoonhouder. Zie bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/nl...ad_campaignid=22089039599

Bekijk vooral even de video rond 0:12. In de video is hij weliswaar vierkant, maar het idee is hetzelfde. Niks ernstigs dus. Kun je er gewoon uit/afhalen en weggooien.

[ Voor 3% gewijzigd door jponsen op 08-05-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Met wat visdraad of stevig garen er af zagen en verder onderzoeken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:06

Daniel36

vernieuwde formule

jponsen schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:17:
Dit is een ijzeren stukje wat je achterop je telefoon plakt of in je hoesje doet voor een magnetische telefoonhouder. Zie bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/nl...ad_campaignid=22089039599

Bekijk vooral even de video rond 0:12. In de video is hij weliswaar vierkant, maar het idee is hetzelfde. Niks ernstigs dus. Kun je er gewoon uit/afhalen en weggooien.
Dit is het, eigenlijk zonder twijfel.
Ik gebruik deze dingetjes ook.
En ze zijn er in verschillende vormen en formaten idd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wETSE41SowjCSmy5wbkdGMQzvk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8amhHa7Zr9BmyHksxGVHxmJ.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1