Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53
Cognitieve Dissonantie. Nog vóór een aanschaf. Waar doe ik goed aan? Je kent het wel.

Ik ben op zoek naar een dikke bluetooth speaker. Geschikt voor tuinfeest, straatBBQ, bij de tent op een sporttoernooi. Zulk werk.

De keuze balanceert nu tussen 2 apparaten. Een JBL Partybox 320 of een Teufel Rockster Air2.

Met ING-punten kost een Partybox320 (nu) ±€399,- op de site van JBL. Op de site van Teufel Audio kost de Rockster Air2 momenteel €549,-. Beiden nèt goedkoper dan in de PriceWatch :)
Nog een paar weken tot de vakantiegeld-aanbiedingen je rond de oren vliegen...

Pro JBL: 240W, lagere prijs. Verwisselbare batterij. Te linken met andere JBL's.
Con JBL: 12-18u batterijtijd, LED-shizzle, Amerikaans

Pro Teufel: 58u batterijtijd, mooier apparaat, Europees
Con Teufel: 80W, hogere prijs

Zijn er argumenten om de keuze 1 kant op te laten vallen? Of misschien zijn er nog andere opties die ik niet overwogen heb. (Om de Cognitieve Dissonantie nóg groter te maken ;) )
Die €549,- is écht wel de max wat ik wil uitgeven.

[ Voor 1% gewijzigd door 1of6Billion op 08-05-2025 09:06 . Reden: extra Pro JBL ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:38
Volgens mij kan je met de JBL linken aan andere JBL speakers mocht er iemand in je omgeving er ook eentje hebben.

Ik weet niet of je zo iets mee wil nemen in je keuze. Anders ook eventjes kijken of de Teufel dat ook ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Nylato schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:20:
Volgens mij kan je met de JBL linken aan andere JBL speakers mocht er iemand in je omgeving er ook eentje hebben.

Ik weet niet of je zo iets mee wil nemen in je keuze. Anders ook eventjes kijken of de Teufel dat ook ondersteund.
Oh, goeie. Thanks. Ik zet 'm bij de Pro's

Ah, de Teufel kan dat ook. Maar de kans is natuurlijk wat kleiner dat er een 2e in de buurt is...

[ Voor 11% gewijzigd door 1of6Billion op 08-05-2025 09:21 . Reden: voortschreidend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:24
De JBL is spatwaterdicht.
Handig als het weer omslaat tijdens het BBQen

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Ik lees niets over geluidskwaliteit. Van JBL is bekend dat de bas soms overdreven aanwezig is. Ik weet niet hoe dat met Teufel zit.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
GarBaGe schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:10:
De JBL is spatwaterdicht.
Handig als het weer omslaat tijdens het BBQen
Thanks. Volgens de online handleiding zou de Air2 ook spatwaterdicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Fanta schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:12:
Ik lees niets over geluidskwaliteit. Van JBL is bekend dat de bas soms overdreven aanwezig is. Ik weet niet hoe dat met Teufel zit.
Beiden hebben minstens Vol/Bass/Treble knoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:45
Klinkt eerder als dat je opzoek bent naar 'achtergrondmuziek' waarbij je elkaar nog verstaat dan muziek dat overheerst, mocht dit zo zijn dan kun je het imo beter anders aanpakken.

Voor hetzelfde budget kun je twee speakers kopen, stereoweergave klinkt altijd beter. Ook wordt hiermee de laagweergave en het totale volume versterkt en hoef je niet een bakbeest elke keer mee te sleuren. Ik zou met jouw usercase persoonlijk twee kleinere speakers kopen met een goede batterijduur die je met meerdere speakers kunt verbinden.

De Sony XG300 is dan een goede optie (bij Coolblue krijg je momenteel korting bij afname van twee stuks), je zou ook naar de Teufal Rockster Cross kunnen kijken (mindere batterijduur).

Verder zegt wattage niet veel en de opgegeven batterijduur dien je minimaal te halveren bij praktijkgebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Freshouttheoven op 08-05-2025 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Freshouttheoven schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:14:
Klinkt eerder als dat je opzoek bent naar 'achtergrondmuziek' waarbij je elkaar nog verstaat dan muziek dat overheerst, mocht dit zo zijn dan kun je het imo beter anders aanpakken.

Voor hetzelfde budget kun je twee speakers kopen, stereoweergave klinkt altijd beter. Ook wordt hiermee de laagweergave en het totale volume versterkt en hoef je niet een bakbeest elke keer mee te sleuren. Ik zou met jouw usercase persoonlijk twee kleinere speakers kopen met een goede batterijduur die je met meerdere speakers kunt verbinden.

De Sony XG300 is dan een goede optie (bij Coolblue krijg je momenteel korting bij afname van twee stuks), je zou ook naar de Teufal Rockster Cross kunnen kijken (mindere batterijduur).

Verder zegt wattage niet veel en de opgegeven batterijduur dien je minimaal te halveren bij praktijkgebruik.
Ok, bedankt voor je input. De inschatting van 'Achtergrondmuziek' is alleen niet uitsluitend waar. Zeker op zo'n sporttoernooi staat er 3 tenten verder ook een box. En 5 tenten verder nóg 1. Als die aan gaan wil je niet persé meteen de jouwe maar uitzetten omdat je'm niet meer hoort. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:45
1of6Billion schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:35:
[...]

Ok, bedankt voor je input. De inschatting van 'Achtergrondmuziek' is alleen niet uitsluitend waar. Zeker op zo'n sporttoernooi staat er 3 tenten verder ook een box. En 5 tenten verder nóg 1. Als die aan gaan wil je niet persé meteen de jouwe maar uitzetten omdat je'm niet meer hoort. -O-
Dat valt mee, bluetooth speakers in de categorie van de XG300 en Rockster Cross gaan behoorlijk luid, zeker in stereo opstelling. Probeer het een keer uit zou ik zeggen.

Maar als je mee wilt doen met de speakerwedloop en ze 3 tenten verderop wilt imponeren zou ik voor 2 x JBL PartyBox120 gaan in stereo opstelling (zal in de loop van deze maand wel zakken naar onder de 300 euro per stuk). Succes gegarandeerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:00
fresh n rebel partyloud L ( op tweakers hama partyspeaker ) voor €199
of 2x de M in stereo 2×€99 ( heb deze voor de kids 🙉)

Gaan goed hard en hebben goede reviews . JBL is goed maar rechtvaardigd m.i niet een dubbele prijs tov andere merken.
2x een partyloud L is samen 320w voor het zelfde geld als 1x 240w jbl als het daarom gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Ik ken de JBL... dat is in principe een prima box, klinkt prima en het kan knetterhard, daar kan je niet voor gaan staan zonder het risico op gehoorschade. De grootste 'maar' die ik voor je heb is dat je die 18u absoluut niet gaat halen als je het volume van die speaker redelijk ver open zet... op een hoog volume zal je misschien net een lang avondje vol halen, uurtje of 8 ongeveer.

De teufel ken ik niet, maar over het algemeen is het prima spul... die 58 uur zal je daarmee ook niet halen, maar het lagere vermogen zal sowieso voor een langere accuduur zorgen dan de JBL.

Overigens een goede 80watt speaker kan al heul hard... 240watt is vragen om klachten uit de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderable
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:53
Het aan elkaar koppelen van JBL's gaat wel met een flinke slag om de arm. Verschillende generaties van de JBL's kan je niet allemaal aan elkaar koppelen. De JBL 3 en 4 samen gaat bijvoorbeeld niet, 3's en 4's onderling dan weer wel. Dat zijn wel wat oudere edities inmiddels, maar mocht je dat belangrijk vinden wel even iets om te checken...

Het is ik, Leander, altijd in staat dingen helder en duidelijk te krijgen (ook als dit enigszings bot overkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Bedankt voor de input allemaal. Koppelbaarheid is geen issue voor mij. En dat batterijduur met een korrel zout genomen moet worden, snap ik ook. Die tijden zijn alleen geldig bij 'wind mee, berg af, café in zicht' onder optimale omstandigheden dus. Mooi dus dat er voor die JBL een extra accu meegebracht kan worden.
De sport toernooi factor zorgt er voor dat 2 kleinere boxen wat mij betreft minder optimaal is vanwege diefstalgevoeligheid.
Het zal aankomen op welke de mooiste aanbieding heeft aan het eind van de maand.
Pagina: 1