• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01:01
Iemand een idee welke de beste is? Men zegt dat die MC218 te vergelijken is met Psion 5MX, en die is wel effe wat beter als de Revo Plus, of niet? Een van de belangrijke dingen dat ik met dat ding wil doen, is ook gewoon het internet opkunnen. Die Revo Plus heeft Opera, dus daarmee zou ik moeten kunnen internetten... Die MC218 heeft een mobile internet browser, maar kan ik daar gewoon mee Internetten? En heb ik voor dat Internetgebeuren een apart soort mobiel abo voor nodig? Ik heb nu een Dutchtone Allin360 met een Nokia 7110.

Verwijderd

hiju is perfeckt de mc 218 en is in de aanbieding bij v&d voor 499 gulden en als je er mee wilt internetten moet je wel een ir poort op je telefoon hebben

Verwijderd

Iemand een idee welke de beste is? Men zegt dat die MC218 te vergelijken is met Psion 5MX
is zo, is bijna exact hetzelfde ding...
en die is wel effe wat beter als de Revo Plus, of niet? Een van de belangrijke dingen dat ik met dat ding wil doen, is ook gewoon het internet opkunnen. Die Revo Plus heeft Opera, dus daarmee zou ik moeten kunnen internetten... Die MC218 heeft een mobile internet browser, maar kan ik daar gewoon mee Internetten?
Ja, als het goed is wel, en anders download je gewoon opera for epoc (daar draait die MC218 namelijk op, net als de revo (alleen die heeft weer een andere resolutie, wat ervoor zorgt dat niet alle software uitwisselbaar is))
En heb ik voor dat Internetgebeuren een apart soort mobiel abo voor nodig? Ik heb nu een Dutchtone Allin360 met een Nokia 7110.
geen idee... denk ut niet maar als je het zeker wil weten moet je maar ff die helpdesk (of site) te pakken PROBEREN te krijgen

je internetprovider moet iig wel ondersteunen via GSM ondersteunen (op 9600 kbps)

• Martijn
Op zondag 16 september 2001 22:26 schreef bril007 het volgende:
hiju is perfeckt de mc 218 en is in de aanbieding bij v&d voor 499 gulden en als je er mee wilt internetten moet je wel een ir poort op je telefoon hebben
Waar denk jij dat ik hem koop, ik WERK bij V&D... Personeelskorting ook nog eens... >:)

• Martijn
Op zondag 16 september 2001 23:23 schreef peymora het volgende:

[..]

is zo, is bijna exact hetzelfde ding...
[..]

Ja, als het goed is wel, en anders download je gewoon opera for epoc (daar draait die MC218 namelijk op, net als de revo (alleen die heeft weer een andere resolutie, wat ervoor zorgt dat niet alle software uitwisselbaar is))
[..]

geen idee... denk ut niet maar als je het zeker wil weten moet je maar ff die helpdesk (of site) te pakken PROBEREN te krijgen

je internetprovider moet iig wel ondersteunen via GSM ondersteunen (op 9600 kbps)
Moet ik dan bijv. een internet abo hebben bij Planet ofzo? Zijn er gratis providers die dat GSM gedoe ondersteunen?
En dat Opera he, ik kan die nergens vinden voor EPOC... Iemand een idee? THX...
edit:
Opera heb ik inmiddels gevonden

• winnie
  • Laatst online: 19:50

winnie

de poes...

Voor elke internettoegang met je een (gratis) abbo hebben bij een provider. Maar via een gsm internetten is verder het zelfde (wel trager) als via de kabel of een modem internetten. Het is niet hetzelfde als wappen (duh).
Ik zit ook te denken aan de ericsson, alleen ik vraag me af hoe compatibel hij is met psion ondersteuning. Ik heb nu een Series5, die een beetje stuk is (rammelend toetsenbord, hij doetut nog gewoon).
En ik heb een boel psion software (zowel voor op de pc onder windows, als voor op de psion (onder epoc). Die epoc-kant maak ik me geen zorgen over, dat zal wel draaien. Maar ik vraag me af of de psion-software voor synchronisatie wel door de ericsson wordt geaccepteerd. En dat is wel balen, aangezien ik weinig vertrouwen heb in de kwaliteit van de software van ericsson.
Update:
op http://www.geek.com/hwswrev/pda/emc218/index.htm staat een test van de ericsson

• winnie
  • Laatst online: 19:50

winnie

de poes...

Effe een update: Ik heb ondertussen een ericsson gekocht, en dat ding is superlekker. de ouderwetse kwaliteit van de series5 (lekker scherm, goed toetsenbord) in combinatie met snelle processor en meer geheugen. En meer software. Kortom, hiermee kan ik wel oud worden. nu oppassen dat ik hem niet uit mijn handen laat flikkeren.

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 22:56
Op maandag 17 september 2001 13:04 schreef winnie het volgende:
Maar ik vraag me af of de psion-software voor synchronisatie wel door de ericsson wordt geaccepteerd.
Beetje laat, maar wel handig voor de mensen die de zoekmachine gebruiken.

De MC218 wordt gewoon herkend door PsiWin als psion. Geen problemen. Ik gebruik de orginele software nooit meer. Verder draait alle software die ik heb kunnen vinden.

Echt een aanrader! Zeker met de huidige prijzen. Overigens het modem wat je er bij krijgt heb ik pas nog verkocht voor EUR 41. Dat kan je dus weer van de aankoopprijs aftrekken.

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 22:26 schreef bril007 het volgende:
Er wordt een IR meegelevert voor een ericsson telefoon. Het werkt geweldig.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 10:20 schreef winnie het volgende:
Effe een update: Ik heb ondertussen een ericsson gekocht, en dat ding is superlekker. de ouderwetse kwaliteit van de series5 (lekker scherm, goed toetsenbord) in combinatie met snelle processor en meer geheugen. En meer software. Kortom, hiermee kan ik wel oud worden. nu oppassen dat ik hem niet uit mijn handen laat flikkeren.
Als je hem netjes in je bijgeleverde hoesje bevestigd is het niet zo'n probleem als je hem laat flikkeren. OK het kan altijd kapot, maar het is wel een stevig hoesje en kan aardig wat opvangen.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12 11:57
alleen jammer dat de MC 218 nergens meer te krijgen is...........

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 22:56
Op woensdag 23 januari 2002 10:44 schreef miel het volgende:
alleen jammer dat de MC 218 nergens meer te krijgen is...........
Jawel hoor en niet duur ook:

http://www.dixons.nl/Store/productList/ProductSearch.asp?ProductSearch=mc218

Geen geld voor zo'n prachtig apparaat. Ik mocht zelfs het bijgeleverde modem nog omwisselen bij Ericsson en heb dat weer voor 41 EUR verkocht (heb inmiddels een mobiel met IR).

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12 11:57
daar issie al maanden uitverkocht...of iemand moet er nog 1 weten! ben al weken zoekende!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Pagina: 1