Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In ons nieuwe huis hebben we een pergola met een Somfy IO motor, deze heeft bij de oude bewoners op een Connectivity Kit gezeten.

Nu wil ik deze koppelen aan mijn nieuwe Connecivity Kit, maar helaas gaat dat niet zo makkelijk, zo is ook te lezen in andere topics.

Inmiddels ben ik er achter dat het aan de sleutel ligt en er nu niet gekoppeld kan worden, maar door middel van dit stappenplan zou het wel moeten lukken. Echter reageert het scherm wel op de dubbele stroomonderbreking, maar de motor wordt nog steeds niet gevonden door TaHoma of HomeKit.

Iemand nog een idee? Helemaal resetten gaan we niet doen, daarvoor zal dan een monteur moeten komen en dat brengt ongetwijfeld een hoop kosten met zich mee.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:00

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Kan je wel de qr code van de (afstands)bediening scannen?

Ik heb hier alles zelf ingesteld, zou niet weten waarvoor je een monteur nodig hebt.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
m-vw schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:38:
Kan je wel de qr code van de (afstands)bediening scannen?

Ik heb hier alles zelf ingesteld, zou niet weten waarvoor je een monteur nodig hebt.
Zeker, dat lukt prima. Maar hij vindt niets. En dat lijkt te komen doordat die motor een beveiligingscode aanmaakt en deelt met de eerste Kit. Lekker handig, not.

Morgen maar even bellen met Somfy of er nog andere opties zijn.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:17

f.h

THE_BASE schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Zeker, dat lukt prima. Maar hij vindt niets. En dat lijkt te komen doordat die motor een beveiligingscode aanmaakt en deelt met de eerste Kit. Lekker handig, not.

Morgen maar even bellen met Somfy of er nog andere opties zijn.
Hoe is dit afgelopen?

Ben me aan het inlezen in Somfy home automaten spul en ik zit in een 'omgekeerde' situatie: nieuw zonnescherm, maar ben aan het kijken naar een tweedehands Connectivity kit of Tahoma switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
f.h schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:40:
[...]

Hoe is dit afgelopen?

Ben me aan het inlezen in Somfy home automaten spul en ik zit in een 'omgekeerde' situatie: nieuw zonnescherm, maar ben aan het kijken naar een tweedehands Connectivity kit of Tahoma switch.
Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar dat was nog wel een dingetje:

Ik wilde de Somfy Connectivity Kit, die is voordelig en doet wat ik wil, de Tahoma Switch is een stuk uitgebreider met automatiseringen. Ik heb die laatste wel moeten bestellen om die in te leren met onze zonwering. Vervolgens kon ik daarmee de sleutel doorsturen naar de Connectivity Kit.

Het werkt nu super met Apple HomeKit, Siri en Google Assistent. Als je het gewoon in één keer goed doet, dan is er geen probleem en kan ik hem ten zeerste aanraden.