Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45
Een maat van mij heeft onlangs een indoor sport wedstrijd van mijn zoon gefotografeerd. Gear: Canon R5 + Convertor + EF 85 1.8. Waanzinnige foto's!!

Ik zelf heb een wat oudere Fuji X-T20. Bij wedstrijden neem ik dan zelf dan mijn koffiemolen XC-50-230 mee. De lens is te traag om comfortabel te werken. Als een foto lukt zijn het wel heerlijke platen.

Omdat die 85 mm op FF R5 heerlijke platen maakt zit ik er aan te denken om een Fuji XF56 1.2 te halen. Krijg ik met deze lens op crop ongeveer dezelfde beeldhoek? Die 85mm heb ik ooit ook van hem geleend op mijn Canon 50D en toen was ik ook al onder de indruk van de IQ. Ga ik deze IQ ook vinden in de X-T20 en 56mm, of ga ik teleurgesteld worden? kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 15:16
De Fuji heeft een cropfactor van 1,5. Dus die 56x1,5 = 84mm.

En als ik de lens opzoek zie ik veel goede verhalen over deze lens inderdaad.

Kan je niet is gaan kijken of je bij een fotozaak de lens op voorraad is en of je de lens kan uit proberen?

Er zullen echt wel verschillen zijn tussen deze 2 lensen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:58
Is die 85mm 1.8 trouwens discontinued? Ik heb hem zelf ook voor de 6D (ook FF), heerlijke lens en veel lens voor weinig. Maar zie hem nu alleen nog 'used' te koop tegen prijzen boven wat destijds de nieuwprijs was (+/- 300-350 euro). Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45
ik ga eens proberen of ik ergens dat objectief (de 56 dus) kan lenen of huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasualKnaller
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21-05 13:51
Ik heb de Fujinon 56mm 1.2 en het is een fijne lens. De oudere versie die ik heb, is goed verkrijgbaar als 2e hands [volgens mij de R]. Het is meer een portretlens, niet een lens voor indoorsporten naar mijn idee. Al heb ik hem ook gebruikt voor landschappen.. Maar goed, voor indoor sport zou ik kiezen voor de 50-140 2.8.