Verloop valt soms weg als je een pdf opent in illustrator

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hill80
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-05 11:58
Goedemorgen

Wij openen vaak pdf's in illustrator om deze tot spandoeken te confectioneren,
soms valt een verloop weg, in dit geval is het een pdf die geëxporteerd is vanuit indesign.
Zou moeten kunnen aangezien het beide Adobe is, toch is er een conflict.

Iemand ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 15:34
Ik denk dat dit met name ligt aan welk soort (versie) van pdf het is opgeslagen. In sommige gevallen heb ik verlopen gezien die opgebroken waren in een serie aparte blokken met elk een effen kleur en dar dan een mask/envelop omheen om de vorm te behouden (in wireframe zie je dan de langere stroken van de individuele kleurvlakken). Als je dat hebt is het relatief eenvoudig weer naar een verloop om te zetten door de begin en eindkleur van de buitenste vlakken over te nemen in een verloop.
Zijn ze in Acrobat wel goed te zien? Want dan kan je kijken of je vanuit daar kan printen naar EPS of andere versie van PDF en die dan in Illustrator openen.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hill80
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-05 11:58
In acrobat is het wel zichtbaar, er is veel geautomatiseerd en we doen ook veel aanpassingen in acrobat, alleen sommige confecties kunnen we alleen nog maar in illustrator doen. Helaas verwerken we honderden beelden op een dag, alles vanuit verschillende vormgevers. dus het probleem is dat we het niet zien, achteraf pas als er een klacht komt. maar het is dus mss wel een aanleverspecificatie dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 15:34
Je zou misschien met een tool als Powerswitch (https://www.enfocus.com/en/switch) voor iets dergelijks waarschuwingen kunnen automatiseren (als het je eerst lukt te bepalen in welk type pdf het fout gaat), zodat je kan afvangen welke eventueel handwerk nodig hebben. Daar kan ik je verder weinig over vertellen, is veel te lang geleden dat ik met Switch heb gewerkt (al werk ik nu veel met FME, wat voor vnl. geodata enigszins vergelijkbaar is).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)