Multitrack app (windows) record direct naar disk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general.failure
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 12:15
Hoi,

Met onze band gebruiken we een Behringer x32 digitale mixer. Daarmee kan ik alle 16 inputs via USB (ASIO) opnemen op de harddisk van een aangesloten laptop. Daarvoor gebruik ik momenteel Cubase.
Als we een live optreden hebben zet ik vooraf de opname aan en hopelijk draait alles nog als we een uur later klaar zijn. Dan kan ik de opname stoppen en de sessie opslaan.

Wat ik zoek is een eenvoudig programma dat alle 16 sporen direct wegschrijft naar harddisk totdat ik stop druk. Geen edit mogelijkheden.

Met linux is zoiets vanaf de commandline mogelijk met sox/alsa maar in windows blijkbaar alleen stereo, niet 16 sporen

Bestaat zo iets voor windows? (GUI)

[ Voor 6% gewijzigd door general.failure op 06-05-2025 21:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-07 10:32
Kan Audacity dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
general.failure schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:23:
Met onze band gebruiken we een Behringer x32 digitale mixer. Daarmee kan ik alle 16 inputs via USB (ASIO) opnemen op de harddisk van een aangesloten laptop.
Het is een X32, daarmee kun je 32 kanalen via USB opnemen. Heerlijke tafel in dat opzicht.

Wij gebruikten eerder Tracks Live, voldeed ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general.failure
Audacity en Tracks live hebben het zelfde probleem als cubase. Save van de bestanden is niet automatisch. Wanneer de PC uit gaat voordat je heb opgeslagen dan is de hele sessie weg (power/crash).

Ik zoek iets dat simpelweg de binnenkomende streams direct naar separate files schrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dus misschien gaat het meer om de stabiliteit van je hardware/software als de laptop en operating system?

Crasht de applicatie/OS/hardware failure? Moet je daar niet naar kijken?
Misschien een dedicated machine hiervoor gebruiken?
Ik kan me voorstellen dat het raw wegschrijven van 16 tot 32 streams ook nog wat pittige hardware vereist.

Ik ben geen expert op dit audio gebied, allesbehalve..
Maar als ik zoek op de genoemde Tracks Live software maken heel veel mensen er gebruik van.

Kijkend naar onderstaande video zie ik in scherm vanaf 1:54 in Session Settings een optie voor AutoSave timer. Kun je daarmee niet instellen dat opnamen tussendoor opgeslagen worden?
YouTube: MultiTrack recording using Waves Tracks Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general.failure
Het gaat om de eenvoud. Iedere keer voor een optreden weer een sessie moet aanmaken, tracks defnieren, file open, en daarna wee saven en hopen dat alles goed gaat.

Ik dacht dat hier wel een simpele oplossing voor zou zijn, die ook een niet tech-savvie bandgenoot zou kunnen bedienen. Helaas...

Maar als die simpele oplossing niet bestaat, dan is Tracks Live idd een prima simpel alternatief voor cubase.
Het laptopje dat we daar nu voor gebruiken doet het prima met Tracks Live, qua hardware is het opnemen van 16 sporen niet echt een heel zware belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general.failure
Afgelopen 2 weken 2 optredens gehad, en 2 keer een aantal tracks met een flat line. De laatste keer crashte Tracks live bij het stoppen van de opname, kon alle tracks behalve de zang recoveren. Niet stabiel.
Ik den k dat ik Reaper maar eens ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pak ook eens Ableton er bij, vast wel een probeerversie ergens te vinden. Of Adobe Audition.

Zorg dat de betreffende laptop niets anders aan het doen is dan aan het opnemen. Geen internetverbinding die ondertussen van alles gaat doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:49

Kheos

FP ProMod
general.failure schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:04:
Het gaat om de eenvoud. Iedere keer voor een optreden weer een sessie moet aanmaken, tracks defnieren, file open, en daarna wee saven en hopen dat alles goed gaat.
dat zou je in de meeste DAW's moeten kunnen programmeren met een soort macro of template

[ Voor 35% gewijzigd door Kheos op 17-06-2025 22:26 ]

Pagina: 1