iPad Pro 11" 3rd gen scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Ik zoek een scherm voor een een iPad Pro 11"A2459. Via iFixit zie ik een scherm dat compatibel is voor 500 euro. Ik ben eigenlijk alleen geinteresseerd in orginele onderdelen.

Via amac zal ik een quote opvragen, maar ben ook benieuwd of er nog andere bronnen zijn?

Ali biedt bijv schermen 130-200 euro aan. Heeft iemand ervaringen met het repareren van een 11" pro?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badboy2161
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-05 12:56
Zo ver mij bekend is worden bij Apple of Authrised Apple Service Center (Amac bijv.) geen iPad schermen vervangen maar is dit altijd volledig omruil van het product. Apple zelf levert nooit reserve onderdelen aan niet geautoriseerde bedrijven.

Meeste iPad schermen in omloop zijn of niet origineel of het is gedoneerd vanaf een andere iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzyfrozzy
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 18:43
Ik weet niet of je al voorzien bent, maar badboy2161 heeft gelijk: de meeste iPad-schermen die momenteel in omloop zijn, zijn geen originele schermen. Dat komt doordat originele schermen niet verkrijgbaar zijn via officiële kanalen.

Als je écht een origineel scherm wilt, is een refurbished scherm de enige optie. Hierbij blijft het originele LCD behouden en wordt alleen het glas vervangen. Dit glas is meestal van vergelijkbare kwaliteit als het originele.

Let ook goed op de True Tone-functie. Bij schermvervanging verdwijnt deze functie standaard. Met een speciale tool kan ik de True Tone-data van het originele scherm overzetten naar het nieuwe scherm. Als dat niet gebeurt, kan dit invloed hebben op functies zoals Apple Pencil. Je ziet dan bijvoorbeeld een golvende lijn als je een rechte lijn probeert te tekenen.

Belangrijk: als je geen gebruik maakt van de Apple Pencil, merk je hier in de praktijk niets van. De normale aanraakgevoeligheid blijft gewoon goed werken.

Ik voer zelf reparaties uit en geef mijn klanten altijd duidelijk uitleg over de verschillen in schermkwaliteit, zodat ze een weloverwogen keuze kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Amac en Apple willen alleen vervangen inderdaad. Aangezien het een apparaat is van 4-5 jaar oud is de vraag of dat wel verstandig is qua software updates.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@sphere Persoonlijk zou ik hem niet meer laten repareren. Een tweedehands 11” iPad Pro 2021 (M1) heb je nu voor 600 euro. Dat zou ik eerder doen.

[ Voor 30% gewijzigd door syltheboy op 16-05-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
syltheboy schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:23:
@sphere Persoonlijk zou ik hem niet meer laten repareren. Een tweedehands 11” iPad Pro 2021 (M1) heb je nu voor 600 euro. Dat zou ik eerder doen.
Omwisselen is €668 ofzo, maar ik moet eerst weten hoe de support nog zit. Maar ik denk dat ik mijn verlies moet nemen of een niet orgineel scherm in laten zetten, daar was de quote 395 voor.

Pagina: 1