Op zoek naar nieuwe speakers voor Linux desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expresso
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-08 18:30
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe set stereo speakers (zonder subwoover). Mijn voorkeur gaat uit naar het melkpakje model, maar iets groter mag ook.

Wat is je budget?
Ik ben bereid om tot €250 uit te geven aan de speakers.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb twee eisen:
1) Het moet werken met Linux.
2) Het heeft een bedraadde verbinding.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de speakers gebruiken voor Spotify (muziek, podcasts), Zoom en YouTube. Ik gebruik ze nergens anders voor. Ze komen te staan naast mijn monitor in de woonkamer thuis. Hoe ze eruit zien kan mij een worst wezen, zolang er maar goed geluid uit komt en er niet snel een kabelbreuk is. De computer waar ze aan gekoppeld gaan worden is een Asus MiniPC PN-50 met Linux Mint erop.

Mijn hoop is op een paar speakers die ik gewoon aan kan sluiten, aan kan zetten en kan luisteren. Ik wil niet rommelen met versterkers.

Ik heb geprobeerd te zoeken in de pricewatch, maar kreeg er geen zinnig resultaat uit. :-(

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 21:12

M2M

medicijnman

Zo te zien heeft de mini-PC een headphone jack aan de voorkant zitten. Komt daar al geluid uit als je iets aansluit? Dan zou je een setje run of the mill actieve monitor speakers kunnen gebruiken. Merk of type maakt dan weinig uit voor werking met de PC, zolang het maar een analoge tulp ingang heeft.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

Zoekterm is studio monitor

edit: willekeurig voorbeeld https://www.thomann.de/intl/yamaha_hs_4.htm

edit: let op of ze per pair of los verkocht worden (wat ik zelden zie bij monitors maar het lijkt voor te komen nu ik wat verder de hol in duik)

Maar die ik linkte heeft een volume knop etc dus dan weet je dat de versterker er in zit

Je zou ook eens kunnen zoeken in de 'ik wil een producer worden' topics hier

[ Voor 127% gewijzigd door franssie op 06-05-2025 23:53 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 18:10
Misschien denk ik te moeilijk, of snap ik je vraag niet helemaal.

Elke mini pc die ik ken heeft een analoge audio uitgang (vaak gelabeld als koptelefoon uitgang), daar kun je simpelweg eender willekeurige luidsprekerset aan koppelen. Zolang ze dus maar een eigen interne versterker hebben. Pc versies hebben vaak een usb aansluiting puur voor de voeding.

Het feit dat je Linux gebruikt heeft hier geen enkele invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

pickboy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 23:50:
<>
Het feit dat je Linux gebruikt heeft hier geen enkele invloed.
Klopt, maar het Tweakers template wil graag dat je dat invult :P

Zie ik vaker bij topics die beginnen met "om je beter te kunnen helpen"

Dat gezegd hebbende ook, beter teveel informatie dan te weinig, wat ook bij de oud gedienden veel voorkomt.

En dat er Linux draait is ook wel handig voor de mensen zoals ik die dan denken, draait een focusrite 2I2 interface daar ook op? (Antwoord JA!)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 20:25
Expresso schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 23:34:
Ik heb geprobeerd te zoeken in de pricewatch, maar kreeg er geen zinnig resultaat uit. :-(
Beter je best doen. ;)
Alstublieft, kies hier maar uit:
categorie: Speakers
Pagina: 1